Tokom 2021. u Srbiji je prodato 30.460 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila. Od putničkih najviše automobila je prodala Škoda, zatim Fiat, Toyota, Renault, Kia i Hyundai. Sa druge strane, ima brendova koji su prodali samo po jedan primerak. U tekstu iznosimo i ko je kod nas traženiji: Audi, BMW ili Mercedes.
Zvanična statistika Asocijacije uvoznika vozila i delova za 2021. pokazuje rast prodaje od 16,4% u odnosu na 2020. Ipak, zbog poremećaja na tržištu i smanjene proizvodnje, prodaja još nije dostigla nivo iz 2019. kada je prodato 11,2% više putničkih i lakih komercijalnih vozila. Prodaja svih tipova motornih vozila u Srbiji, koja obuhvata putničke automobile, LKV, mopede, motocikle, teške četvorocikle i teretna vozila, tokom 2021. godine, zaustavila se na ukupno 37.510.
Od ovog broja, putnička i laka komercijalna vozila prodata su u 30.460 primeraka, a samo putnički automobili u 24.044.
Najviše putničkih vozila prodali su sledeći brendovi: Škoda (4.575), Fiat (2.665), Toyota (1.704), Renault (1.561), Kia (1.543), Hyundai (1.414), Volkswagen (1.221) i Dacia (1.055). Ostali brendovi su tokom 2021. godine prodali manje od 1.000 putničkih vozila.
Škoda je zabeležila najimpresivniji rezultat, a kada se prodaja uporedi sa 2020. godinom, zabeležen je rast od 20 procenata, odnosno prodato je 766 putničkih automobila više. Rast beleže i Fiat, Toyota, Kia, Hyundai i Volkswagen, dok nešto slabije brojke beleže Renault i Opel.
Najmanje traženi
Pojedine marke putničkih automobila prodate su u svega jednom primerku za celu prošlu godinu. To su: Chevrolet, Lancia, Rolls-Royce i Zhidou. Slede ih Tesla (2), Mitsubishi (2), Bentley (3), Lexus (3) i Lamborghini (4). Možda čudno izgleda da je prodato duplo više Lamborghinija nego Mitsubishija, ali treba napomenuti da je uz 2 putnička vozila prodato još 56 lakih komercijalnih vozila japanske kompanije.
Audi, BMW ili Mercedes
Kada je reč o premijum segmentu, kod nas se najviše vole Audi, BMW i Mercedes-Benz, odnosno nemačka premijum trojka. Ipak, kada vidimo brojke, jasno je da većina može samo da ih voli, dok će ih ipak manjina kupovati. Tako je Audi ukupno prodao 648 putničkih vozila prošle godine, BMW 891, a Mercedes-Benz 906. Možemo ovde da dodamo i Porsche do kog je prošle godine došlo 108 vlasnika u Srbiji.
Ima još brendova koje Srbi vole i cene, a koji su bili ispod 1.000 prodatih putničkih vozila. Evo kako su oni prošli tokom 2021: Abarth (12), Alfa Romeo (53), Citroen (764), Ford (283), Honda (131), Jaguar (48), Jeep (614), Land Rover (121), Mazda (695), Mini (67), Nissan (556), Peugeot (422), Seat (171), Subaru (6), Suzuki (447), Volvo (362).
Što se tiče LKV segmenta, ukupno je prodato 6.417 vozila, a Fiat je zabeležio ubedljivo najbolji rezultat tokom 2021, sa ukupno prodatih 1.669 lakih komercijalnih vozila.
U top 5 našli su se još: Škoda (632), Dacia (620), Volkswagen (564) i Citroen (534).
Motocikala je ukupno prodato 2.227, mopeda 1.088, teških četvorocikala 1.985, a teretnih vozila 1.699.
Svi rezultati se baziraju na zvaničnim podacima MUP-a Republike Srbije o broju prvi put registrovanih vozila po kategorijama.
Bonus video: Mercedes EQA, suludo brza Cupra i nekultura u vožnji
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare