Za ljubitelje legendarnih automobila imamo sjajne vesti! Sada možete napraviti sopstvenu kolekciju umanjenih replika evropskih retro automobila zahvaljujući magazinu „Legendarni automobili“ koji vam donosi De Agostini.
Svake dve nedelje na kioscima možete pronaći novi broj magazina uz koji dobijate detaljnu repliku voljenog automobila kojem je broj posvećen.
Od prvog broja čiju naslovnu stranu krasi legendarna „Zastava 750“ pa do poslednjeg broja, De Agostini vas vodi na nostalgično putovanje kroz autobilsku istoriju Evrope poslednjih 50 godina.
Svaki broj donosi „biografiju“ modela kome je posvećen ili prostije rečeno – sve što treba da znate o njemu, od A do Š. Svakoj zvezdi broja posvećena je velika pažnja, pa ćete kroz zanimljive analize saznati kompletan istorijat modela, uspehe i neuspehe koje je zabeležio, pa čak i poređenja sa konkurencijom. Za one istinske ljubitelje automobila čitav jedan deo magazina od 16 strana posvećen je tehničkim podacima, a za one koji manje gledaju ispod haube tu je i mnoštvo fotografija i detaljan pogled na dizajn i unutrašnjost modela.
Svaka replika izrađena je od metalne legure, ima odvojivo postolje i vrlo realističan prikaz detalja zahvaljujuć die-cast tehnologijom kojom su izrađene.
Kolekciju čine modeli koji su danas uglavnom deo muzejskih kolekcija, ali ima i nekoliko koje i danas možemo videti na ulicama.
Prva na spisku je legendarna „Zastava 750“, poznatija kao Fića, a deo kolekcije su i drugi popularni „Zastavini“ modeli poput „Juga Floride“, neuništivog „juga 45“ i čuvenog „Stojadina“, najuspešnijeg modela jugoslovenske autoidustrije. Ove modele verovatno dobro poznajete, čak verovatno poznajete nekoga ko i danas vozi jedan i skoro sasvim izvesno tvrdi da je odličan, ekonomičan i „bolji nego današnji automobili“.
„Zastava 101“ je veoma značajan model iz 1970-ih godine. Domaćem tržištu je predstavljena 15. marta 1971. godine na sajmu automobila u Beogradu, a serijska proizvodnja je započela 15. oktobra 1971. godine. Vrlo brzo ovaj automobil je stekao status „nacionalnog vozila“, ali bio je popularan u mnogim zemljama Evrope. Veliku ulogu u tome imao je njegov dizajn. Milioniti „Stojadin“ je proizveden 1991. godine, a rekordna godišnja proizvodnja bila je 1979. godine, kada je sa montažnih traka sišlo 88.918 autmobila. Proizvodio se u varijantama sa pet i troje vrata, sa motorom od 55 konjskih snaga, zapremine 1100 kubika. Detaljna replika ovog modela dostupna je na kioscima od 10. oktobra.
Na spisku su i evropski modeli koji su nisu osvojili smo srca ovdašnjih vozača. Jedan od njih nosi titulu najpopularnijeg automobila u Evropi godinama, a možemo reći i decenijama unazad. Pogađate – legendarna „golf dvojka“!
Ova kolekcija ne bi bila potpuna da na njoj nije i „buba“, i danas voljen i rado vožen automobil. “Buba“ ili zvanično Vokswagen Beetle 1200, smatra se vrlo izdržljivim modelom i jednim od retkih čiji se orginalni dizajn i danas smatra poželjnim i atraktivnim. O popularnosti ovog modela rećićemo vam samo jednu stvar – za 65 godina proizvedeno je čak 21 miliona primeraka! Sve ostalo što treba da znate o „bubi“ pročitajte u broju 5 magazina „Legendarni automobili“.
A kada upoznate „bubu“ do detalja, čekaju vas modeli koji sa pravom nose titulu klasika – Opel Corsa, Reno-IMV 4L „Katrca“, zatim Škoda 1000 MB i na kraju Citroen Cimos 2CV6.
Ekskluzivna kolekcija koju vam donosi DeAgostini dostupna je od 13. septembra, a možete je pronaći na kioscima sa cenovnim rasponom od 299 do 999 dinara. Ukoliko ste propustili neki broj magazina, ne brinite. Pišite na mejl [email protected] i dobićete sve potrebne informacije.
Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare