Vest je u američkoj javnosti odjeknula kao bomba: Televizijska stanica CBS odlučila je da ukine kultnu emisiju „The Late Show sa Stivenom Kolberom“! Šou koji je 30 godina bio jedan od najgledanijih i najduhovitijih u Americi i koji je autoru doneo svetsku slavu i brojne nagrade preko noći je određen za odstrel. Imao sam priliku da pre šest godina prisustvujem snimanju jedne od epizoda i mogu da potvrdim iz prve ruke da je u pitanju čisto televizijsko zlato i da je ova odluka jedna od najgorih u istoriji televizije kao forme.
No, krenimo redom. Otkazivanje ove emisije televizijska mreža opravdala je kao isključivo „finansijsku odluku“. „Smatramo da je Stiven Kolber nezamenljiv i odlučili smo da povučemo franšizu ‘The Late Show’ u maju 2026. godine. Ponosni smo što je Stiven zvao CBS svojim domom. On i emisija ostaće upamćeni kao deo legendarne istorije kasnovečernje televizije“, navodi se u saopštenju izvršnih direktora CBS-a.
„Ovo je isključivo finansijska odluka u izazovnim vremenima za emisije koje se emituju kasno uveče. Nema veze s uspehom emisije, njenim sadržajem, niti bilo kakvim drugim okolnostima unutar kompanije Paramount“, zaključuje se u izjavi.

Sam ton ovog saopštenja sugeriše upravo suprotno. Naime, Kolber je jedan od najžešćih kritičara Donalda Trampa još otkako se on spustio s onih zlatnih pokretnih stepenica i objavio kandidaturu za predsednika SAD na izborima 2016. godine. Kada Kolber „podesi“ glas i pretvori se u Trampa, gotovo je nemoguće da na prasnete u smeh. Ludački duhovit, britak i obrazovan, a opet tako američki jednostavan i pristupačan, Kolber je pomerio granice onoga što je televizijski humor.
Već neko vreme spekulisalo se da bi Kolber mogao biti otpušten, naročito nakon što se pojavila vest da kompanija Skydance Media planira da preuzme Paramount Global – matičnu kompaniju CBS-a. Ova odluka dolazi nakon što je CBS nedavno postigao nagodbu sa Donaldom Trampom kako bi očuvao stabilnost predstojeće Skydance–Paramount akvizicije, budući da je za to neophodan potpis američkog predsednika.
Pre samo nekoliko dana, Koleber je u svom čuvenom monologu, koji predstavlja okosnicu šoua, žestoko napao odluku Paramaunta da Trampu plati 16 miliona dolara kako bi odustao od tužbe protiv autora još jedne kultne emisije, „60 minuta“.
Bez pardona je za odluku ispalio da je u pitanju „veliki, debeli mito“.
Kolber se osvrnuo na vest o ukidanju emisije tokom snimanja u četvrtak u pozorištu Ed Salivan u Njujorku, otkrivši da je za odluku saznao prethodne večeri.
Obraćanje sa poznatog stola emisije „Late Show“ započeo je zahvalnošću mreži na ukazanom poverenju. Kada je publika počela da negoduje, Kolber je dodao: „Da. Delim vaša osećanja.“
„Niko me neće zameniti – sve jednostavno nestaje.“
„Ljudi u CBS-u bili su sjajni partneri. Zahvalan sam ‘Tifani mreži’ na ovoj stolici i prelepoj pozornici koju sam zvao domom. I naravno, zahvalan sam vama, publici, što ste nas pratili. Posebno sam duboko zahvalan dvesta ljudi koji ovde rade“, rekao je Kolber.
„Ovu emisiju pravimo jedni za druge, svaki dan, ceo dan. To je fantastičan posao. Voleo bih da ga neko drugi nasledi“, preneo je New York Post.
Upravo ton ove poruke dosta govori o samom Stivenu Kolberu. Rodom iz Južne Karoline, on je počeo da gradi glumačku karijeru u Čikagu, ali je vrlo brzo odustao i posvetio se komediji. Ipak, glumački talenat je vidljiv u svakom njegovom skeču i doskočici. Ne može to da izvede neko bez dara.
Prvi ozbiljan susret sa slavom imao je kao deo ekipe legendarnog Džona Stjuarta, koji mu je do danas ostao jedan od najbližih prijatelja, ali i autor možda najduhovitijeg šou programa, koji se emituje na stanici „Comedy Central“. Upravo na toj mreži imao je možda svoj najduhovitiji šou, „The Colbert Report“, u kojem je stvorio lik „paralelnog“ Stivena Kolbera, desničara i konzervativca koji vatreno brani republikance i Trampa, a zapravo se s njima vrhunski sprda.
Nakon toga usledio je posao u legendarnoj emisiji „The Late Show“, koju je nasledio od Dejvida Letermana, a u kojoj je napustio lik „Stivena Kolbera“ i javnosti se predstavio kao ono što zaista jeste. Iako možda za nijansu manje blesava i duhovita od emisije na „Comedy Central“ kanalu, ovaj šou je bio pogodak u vreme uspona Trampa i MAGA epohe. Liberalni Amerikanci kao omađijani su gutali njegove monologe i svako veče se smejali stvarima zbog kojih bi tokom dana možda i plakali.

Bilo je tako i u oktobru 2019. godine, kada sam se prijavio i dobio ulaznice za snimanje ovog šoua. Bila je to za mene jedinstvena prilika da iz prve ruke vidim kako nastaje TV magija. Nakon par sati (da, sati!) čekanja ispred pozorišta Ed Saliven, mala armija asistenata uvodi publiku u kultnu salu. „Ed Saliven“ dvorana uživo deluje možda malo manja nego na televiziji, ali ne gubi ništa na šarmu i jedinistvenoj energiji. Epizode se ne emituju uživo, već se snimaju unapred, tokom popodneva, da bi bile emitovane kasno uveče na CBS-u, jednoj od najvećih nacionalnih TV stanica u SAD.
Ako sam snimanje ovako kompleksnog šoua zamišljao kao mukotrpan proces koji traje satima, već u prvim minutima bilo mi je jasno da sam se prevario. Produkcija „Late Showa“ pod palicom Krisa Lihta, koji je tada vodio proizvodni proces, besprekorno je podmazana šoubiz mašina, u kojoj se nijedan sekund vremena ne gubi i nijedna osoba nije višak. Šou je koncipiran tako da u uvodnom delu Kolber pozdravlja publiku i govori svoj monolog, da bi zatim usledili stalni segmenti sa gostima (najčešće dvoje), muzičkim nastupom (najčešće jedan) i usputnim stalnim rubrikama, poput meni omiljene „Meanwhile“, sa „nebitnim“ vestima koje su obeležile prethodni dan, a koje su često zapravo najduhovitiji deo celog programa. Kolber tu pušta detetu u sebi da se sasvim razigra, pa su fore s prdežima, seksualnim aluzijama i apsurdnim igrama rečima dovedene na nivo umetnosti.
Možda najviše se zabavlja kada sebi dopusti da uđe u najsitnija crevca popkulturnih fenomena kojima je opsednut, među kojima je bez premca najvažniji svet „Gospodara prstenova“, što je tema za koju je bez preterivanja jedan od vodećih svetskih autoriteta. To je išlo toliko daleko da mu je Piter Džekson čak i dao i jednu malecku ulogu u jednom od filmova, čime je ispunjen san jednog dečaka sa naočarima iz Južne Karoline.
Praktično nema te svetske glumačke i muzičke zvezde, političara, biznismena ili bilo kakve javne ličnosti prve lige generalno koja mu nije bila gost. Biti gost kod Kolbera ne znači samo sesti u fotelju i odgovarati na pitanja. Tu moraš da budeš najbolja verzija sebe, spreman da ispališ nešto duhovito i pametno u deliću sekunde, bez obzira na to da li si Barak Obama, Robert De Niro, Džordž Harison ili Kolberov dobar prijatelj Nil Degras Tajson.

U epizodi čijem snimanju sam prisustvovao gosti su bili holivudska legenda Džuli Endruz, koja je pokazala uživo kako izgledaju stil, harizma, autoritet i najfini humor, kao i Džonatan Grof, meni najdraži u ulozi u queer seriji i filmu „Looking“, koji je ovih dana jedan od vladalaca Brodveja. Muzički deo šoua činili su Yungblud, sa gostom Denom Rejnoldsom iz benda „Imagine Dragons“. Muzički to nije moja šolja čaja, ali i tu se videlo kako se stvara istinski TV spektakl, jer su za snimanje na scenu izneli automobil koji je usred nastupa zapaljen (!), dok su Rejnoldsovi mišići bili zaduženi za dodatno podizanje temperature u inače prohladnom jesenjem „Edu Salivanu“. Iznošenje automobila, njegovo paljenje, sam nastup i sklanjanje krša izvedeni su vrtoglavom brzinom, još jednom potvrđujući kako funkcioniše TV kada ga prave istinski majstori zanata.
Voleo bih da se sećam svih fora koje je Stiven prosipao pred publikom tog dana, ali jasno se sećam da mnoge od njih nisam ni čuo, jer sam se još uvek smejao onim prethodnim. Morao sam sve posle da slušam ponovo na Jutjubu. Zanimljivo je da je baš taj monolog započeo rečima „Donald Tramp je u nevolji“. Kakva igra sudbine!
Ali, Tramp je tada još bio usred svog prvog mandata, a mnogi bi upravo preko Kolbera prvi put čuli kakva je sve nepočinstva smislio predsednik SAD tog dana. Stiven Kolber je za milione Amerikanaca bio ventil, retka prilika da se smeju mučnoj stvarnosti. Nije čudo što je jedan od uzora i našem Zoranu Kesiću.
„Late Show“ Stivena Kolbera postojaće do maja sledeće godine. Može li iko da zamisli kako će izgledati jun? Bez Stivena Kolbera i njegovog monologa, biće to jedno mračno, dugo leto.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare