Goran Vesić Foto:TANJUG/ PREDRAG MITIC, SINIŠA KOPUNOVIĆ

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je rekonstrukciju pruga u Srbiji. Pohvalio se kako je u Briselu kandidovao pet pruga za obnovu iz fondova EU, ali zanemaruje činjenicu da je preduzeće "Infrastrukture železnice Srbije" devastirano. Čini se da Vesić zanemaruje i da je, otkako je došao na čelo resornog minsitarstva, za samo nekoliko meseci iz šina iskliznulo nekoliko vozova. Posledice poput zagađenja vazduha, smrti dvoje ljudi i opšte zabrinutosti građana, izgleda nisu dovoljni razlozi da se neko proglasi odgovornim.

Vesić je na svom instagram profilu najavio da se, posle izgradnje brzih pruga, kreće u rekonstrukciju magistralnih i regionalnih pruga.

„Ovo je pruga između Vrbasa i Sombora. Primer decenija zapuštenosti i nemara. Verujem da je za sve ove godine mogla da bude rekonstruisana, a ne da se po njoj vozovi na nekim deonicama kreću brzinom od deset kilometara na sat. Našim partenrima u Briselu pokazao sam ovu sliku. Ovo je jedna od pet pruga koju sam u Briselu kandidovao za obnovu iz fondova Evropske unije. Da li ćemo uspeti da rekonstruišemo svih pet, ne znam, Ali sve ću da učinim da ova pruga, kao I mnofe druge, bude obnovljena, zato što mi je stalo i zato što sam spreman da se borim za stvari u koje verujem“, napisao je Vesić.

Ipak, Vesić je zaboravio da spomene da, otkako je on ministar, stvari nisu baš tako sjajne.

Primera radi, nije spomenuo da su „Infrastrukture železnice Srbije“ već dva meseca bez generalnog direktora.

Kako za Nova.rs ističe dobro upućen izvor, generalni direktor ovog preduzeća dva meseca je na prinudnom godišnjem odmoru, a ovakvo „igranje“ sa pozicijama skupo košta, i tek će koštati „Infrastrukture železnice“.

„Rekordan broj iskakanja vozova i vagona od decembra prošle godine i poigravanje aktuelnog ministra sa nestručnim, ali kadrovima od poverenja, nastavlja da srozava ugled ovog sistema. Kako se može čuti, generalni direktor Nebojša Šurlan je, sa najviših mesta pozvan da se vrati na posao, a njegov planirani naslednik Milan Novović i dalje nije postao generalni direktor. Dok se dvovlašće nastavlja, program i plan nabavki još uvek nije donet, tako da se postavlja pitanje šta su pisci ovog scenarija hteli da kažu, odnosno postignu“, kaže naš izvor.

PROČITAJTE JOŠ

Sagovornik portala Nova.rs smatra da je najodgovorniji aktuelni ministar Vesić.

Foto:TANJUG/ SAVA RADOVANOVIĆ

„Dok bombastično najavljuje nove grantove i investicije, zapravo nastavlja urušavanje makar do pola uspravljenog sistema, dovlačenjem nestručnih i njemu lojalnih kadrova. Podsetimo da je, ne tako davno, za vreme poslednjih parlamentarnih izbora, brza pruga bila jedan od najjačih aduta vladajuće stranke u predizbornoj trci, a dolaskom Vesića na čelo ministarstva svi teško izvojevani uspesi prethodnog rukovodstva bivaju preko noći poništeni“, zaključuje naš sagovornik.

Šta je sve zadesilo železnicu otkako je Vesić ministar?

Pored problema u „Infrastruktrama železnice“, tu su i iskakanja vozova iz šina, curenje otrovnih materija i smrt dvoje ljudi – za koje niko nije odgovarao.

Foto:TANJUG/ SINIŠA KOPUNOVIĆ/

Jedan od takvih slučajeva desio se polovinom novembra prošle godine, u ranim jutarnjim časovima, kada je kod Šida iz šina iskočio vagon teretnog voza koji je prevozio fosfornu kiselinu.

Sticajem srećnih okolnosti, na vagonu nije bilo oštećenja, te fosfor nije iscureo.

Slučaj koji javnost još uvek dobro pamti desio se pre oko mesec dana, 25. decembra 2022, kada se u blizini Pirota prevrnula cisterna koja je prevozila amonijak.

Foto:Izvor MGSI

Nakon što je teretni voz iskliznuo iz šina, gust dim nadvio se nad ovim delom Srbije, a usled smanjene vidljivosti, došlo je i do lančanog sudara, u kojem je jedna osoba zadobila teške, a tri osobe lake telesne povrede.

Nakon izlivanja amonijaka, hospitalizovano je više od 50 osoba.

Foto: Miljana Isailović/Nova.rs

U pirotskoj bolnici od posledica gušenja preminula su dva muškarca. Jedan od njih išao je automobilom od kuće do kuće i obaveštavao ljude da curi amonijak i da ne izlaze iz kuće, nakon čega mu se, od udisanja zatrovanog vazduha slošilo.

Nenad Paunović, lokalni novinar koji je prvi izveštavao o nesreći, priveden je u policijsku stanicu na saslušanje nakon što je pokušao da snimi mesto akcidenta.

Zbog kog krivičnog dela se Paunović tom prilikom izjašnjavao, kao i zbog čega je bio saslušavan baš novinar – pitanja su na koja javnost nije dobila odgovore.

Nenad Paunović Foto: Privatna arhiva

Samo nekoliko dana kasnije, 29. decembra iz šina je, u blizini Zaječara, iskliznuo teretni voz koji je prevozio fosfornu kiselinu, a mesto događaja bila je nedavno rekonstruisana pruga.

Kiselina se, ovog puta, nije izlila.

Jedan od glavnih aktera isklizavanja iz šina u Pirotu i Zaječaru bila je „Elixir Grupa“ iz Šapca, s obzirom na to da su u oba slučaja, materije koje su se prevozile bile u njihovom vlasništvu.

Prvo isklizavanje iz šina u novoj godini dogodilo se već 24. januara, kada su tri vagona-cistrerne pune propana iskliznule sa šina u Subotici. Tom prilikom gas nije cureo, te nije bilo opasnosti po bezbednost meštana.

Vesić je tada izjavio da država ulaže „ozbiljan novac“ u izgradnju i rekonstrukciju pruga.

Slučaj isklizavanja voza iz šina zadesio je u januaru i Beograd ali, na svu sreću, voz koji se tada zatekao u Železniku nije bio antovaren opasnim otpadom.

BONUS VIDEO Uručivanje panja Goranu Vesiću

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar