Foto:Oliver Killig/AUDI

I dok Mercedes i BMW ubrzano rade na razvoju većeg broja platformi za električna vozila, Audi će svoju platformu morati da nabavi od druge kompanije, navode izvori bliski kompaniji iz Ingolštata.

Audi se na ovaj potez odlučio zbog novog kašnjenja u razvoju SSP platforme za čiji plasman je zadužena Volkswagen Grupa.

Nova modularna arhitektura, koja je namenjena za novu generaciju baterija i 800-voltni električni sistem, konstantno se odlaže zbog inženjerskih zastoja. Sada se očekuje da će ova platforma biti spremna tek 2029. godine, otprilike tri godine nakon prvobitno planiranog datuma lansiranja ove arhitekture u serijskom automobilu.

Aktuelne platforme nisu odgovarajuće

Audi je već sa nekoliko konceptnih modela najavio svoju buduću gamu električnih vozila, ali aktuelne platforme VW Grupe (MEB i PPE) nisu odgovarajuće za ove modele, jer ne mogu da podrže veliki domet i super-brzo punjenje. Kompanija iz Ingolštata trenutno nudi svega 3 električna automobila – Q4 e-tron, e-tron GT i Q8 e-tron, dok Mercedes u ponudi ima 8 vozila na struju.

Foto:Daniel Wollstein; /AUDI

Kinezi najozbiljniji kandidati

Zbog zastoja u razvoju sopstvene platforme, Audi je rešio da potraži inostranog partnera. Za sada još uvek nije poznato koja kompanija će podeliti svoju platformu sa nemačkom kompanijom, ali je Audi navodno već ušao u pregovore sa nekoliko kineskih proizvođača. Među kandidatima je Geely, čiju SEA platformu već koriste Polestar, Zeekr, Smart, Lotus i Volvo, a u priči je i kineski gigant BYD. Geely ima bliske odnose sa Mercedesom, ali kineski proizvođač tvrdi da je spreman da svoju platformu podeli sa svim kompanijama kojima je potrebna.

Stiže i novi generalni direktor

Markus Duesmann je smenjen zbog loših poslovnih rezultata, pre svega na polju elektrifikacije i zbog velikog zaostatka za Mercedesom i BMW-om na najvažnijim tržištima poput kineskog.

Foto:AUDI

Njegovu poziciju će od 1. septembra zauzeti Gernot Doellner, koji je do sada bio šef strategije nemačke kompanije. On ispred sebe ima ozbiljan zadatak – predstavljanje 20 novih modela do 2025.

Bonus video:Vozili smo kineski krosover koji je stigao u Srbiju i ozbiljno preti skupljim rivalima

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar