Inflacija je očigledno dostigla novu dimenziju, a rast cena novih automobila ima veze s odlukama proizvođača, pa i ekološkim propisima Evropske unije.
Naime, nestaju neke pristupačnije verzije automobila, a zamenjuju ih snažnije početne opcije.
Nemački autoklub (ADAC) je izračunao da su automobili u poslednjih pet godina poskupeli i do 44%, što je daleko više od kretanja inflacije ukupnog tržišta, piše N1. Primetno je povećanje, posebno s obzirom na to da su modeli putničkih automobila obično na tržištu oko sedam godina pre nego što stigne moderniji naslednik.
Tako su neki ekstremni primeri izašli na videlo. Prema ADAC-u, VW Golf sa 90 KS je pre samo godinu dana bio dostupan za 20.700 evra. Ovaj osnovni model sada je zamenjen verzijom od 130 KS – za 29.560 evra. Za gotovo 9.000 evra više dobijate snažniji motor i to je sve. Konkurencija takođe prati ovaj trend s poskupljenjima.
Na primer, dok je prošle godine u Nemačkoj Fiat Tipo od 100 KS bio dostupan od 17.490 evra, sada je u Nemačkoj dostupna samo hibridna verzija od 130 KS po osnovnoj ceni od 28.490 evra – što je povećanje od 11.000 evra.
Fiat 500 sada je dostupan kao hibrid – što znači da je cena od 13.000 (2020.) sada porasla na 16.500 evra (2022.), piše HAK revija.
Pročitajte i koliko su poskupeli polovnjaci.
Bonus video: Opominjemo vozače i vadimo „mač“ iz nove Kije Sportidž
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare