Obilaznica oko Gornjeg Milanovca, Gornji Milanovac
Obilaznica oko Gornjeg Milanovca Foto: Nova.rs

Posle šest godina od prvog obećanja, krajem novembra počeli su radovi na izgradnji obilaznice koja će povezati Gornji Milanovac i auto put Miloš Veliki. Bar je tako izgledalo. Jer, tri meseca nakon što je predsednik Srbije Aleksandar Vučić svečano otvorio ovo gradilište, više nema nijedne mašine.

Izgradnja obilaznice oko Gornjeg Milanovca, koja je deo pristupne saobraćajnice od petlje Takovo na Auto-putu „Miloš Veliki“ do Gornjeg
Milanovca, počela je 29. novembra u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

Tako su Milanovčani konačno dočekali da vide mašine koje će raditi na izgradnji obilaznice oko ovog grada dužine desetak kilometara. Ona će stanovnicima Gornjeg Milanovca obezbediti lakše putovanje, ali i nešto čistiji vazduh, jer kompletan saobraćaj ide kroz grad.

Iako je plan da obilaznica bude puštena u saobraćaj sledeće godine, sudeći po trenutnom stanju, 2023. godina će ostati samo želja. Jer, na gradilištu posle samo tri meseca, više nema nijedne mašine. Ne postoji čak ni građevinska tabla.

Lokalna samouprava je naglasila da je završila eksproprijaciju 97 odsto zemljišta na trasi, tako da su radovi mogli da počnu odmah po potpisivanju
ugovora.

„Ova saobraćajnica je primer obmane građana Gornjeg Milanovca. Samim tim što se toliko dugo čekalo na celu priču. Od 2012. godine postoji priča oko gradnje ove obilaznice. Ali, i zbog toga jer je otvaranje i zatvaranje bilo u istom danu“, kaže Kristina Milošević iz koalicije „Moramo“.

Međutim, troškovi izgradnje koje niko ne pominje, uvećani su šest puta u odnosu na prvobitnu procenu. Prva procena 2016. godine bila je da će obilaznica koštati oko pet miliona evra. Onda je 2020. pred privrednicima iz ovog kraja rečeno da će koštati deset miliona evra. Međutim, sporazumom države i kineske kompanije utvrđena je konačna cena od čak trideset miliona evra.

„U oktobru sam postavila pitanje zbog čega je došlo do povećanja cene. Svedoci smo da su se povećale cene sirovina kao što su gvožđe i beton, ali
šest puta uvećati ovu cenu mora da bude praćeno određenim objašnjenjem”, objašnjava Milošević.

Plan je da u obilaznicu bude ugrađeno 20.000 kubnih metara betona, 30.000 kubika asfalta, s obzirom da će se na njoj odvijati pretežno teretni saobraćaj. Jedno od objašnjenja koje se nudi bio je najavljeni dolazak Rio Tinta u Takovo i Pranjane.Interesantno je da tri pristupne saobraćajnice, obilaznice, počinju da se grade u isto vreme, a to su Loznica, Požega i Gornji Milanovac.

Bonus video: Nedovršeni radovi – sinonim Srbije 

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook
Twitter
Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar