Kako piše britanski Autocar, nakon 27 godina i četiri generacije, prekinuta je proizvodnja legendarnog francuskog modela Renault Megane. Jedino što preostaje jeste električni Megane E-Tech Electric, koji sa konvencionalnim Meganom deli samo ime.
Četvrta generacija Megana predstavljena je na Salonu automobila u Frankfurtu 2015. godine, a prodaja počela tokom leta 2016. Bio je dostupan u tri karoserijske izvedbe – hečbek, karavan i sedan.
Kako tvrdi britanski Autocar, proizvodnja ovog modela u Španiji i Turskoj je obustavljena, a naslednik će biti isključivo električni Megane E-Tech Electric. Renault Megane je bio poznat i po svojim performantim RS izdanjima, a Renault Megane RS Trophy-R je čak oborio i rekord na Nirburgringu za vozila sa pogonom na prednjim točkovima.
Megane je jedan od najuspešnijih modela Renaulta u poslednjih 30 godina. Renault je 2004. godine prodao čak 465.778 primeraka, što je najbolja godina po prodaji. Ipak, u poslednje vreme, beleži se pad interesovanja za Meganom. Tokom 2017. prodato je 168.000 primeraka, a četiri godine kasnije svega 70.000. Tokom prošle godine, u Velikoj Britaniji je prodato svega 793 primerka modela Megane. U istom periodu, čak 21.800 kupaca se odlučilo za Ford Focus, hečbek slične veličine, dok je Volkwagen Golf prodat u više od 30.000 primeraka.
Naslednik Megana je hečbek sličnih dimenzija, ali sa dizajnerskim primesama SUV-a. Renault Megane E-Tech pokreće isključivo električna energija, ali će i oni koji još uvek ne žele da pređu na struju imati izbor između nekoliko modela francuske kompanije.
Najlogičniji izbor umesto Megana trenutno je Arkana, koja kod nas nosi naziv Megane Conquest, a radi se o kupe-krosoveru sličnih dimenzija. Tu su još i Clio i Captur, a uskoro na tržište stiže i potpuno novi SUV Austral, koji će u gami Renaulta naslediti Kadjara.
Bonus video: Koliki mu je domet, a cena? Vozili smo prvi Renault Megane na struju
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare