Hyundai je nekada bio poznat po jeftinim automobilima diskutabilnog kvaliteta, ali su se stvari u poslednjih 15 godina značajno promenile. Tucson je jedan od modela koji je naviše doprineo poboljšanju imidža korejskog brenda, a nova generacija ovog SUV-a je još jedan značajan korak unapred. Ekipa portala Nova.rs testirala je verziju sa turbobenzincem uparenim sa elektromotorom.
Kada je Hyundai u septembru prošle godine premijerno predstavio četvrtu generaciju njihovog najpopularnijeg SUV-a, pomislio sam da je dizajn „vanzemaljski“. LED dnevna svetla koja su integrisana u masku hladnjaka su dizajnerski detalj koji ovaj model čine potpuno drugačijim od konkurencije, dok je bok automobila isklesan mnoštvom linija.
Zadnji deo izgleda vrlo moderno, sa LED svetlosnom trakom koja je postala novi standard dizajna automobila. Uživo, automobil ima pojavu kao da je došao iz budućnosti i privlači mnoštvo pogleda.
Ergela pod haubom
Model koji smo testirali pokretao je turbo benzinac zapremine 1,6 litara sa 180 KS, ali uparen sa elektromotorom.
Hibridni sistem ukupno razvija 230 KS, a snaga se prenosi na sva četiri točka uz pomoć šestostepenog DCT menjača. Iako su menjači sa dvostrukim kvačilom poznati po brzim promenama stepena prenosa, kod novog Tucsona, pogotovo u Normal modu vožnje to nije bio slučaj.
Kada se odabere mod Sport, situacija je nešto bolja, a tu su i poluge iza volana koje omogućavaju potpunu kontrolu.
Ipak, kada pritisnete pedalu gasa i čekate da menjač shvati šta se od njega traži, elektromotor već radi punom snagom i vuče vas napred. Kada se sve spoji performanse su vrlo dobre, jer ovaj model do stotke stiže za oko 8 sekundi. Međuubrzanja su impresivna ukoliko ste u pravoj brzini, pa je svako preticanje vrlo lak zadatak za novi Tucson.
Zbog hibridnog sistema, potrošnja po gradu i na otvorenom putu je slična, i kreće se između 6 i 6,5 litara, dok pri većim brzinama na auto-putu Tucson troši oko 8 litara benzina na 100 kilometara. Pored hibrida sa 230 KS, dostupan je i 1,6-litarski benzinac sa 132 odnosno 177 KS, a u ponudi su i dva dizel agregata. Slabiji ima zapreminu od 1,6 litara i razvija 136 KS, dok snažniji iz dvolitarskog motora dobija 185 KS.
Težina se ipak oseti
Pogon na svim točkovima i baterija hibridnog sistema dodaju na težini, pa je testirani Tucson oko 200 kilograma teži od verzije koju pokreće isključivo benzinski motor. Ovaj model je prilično stabilan u krivinama, ali se ipak oseti naginjanje karoserije pri nešto dinamičnijoj vožnji.
Kako bi ovaj 1.755 kilograma težak automobil bio upravljiv, ogibljenje je podešeno nešto tvrđe, što nije problem na većini evropskih puteva. Međutim, pošto smo ovaj model testirali u Srbiji, osetili smo skoro svaku neravninu na putu, dok prelazak preko udarne rupe predstavlja bolno iskustvo. Potres osetite u svojim leđima, ali još neprijatniji je zvuk vešanja koje se bori sa preprekom za koju nije pripremljeno.
Kvalitetni materijali i moderne tehnologije
Izgled unutrašnjosti je još jedan faktor koji svedoči gigantskom skoku unapred korejske kompanije. Ispred vozača nalazi se digitalna instrument tabla od 10,25 inča, a kada se uključi pokazivač pravca, ovaj ekran donosi prikaz sa kamera koje su postavljene na retrovizorima.
Displej multimedijalnog sistema ima istu veličinu kao i instrument tabla, i vrlo je jednostavan za korišćenje. Ipak, najviše nas je iznenadio kvalitet materijala i završne izrade koji može da se poredi sa nemačkom „premijum trojkom“. Iako hibridni Tucson ima baterije i pogon na svim točkovima, zapremina ptrljažnika nije žrtvovana, jer je sa 616 litara za svega 4 litra manja od one kod verzije sa benzinskim motorom.
Lista bezbednosnih sistema je predugačka i za nabrajanje, ali novi Tucson uz kombinaciju pametnog adaptivnog tempomata i sistema za praćenje trake praktično ima autonomnu vožnju drugog nivoa, uz napomenu da je odgovornost na strani vozača koji mora svoje ruke držati na upravljaču. Tempomat čak koristi i podatke sa navigacije kako bi uskladio brzinu vozila u skladu sa predstojećim krivinama ili pravcima.
Premijum kvalitet, premijum cena
Da, novi Hyundai Tucson zaista je nadmašio svoju konkurenciju i sada može da se uporedi sa nekim dosta skupljim modelima, ne samo po dizajnu, tehnologiji i performansama, već i po samoj ceni.
Hyundai Tucson koji smo testirali bio je u najvišem paketu opreme Ultimate, koji donosi sve moguće funkcije koje možete da zamislite. Primera radi, sedišta obložena kožom se podešavaju elektronski, imaju grejanje i hlađenje, ali „zli jezici“ bi možda rekli da nedostaje opcija masaže.
Interesantan je i sistem informacija o putnicima i pomeranju na zadnjim sedištima (zaštita dece), koji je zamišljen kao upozorenje vozaču da ne zaboravi svoje dete na zadnjem sedištu prilikom izlaska iz automobila. Kako izgleda, tehnologija je sve pametnija a mi sve gluplji.
Koliko košta novi Tucson
Početna cena za benzinsku verziju iznosi 23.490 evra, što kada se pogleda današnje tržište i nije tako puno. Međutim, ukoliko želite sav mogući komfor, uz hibridni sistem i pogon na svim točkovima to će vas koštati dosta više. Cena za testirani Hyundai Tucson Hybrid u paketu opreme Ultimate iznosi 43.790 evra.
Sviđa nam se:
Performanse verzije sa hibridnim motorom
Moderne tehnologije
Dizajn koji ga razlikuje od drugih
Ne sviđa nam se:
Tvrdo ogibljenje
Sporiji menjač pri nižim brzinama
Visoka cena
Tehnički podaci: Hyundai Tucson
Motor: 4 cilindra, 1.6 T-GDI, benzin + elektromotor
Zapremina: 1.598 cm3
Ukupna snaga sistema: 230 KS pri 5.500 o/min
Obrtni moment: 265 Nm pri 1.500-4.500 o/min
Pogon: Na sva četiri točka
Menjač: 6-stepeni DCT (dvostruko kvačilo)
Ubrzanje do 100 km/h: 8,3 s
Najveća brzina: 193 km/h
Dimenzije (d/š/v): 4.500 / 1.865 / 1.650 mm
Međ.rastojanje: 2.680 mm
Prečnik zaokreta: 11,8 m
Bonus video: U Srbiji napravljen unikatni Mini iz gejmerskih snova
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: