Foto: TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ/bs

Predsednik Srbije pre tri dana otvorio je deonicu auto-puta Merošina-Merošina 1 od 5,5 kilometara, koji je deo auto-puta Niš-Medrade, a koji bi trebalo da obezbedi putnu vezu sa lukom Drač u Albaniji. Čak je i imenovan kao „Auto-put Mira“.

On je izjavio i da „ljudi moraju da znaju da samo jedan kilometar košta od osam do 25 miliona evra u zavisnosti od konfiguracije terena“.

Međutim, u prenosu uživo dok su se predsednik, šef delegacije EU u Srbiji Emanuel Žiofre i ostatak delegacije vozili u autobusu bez krova po novom putu, moglo se videti da se ovaj auto-put razlikuje od drugih auto-puteva.

Naime, ovaj put ima samo tri trake za oba smera.

Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izjavio je dva dana kasnije da je otvorena deonica „rađena u poluprofilu“, a da će ostale deonice ovog auto-puta biti građene u „punom profilu“, kao i da će se i na ovoj deonici „naknadno graditi puni profil“.

PROČITAJTE JOŠ

Građevinski inženjer Danijel Dašić kaže za Danas da je ovaj put kategorisan kao put IB reda, dok su auto-putevi kategorisani kao putevi 1A reda.

„Ako pitaš optimistu otvorena je jedna traka auto-puta. Ako pitaš realistu otvoren je magistralni put. Pesimista bi rekao da je to običan put sa pogrešno iscrtanim linijama. Vrhunac parodije je da ovim tempom, 5,5 kilometara za nešto ispod dve godine od svečanog otvaranja radova u septembru 2021, možemo da očekujemo 14 ovakvih svečanih otvaranja deo po deo i završetak za 28 godina, negde 2049“, ocenio je Dašić.

Prema rečima Igora Velića, master saobraćajnog inženjera da bi neki put bio nazvan auto-putem mora da ispuni sedam uslova.

Koji su to uslovi, pročitajte na portalu Danas.

BONUS VIDEO Meštani četiri sela kod Požege blokirali radove na izgradnji auto-puta

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar