Narodna skupština počela je jesenje zasedanje, a poslanik Srpske napredne stranke (SNS) Nebojša Bakarec iskoristio je sednicu za nastavak opasne prakse Aleksandra Vučića, te izneo nove optužbe protiv Miše Bačulova. Naime, Bakarec je pitao da li je tačno da je Bačulov "daljinskom napravom aktivirao tajmer" kada je prolazio ispod nadstrešnice u Novom Sadu. Aktuelna vlast ovim potezom ponovo je pokazala da na sve načine pokušava da se udalji od odgovornosti za pad nadstrešnice u Novom Sadu, kada je došlo do pogibije 16 osoba, a teško je povređena još jedna. Bakarec targetiranjem Bačulova nastavlja s pokušajem skretanja pažnje sa pravog, osvedočenog razloga pada nadstrešnice - korupcije.
Bakarec je Bačulova okarakterisao kao „nasilnog lidera opozicione stranke”, i ponovio reči Aleksandra Vučića – da se pojavio ispred stanice tri sata pred pad nadstrešnice i “unezvereno gledao u telefon”.
“Verovatnoća da je baš tog dana slučajno na tom mestu bio jedan agresivni nasilni lider je jedan prema milion. Nije bio tamo slučajno, pitam da li je namerno prolazio i da li je koristio neobičnu aplikaciju koja se koristi za daljinsko aktiviranje tajmera određenih naprava”, kazao je i pitao zašto Bačulov nije ispitan, dodajući da nije prvi put da je povezan sa “izazivanjem nesreće”.

“Pet dana posle pada nadstrešnice ispraznio cisternu sa fekalijama ispred Gradske skupštine zbog čega je uhapšen… To je moglo da dovede do širenja bakterije, zaraze i vursa. Nedavno je uhapšen zbog napada na policiju”, nastavio je Bakarec sa neosnovanim opotužbama na račun Bačulova.
Godišnjica pada nadstrešnice i pogibije 16 ljudi navršava se za nepunih mesec dana, a vlast novim opstrukcijama, iznošenjem različitih teorija zavere i spinovanjem, pokušava da do sada nezabeleženu tragediju na državnom projektu, pripiše nekom drugom.
U konkretnom slučaju Miši Bačulovu.
Ipak, nije Bačulov svečano otvorio Železničku stanicu, tvrdeći da je urađena po evropskim standardima, da je sigurna, bezbedna, i nije on pozvao putnike da je koriste. To je učinio sam državni vrh, koji sada pokušava da prebacivanjem odgovornosti, poput nadstrešnice, ne doživi rušenje.
Odmah nakon tragedije režim je licemernim pristupom pokušao da obesmisli pitanje odgovornosti i manipulativnim i opasnim izjavama skrene pažnju sa najvažnijeg – ko je kriv za smrt 16 ljudi?
Svakodnevne izjave predsednika Srbije, kao na primer da je kriva struka, a ne okrivljeni Vesić, te iznošenje sramnih nesitina da nadstrešnica nije renovirana, svedoče da vlast na čelu sa predsednikom Aleksandrom Vučićem, ne želi da se održi zakonit postupak protiv svih odgovornih za pad nastrešnice i smrt 16 ljudi.
Međutim, niko nije zaboravio da su svečanom otvaranju Železničke stanice, pored visokih gradskih zvaničnika, gradonačenika Milana Đurića, prisustvovali si i tada ministar saobraćaja Goran Vesić i pokrajinska predsednica Vlade Maja Gojković. Ona je tada izrazila zadovoljstvo što je Železnička stanica u Novom Sadu završena, „i što će građani Novog Sada i svi putnici, koji dolaze i odlaze iz ovog grada, moći da u savremenom delu železničke stanice na najmoderniji, bazbedan i najefikasniji način obezbede sebi kartu“.

Vesić je odmah nakon pada nadstrešnice, baš kao i Vučić rekao da ona nije bila predmet rekonstrukcije, a nakon hapšenja u svom iskazu datom pred Višim javnim tužilaštvom u Novom Sadu, za pad nadstrešnice na Železničkoj stanici u tom gradu okrivio svoje saradnike, ali i „Infrastrukturu železnice“ i „Srbijavoz“.
U protekla tri meseca, od kako se našao na listi onih koji su pod istragom povodom malverzacija na projektu rekonstrukcije srpske pruge i Železničke stanice u Novom Sadu, Vesić je u više navrata bio u bolnici, uglavnom zbog bolova u trbuhu. Prema informacijama do kojih je došla Nova.rs, on je pre nekoliko dana trebalo da bude otpušten, međutim, stanju mu se iznenada zakomplikovalo. Saslušanje Gorana Vesića zakazano je za 17. novembar u Javnom tužilaštvu za organizovani kriminal (JTOK).
S druge strane, Vesića je okrivila bivša direktorka „Infrastrukture železnice“ Jelena Tanasković, rekavši da nijedan posao nije mogao biti obavljen bez bivšeg ministra.

„Ministar Vesić mi je rekao da je to jedini uslov da budem direktor Infrastrukture železnice Srbije, da prihvatim da on apsolutno upravlja i vodi sve projekte, jer je on navodno dogovorio sa predsednikom da se svi projekti isključivo tako vode. Na tom sastanku predsednik je postavio pitanje budućih projekata koji tek treba da se rade, ko će ih voditi i ko je za njih odgovoran, pa je ministar Vesić potvrdio da su on i njegovo ministarstvo jedino odgovorni za projekte, jer jedino na taj način mogu biti završeni“, rekla je Jelena Tanasković, osumnjičena v. d. direktorka Infrastrukture železnica Srbije.
Nešto kasnije uhapšen je i Tomislav Momirović, bivši ministar unutrašnje i spoljne trgovine (2022–2024), a prethodno građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (2020–2022). On je uhapšen u akciji Tužilaštva za organizovani kriminal i SBPOK zbog postojanja osnova sumnje da je izvršio krivično delo zloupotreba službenog položaja.
Momirović i Goran Vesić, njegova pomoćnica Anita Dimoski, bivši v.d. direktor „Infrastrukta železnice Srbije“ Nebojša Šurlan, menadžerka za razvoj investicija Slobodanka Katanić, kao i predstavnici podizvođača radova na rekonstrukciji pruge Novi Sad – državna granica (Kelebija) i Železničke stanice u Novom Sadu pod istragom su zbog sumnje da su malverzacijama na pomenutom projektu oštetili budžet Srbije za 115 miliona dolara.

Aleksandar Vučić odmah je krenuo u odbranu partijskih drugova, pa je tako govoreći o Vesiću i Momiroviću, rekao da je Vesić vredan i angažovan, a da je Momirović došao u politiku na njegov poziv.
„To je porodica uspešnih ljudi, kojoj ništa nije trebalo. Imaju novca, hotele, modne radnje. Samo je želeo da doprinese, a doprinos je bio istorijski sporazum sa NR Kinom o slobodnoj trgovini. Čoveku ste život uništili. Na kraju se uvek sazna istina. I videćete kako će da se završe postupci, pošto su veoma loše sve radili. Ja mogu da vidim kako su radili i kako je ceo predmet urađen“, kazao je on.

Pre samo nekoliko dana, Vučić je bez najave otvorio brzu prugu Novi Sad – Subotica, i tu priliku iskoristio da kaže da mu je žao što sa njima danas nisu ljudi protiv kojih se vode procesi u vezi sa padom nadstrešnice i finansijske malverzacije – bivši ministri građevinarstva i infrastrukture, Goran Vesić i Tomislav Momirović, kao i Anita Dimovski, pomoćnica u pomenutom ministarstvu.
„Žao mi je što nisam mogao da pozovem one koji su radili na tome. Žao mi je zbog Anite Dimovski, Gorana (Vesića), Tome (Tomislav Momirović prim.aut)… Zbog svih koji su radili… Biće prilike. Anita je radila kao zmaj, predivna žena“, rekao je Vučić.
Da je pad nadstrešnice akt terorizma i diverzija, izjavila je predsednica Skupštine Srbije Ana Brnabić.

„Ja danas, ako me pitate da li mislim da je nadstrešnica pala, da je bio nesrećan slučaj – ne, ne mislim. Mislim da je sve ovo organizovano, isplanirano, mislim da je nadstrešnica srušena kao početak obojene revolucije“, rekla je Brnabić na televiziji sa nacionalnom frekvencijom.
Uzalud režim pokušava da kirivicu za pad nadstrešnice poturi nekom drugom, činjenice i dokazi ih demantuju, a i tužilaštvo.
Naime, Više javno tužilaštvo u Novom Sadu je još sredinom jula ove godine saopštilo da pad nadstrešnice nije delo terorizma, i da forenzičkim veštačenjem nije utvrđeno prisustvo eksplozivnih materija.
Kako su naveli, u saradnji Uprave kriminalističke policije Službe za borbu protiv terorizma i ekstremizma, Nacionalnog centra za kriminalističku forenziku pri MUP-u, dopunjen je uviđaj na licu mesta i tom prilikom je urađena i forenzička obrada lica mesta, a radnici Nacionalnog centra za kriminalističku forenziku izuzeli su više od 20 tragova.
„Analizom i veštačenjem preko dvadeset uzoraka izuzetih tragova, izvršenim od strane Uprave za tehniku Nacionalnog centra za kriminalističku forenziku pri Ministarstvu unutrašnjih poslova, nije utvrđeno prisustvo eksplozivnih materija, čime je navedena analiza pokazala da rušenje nadstrešnice Železničke stanice nije posledica terorizma“, navelo je tužilaštvo.

Podsetimo, nadstrešnica se urušila iako je svečano otvorena samo nekoliko meseci pre tragedije, a najviši državni funkcioneri od trenutka urušavanja tvrdili su da jedino nadstrešnica nije bila obuhvaćena projektom rekonstrukcije. Te navode demantovale su fotografije same nadstrešnice, ali i stručnjaci koji su bili angažovani na projektu rekonstrukcije.
Inženjer geologije Zoran Đajić koji je učestvovao u obnovi železničke stanice kao savetnik instituta za promet CIP, domah nakon tragedije tvrdio je da je bez sumnje poremećena statika uprkos upozorenjima, i da je na nadstrešnici rađeno.
Usled pritiska javnosti, brojnih protesta, uhapšeno je više osoba zbog tragedije, među kojima su bivši ministar građevinarstva Goran Vesić, njegova pomoćnica Anita Dimoski, nekadašnji direktori „Infrastruke Železnice“ Nebojša Šurlan i Jelena Tanasković, kao i drugi.

Jednu istragu vodi novosadsko tužilaštvo protiv 13 osoba zbog tragedije, drugu, finansijsku, Javno tužilaštvo za organizovani kriminal i ona se odnosi na projekat rekonstrukcije stanice i treću, koja se odnosi na korupciju, vodilo je Više tužilaštvo u Beogradu, ali je predmet, rešenjem o supstituciji, prebačen u JTOK.
Uzalud Aleksandar Vučić i uopšte režim, pokušavaju da neistinitim tvrdnjama probude sumnju u nekog drugog krivca. Bilo koga, ko nije uz njih.
Jer, baš kao što je rekao predsednik – na kraju se istina uvek sazna.
***
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare