GSP, autobus, gradski prevoz, dan, radni dan, pun autobus, maske, maska, epidemiološke mere, korona, koronavirus,
Ilustracija Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Firme koje žele da učestvuju u nabavci softvera i opreme za gradski prevoz u Beogradu, moraju do 4. maja da uz svoju ponudu Javnom komunalnom preduzeću "Naplata prevozne usluge Beograd", dostave i uzorak opreme koja se ugrađuje u vozila, ali i da već imaju razvijenu mobilnu aplikaciju koja odgovara traženim preciznim karakteristikama za praćenje rada vozača i vozila. Ova nabavka, inače, raspisana je 13. aprila i nije jedina koju u kratkom roku sprovodi ovo preduzeće. Nabavljaju se i usluge mobilnih operatora, ali bez objave javnog poziva.

Novo gradsko javno preduzeće koje će se baviti naplatom karata u javnom prevozu u Beogradu, raspisalo je u pretprazničnim danima nekoliko javnih nabavki – najvažnija je nabavka opreme i softvera koji će pratiti rad vozača i vozila u glavnom gradu, piše N1.

Sudeći prema navedenom roku od 180 dana za završetak posla, funkcionisanje nove opreme i softvera moglo bi da zaživi u novembru – rok za završetak posla je „maksimum 180 dana od dana uvođenja u posao“.

Ova nabavka, međutim, nema veze sa aplikacijom za kupovinu karata za vožnju, već se odnosi isključivo na praćenje rada vozača i vozila.

Procenjena vrednost nabavke nije objavljena, a rok za dostavu ponuda je svega 21 dan – od 14. aprila kad je postavljen oglas, do 11 časova 4. maja kada je u podne zakazano otvaranje ponuda.

GRADSKI PREVOZ NEDOSTUPAN OSOBAMA SA INV
Foto: Slavica Panić/ Nova.rs

A od vrednosti javne nabavke u otvorenom postupku, prema zakonu, zavisi i minimalni rok za podnošenje ponuda. Propis, međutim, dozvoljava da se ovaj rok skrati kada je reč o – hitnoj nabavci.

Nemanja Nenadić, programski direktor organizacije Transparentost Srbija, za portal N1 ukazuje da pitanje roka za dostavljanje ponuda nije osnovno pitanje kod ove nabavke.

„Kod te nabavke je pitanje da li je Grad Beograd u međuvremenu, na osnovu starog ugovora koji je imao sa Apeksom, postao vlasnik neke opreme i softvera. To je prvo i osnovno pitanje – da li je Grad vlasnik neke opreme i softvera i da li je stoga uopšte potrebno raspisivanje nove nabavke. A, ako nemamo opremu i softver, pa mora da se nabavlja – da li se ovim, kako je napisano, predodređuju uslovi koje ispunjava jedna firma ili je moguće da se javi više konkurenata – odgovor na ovo pitanje znaju ljudi iz te branše. Ja sam video tehničku specifikaciju proizvoda nabavke i da su zahtevi prilično specifični – ali ne bih mogao da odgovorim na to pitanje“, kaže Nenadić.

Pročitajte još:

Nabavkom je predviđeno da se oprema i softversko rešenje postavlja u 1.600 vozila gradskog prevoza, u nekoliko garaža i na jednoj lokaciji kontrolno- operativnog centra javnog komunalnog preduzeća.

Ugovor se zaključuje na 36 meseci, a softver – ostaje u vlasništvu gradskog javnog preduzeća.

Ova nabavka, prema tehničkoj specifikaciji navedenoj u oglasu, obuhvata „ugradnju potrebne, specijalne opreme na vozila javnog prevoza za prikupljanje informacija u realnom vremenu i monitoring vozila“.

„Oprema se sastoji iz komunikacionog modula, kontrolnog modula i periferije aerosola za gašenje i zaštitu elektronske opreme i instalacija oko mesta gde je ugrađena oprema u vozila prevoznika. Oprema koja se ugrađuje mora da bude povezana sa Android aplikacijom preko Bluetooth-a, koja se instalira na mobilnim telefonima vozača vozila, kojom oprema u vozilu automatski detektuje vozača i kojom vozač vrši izbor linija prevoza. Aplikacija vrši i ulogu obaveštavanja kontrolno-operativnog centra Naručioca o predefinisanim situacijama za vreme vožnje, ugroženosti vozača, putnika i ostalih predviđenih i nepredviđenih situacija“, stoji u tehničkoj specifikaciji.

gradski prevoz
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Predviđeno je i da oprema mora da poseduje rezervnu komunikaciju preko SMS poruka – ako primarna komunikacija ne funkcioniše iz bilo kog razloga.

„Nabavka obuhvata i postavljanje android aplikacije na mobilne telefone vozača, koji putem mobilne aplikacije vrše automatsku komunikaciju sa opremom Sistema, a preko Bluetooth v5.4 konekcije i razmenjuju informacije, podatke i obaveštenja“.

U softveru, između ostalog, mora da se obezbedi onlajn nadzor pozicija vozila, precizno određivanje lokacije u prostoru i vremenu i prikazivanje na mapi (detaljno do nivoa ulica, uz mogućnost višestrukog „zumiranja“) sa preciznim geografskim koordinatama područja.

Nabavka od mobilnih operatera – bez javnog poziva

JKP Naplata prevozne usluge Beograd pokrenula je i nabavku usluga mobilnih operatora, za šta nije objavljen javni poziv.

U ovom slučaju predmet nabavke su usluge mobilnih operatora oblikovane po partijama: Telekom Srbija, Yettel, A1Srbija i Globaltel d.o.o.

Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

„Imajući u vidu da su u toku intenzivne aktivnosti vezane za uspostavljanje novog efikasnijeg sistema za naplatu, monitoring i obračun prevozne usluge u javnom prevozu u gradu Beogradu, JKP Naplata prevozne usluge Beograd, kao naručilac ima potrebu da predmetnom uslugom obezbedi naplatu prevozne usluge u gradu Beogradu putem SMS poruka, koja ne bi mogla da se odvija bez angažovanja registrovanih mobilnih operatera. S tim u vezi, neophodno je sprovesti predmetnu javnu nabavku u pregovaračkom postupku bez objavljivanja javnog poziva, saglasno odredbama člana 61. Zakona o javnim nabavkama“, stoji u oglasu objavljenom na Portalu javnih nabavki.

A pomenuti član zakona, inače, predviđa da naručilac posla može da sprovede pregovarački postupak bez objavljivanja javnog poziva „ako samo određeni privredni subjekt može da isporuči dobra, pruži usluge ili izvede radove“, iz bilo kojeg od tri razloga, među kojima je i onaj na koji se pozivaju u ovoj nabavci – „nepostojanje konkurencije iz tehničkih razloga“.

Ugovor još nije raskinut

Podsetimo, Skupština grada Beograda izglasala je 13. aprila raskid ugovora sa turskom kompanijom „Kentkart“, koja je do sada obavljala posao naplate karata u javnom gradskom prevozu i održavanja opreme.

Prema najavama, od 1. maja bi nove cene karata u gradskom prevozu trebalo da iznose 50 dinara za 90 minuta vožnje, 120 dinara za 24 časa, i 2.500 dinara za mesec dana. Predviđeno je i da stariji od 65 ne plaćaju prevoz, kao ni mlađi od 19 godina. I noćni prevoz, posle ponoći trebalo bi da, po novom – bude besplatan.

Nakon izglasanog prekida saradnje sa firmom Kentkart, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je da nove cene karata u javnom gradskom prevozu, koje će važiti od maja, ne mogu da budu isplative, i da je cilj tog poteza „vraćanje poverenja građana“.

BONUS VIDEO: Građani da plate, pa će gradski prevoz biti bolji? Đorđe Miketić i Gradimir Stefanović

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar