Doskorašnji gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić obećao je da će u januaru svečano početi sa radom nova autobuska stanica u Bloku 42. Isto obećanje čuli smo od njegovih prethodnika 2017, pa 2018, 2020 i konačno 2022. godine. Rekli su biće gotova, ali osim naznaka stanične konstrukcije, nekoliko bagera i radnika, gradilište u Bloku 42 bilo je pusto. Sada su i zvanično predstavljene fotografije stanice kako bi ona trebalo da izgleda od januara 2024. godine, kada bi navodno trebalo da bude i njeno svečano otvaranje.
Na gradilištu na kom se zida nova autobuska stanica vide se pomaci u odnosu na ono što smo mogli da vidimo pre nekoliko meseci. Ipak, deluje malo verovatno da će taj projekat u celosti biti završen do januara sledeće godine, za kada je doskorašnji gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić obećao otvaranje.
„Pre otprilike dva meseca obavestili smo javnost da smo konačno raskopčali ‘Gordijev čvor’ koji je bio vezan proteklih pet godina i da smo uspeli da uđemo u ponovne radove na autobuskoj stanici, koji su počeli još 2017. godine. Onda su prekinuti i suštinski do letos nisu nastavljeni. To sada sve ide svojim tokom i očekujemo da ćemo u januaru 2024. godine biti u prilici da sav autobuski saobraćaj prebacimo ovde“, rekao je Šapić.
Ipak, ono što možemo da vidimo na fotografijama budućeg izgleda stanice u Bloku 42 daleko je od stanja na terenu. Na licu mesta ima nekog napretka – sada se vide obrisi perona, tu je i po koja mašina, kao i privremeni objekat koji je izgrađen još u vreme kada je Goran Vesić bio zamenik gradonačelnika, po koja staza…, pa preoptimistično deluje obećanje gradonačelnika da će stanica biti gotova u roku od dva meseca,
Promo fotografije koje su objavljene pokazuju stanicu čija je konstrukcija u potpunosti završena, zajedno sa dolaznim i odlaznim peronima. Kako je navedeno, na Glavnoj autobuskoj stanici biće izgrađena 64 perona – 42 odlazna i 20 dolaznih.
Koliko je ova fotografija deo predizbornih obećanja videćemo već u januaru 2024. godine. Do tada ostaju obećanja, promo fotografije i strah radnika BAS-a da će biti otpušteni.
Podsetimo, premeštanje Glavne autobuske stanice na Novi Beograd počelo je još daleke 2017. godine, u vreme kada je gradonačelnik Beograda bio Siniša Mali. Tada je potpisan „Okvirni sporazum o saradnji“ koji su potpisali tadašnji gradonačelnik Siniša Mali, ispred Uprave grada Beograda i Anđelko Mučibabić, kao zakonski zastupnik i direktor firme BAS.
Tu je navedeno da će se autobuska stanica preseliti na Novi Beograd kao deo šireg projekta Beograda na vodi. Mali je tada poručio da će sve biti završeno do 2019. godine, što se evidentno nije desilo.
Slična obećanja smo čuli i 2019, 2020, 2021. i 2022. godine. Prošle godine uoči aprilskih izbora tadašnji zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić najavio da će stanica biti završena do početka aprila, ali i njegova najava je bila samo prazno obećanje.
U međuvremenu, samo na gradnju pristupnih saobraćajnica i izgradnju staničke konstrukcije utrošeno je 20 miliona, što nije bilo dovoljno da se stanica izgradi. Zbog toga je letos uzet kredit od Fonda za razvoj u vrednosti od 915 miliona dinara kako bi se stanica konačno izgradila.
Uporedo sa novom finansijskom injekcijom, BAS je dobio novi bord direktora. U preduzeće je ušao Svetislav Đurović, diplomirani pravnik koji trenutno obavlja funkciju koordinatora i savetnika u sektoru za informacione tehnologije u Ministarstvu unutrašnjih poslova (MUP). Novi izabrani direktori su i Dušan Petrić, predsednik Skupštine Stari Grad, Nemanja Vulović, savetnik u Ministarstvu finansija kod Siniše Malog.
U pitanju su ljudi koji su posredno u vezi sa projektom „Beograda na vodi“. Inače, početkom novembra zbog nagomilanih problema organizovan je štrajk u BAS-u jer su radnici u strahu da će biti otpušteni.
Prema nezvaničnim informacijama moglo bi da bude otpušteno između 200 i 300 radnika.
BONUS VIDEO Šapić: Od januara počinje sa radom nova autobuska stanica u Beogradu