fiat 500L
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Svi smo slušali priče naših roditelja o tome kako su na jadransku obalu odlazili „Fićom“ i uživali u nezaboravnom putovanju, ali nažalost mi novi Fiat 500 nismo mogli da testiramo na ovakav način. Ovaj model isprobali smo u gradskim uslovima, za koje je i namenjen, ali ni odlazak na more u ovom automobilu ne bi bilo neprijatno iskustvo.

Popularni „Fića“ na prvi pogled izgleda kao običan gradski automobil, ali u sebi krije šarm i tradiciju dugu čak 64 godine. Moderni Fiat 500 koji je prvi put predstavljen 2007. možda jeste miljama ispred legendarnog „Fiće“ koji je bio simbol italijanskog stila u 20. veku, ali i dalje ima veliku dozu temperamenta i privlačnosti po čemu je bio poznat i originalni model.

fiat 500L
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Retro dizajn u modernom izdanju

Kada se govori o Fiatu 500, prva tema mora da bude dizajn, jer da se ne varamo, on prodaje ovaj automobil koji danas važi za pravi „lifestyle“ model. Retro inspirisan izgled uz moderne funkcije poput LED dnevnih svetala odlično su ukombinovani od strane italijanskih dizajnera.

fiat 500L
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Redizajn koji je izvršen 2015. godine doneo je blago moderniji izgled, ali bez narušavanja koncepcije originalnog Fiata 500 i njegovih proporcija i oblika. Mat siva boja spoljašnjosti testiranog modela i zatamnjena zadnja stakla u Sport opremi mnoge je pogrešno navela da se zapravo radi o Abarthu.

Kvalitetna unutrašnjost skromih dimenzija

Slična priča je i u kabini vrlo modernog izgleda, ali sa nekoliko nagoveštaja koji asociraju na starog „Fiću“. Možda su neki detalji i boje kao iz 1950-ih, ali sada su mnogo boljeg kvaliteta. Generalno, završna obrada je na visokom nivou, poput automobila u premijum segmentu.

fiat 500L fiat 500L
fiat 500L fiat 500L
fiat 500L fiat 500L
fiat 500L fiat 500L

Na vrhu centralne konzole nalazi se 7-inčni ekran osetljiv na dodir putem kog se upravlja multimedijalnim sistemom i navigacijom, a testirani automobil bio je opremljen i opcionim Bose audio sistemom koji je zaista impresivan. Zadnja klupa je namenjena prvenstveno za decu, jer je osobama prosečne visine vrlo teško da se udobno smeste.

fiat 500L fiat 500L
fiat 500L fiat 500L

Zvuči kao Abarth ali to nije

Naš test-primerak pokretao je blagi hibridni pogonski sistem koji razvija 70 KS i 92 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što je zaista skromno, ali većini sasvim dovoljno za gradsku vožnju.

fiat 500L
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Prenosni odnosi 6-stepenog ručnog menjača su podešeni da Fiat 500 bude startan i agilan pri brzinama do 50 km/h, a preko toga svako preticanje morate pažljivo isplanirati. Neočekivan duboki zvuk izduvnog sistema ponekad će vas navesti da pomislite da ste u Abarthu, ali ubrzanje ipak otkriva da nije reč o sportskom automobilu. Primera radi, za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je 13,8 sekundi.

fiat 500L
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Prednosti koje država ne prepoznaje

Na vratima prtljažnika nalazi se oznaka Hybrid koja otkriva pogonski sistem ovog Fiata 500. Radi se o blagom hibridu, koji kombinuje 1.0 benzinski agregat sa tri cilindra i integrisani starter-generator od 12 V. Na ovaj način neznatno se smanjuje potrošnja goriva, koja je na testu bila oko 6 litara u gradskim uslovima, ali je zato emisija CO2 značajno manja, i to 20-30%. To je značajno za veliki broj evropskih država, gde iznos cene registracije direktno zavisi od emisije štetnih gasova. Mi, po običaju, i na ovom polju kaskamo za Evropom, pa je emisija CO2 apsolutno nebitna stavka prilikom registracije. A isto tako za ovaj model ne možete dobiti ni subvenciju od države jer je reč o blagom hibridu, dok olakšice pri kupovini važe za klasične i plug-in hibride, kao i za potpuno električna vozila.

Cena testiranog Fiata 500 Hybrid u Sport paketu opreme iznosi 14.890 evra.

Paket Sport nudi stakleni panoramski krov koji može da se otvara, automatski klima uređaj, tempomat, zadnje parking senzore, sedmoinčni ekran ispred vozača koji prikazuje informacije o vožnji i još mnogo toga.

Sviđa nam se:

-Reski zvuk iz izduvnog sistema

-Agilnost i okretnost u gradskim uslovima

-Retro dizajn

Ne sviđa nam se:

-Manjak prostora na zadnjoj klupi

-Skromne performanse

-Prtljažnik zapremine svega 185 litara

Bonus video: Prvo upoznavanje sa novim Nissanom Qashqai na Kosmaju

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram