Foto: EPA-EFE/STEPHANIE LECOCQ

Srbija je najpoželjnija destinacija u regionu za ulaganja stranih automobilskih kompanija, uprkos krizi u automobilskom sektoru, navedeno je u izveštaju See News-a, provajdera poslovnih vesti i tržišnih informacija, koji je objavljen na online konferenciji o razvoju automobilske industrije "SEE Automotive- Connect & Supply", saopštila je danas Nemačka agencija za medunarodnu saradnju (GIZ).

Konferenciju, na kojoj je 14 predstavnika ove industrije govorilo o uticaju pandemije koronavirusa na poslovanje, organizovao je Automobilski klaster Srbije, uz podršku projekta Razvoj privatnog sektora u Srbiji (PSD) koji, u okviru Nemačko-srpske razvojne saradnje, sprovodi GIZ.

Tokom pandemije koronavirusa većina kompanija iz autoindustrije je zastala s proizvodnjom i okrenula se donacijama i proizvodnji potrebnih materijala za borbu sa virusom, navedeno je na konferenciji.

Procene SeeNews-a pokazuju da bi samo kriza u automobilskom sektoru mogla da utiče na dva odsto ukupne radne snage u nacionalnim ekonomijama Jugoistočne Evrope, a gubici u čitavom regionu mogli bi da budu veći od osam milijardi evra.

„Međutim, postoji optimizam, posebno kada je reč o Srbiji. Srbija je očigledno najpoželjnija destinacija u regionu za ulaganja stranih automobilskih kompanija. Samo od marta 2019. do marta 2020. godine, ulaganje u automobilski sektor Srbije iznosi 790 miliona evra i nema podataka da će biti promene ovih investicionih planova zbog krize“, izjavila je predstavnica See News-a Lilia Goranova.

Analize pokazuju da će automobilski sektor biti među gubitnicima usred pandemije i ekonomske krize koju je izazvala, a oporavak zavisi od mera koje će preduzeti nacionalne vlade.

Ekonomska budućnost i razvoj Srbije zavise i od globalne situacije u autoindustriji.

„Ova industrija se trenutno se suočava sa mnogim izazovima, kao što su zatvaranje proizvodnih pogona i prekid globalnog lanca snabdevanja, što preti ekonomskom razvoju Srbije, koja ima godišnji obrt od tri milijarde evra u autoindustriji. Deo naše podrške je posvećen Automobilskom klasteru u Srbiji, koji organizuje konferencije i druge događaje za potrebe ove industrije, a jedan od glavnih ciljeva AC Srbija je digitalizacija autoindustrije koju je ova kriza učinila još bitnijom“, istakao je rukovodilac sektora – Održivi ekonomski razvoj i zapošljavanje u GIZ-u Aleksandar Bec.

Kontinuiranu podršku razvoju automobilske industrije u Srbiji, kako se podseća u saopštenju, pruža Nemačko-srpska razvojna saradnja, koju implementira GIZ kroz različite projekte, a ove godine obeležava se 20 godina ove saradnje.

„Kada je počela pandemija koronavirusa razmatrali smo sa našim partnerima iz Srbije koji pristup da zauzmemo u aktuelnoj situaciji, u cilju definisanja mera koje će ublažiti efekte krize. Zajedno sa Centrom za digitalnu transformaciju u okviru Privredne komore Srbije razvili smo program za podršku poslovanju u vanrednoj situaciji za MMSP“, kazao je Bec.

Precizirao je da program nudi dvodnevnu besplatnu podršku konsultanata za digitalnu transformaciju za kompanije iz svih industrija, za koji se u prvih nekoliko dana prijavilo 120 kompanija.

Na globalnom nivou jedan od uticaja krize prouzrokovane pandemijom koronavirusa biće manjak investicija u inovacije u okviru automobilske industrije, rečeno je na konferenciji.

„Kriza će odložiti razvoj autonomnih automobila čak do 2035. godine, a možda se to nikad neće ni desiti“, saopštio je specijalista za istraživanje i razvoj iz Odeljenja za međunarodnu trgovinu iz Velike Britanije Džej Nagli (Jay Nagle).

Ipak, on je dodao da je dobra vest da se nastavlja rad na projektima razvoja električnih automobila za 2021/2022, budući da se potreba za električnim automobilima neće smanjiti.

Kako je istaknuto, konferencija je jedan od najvažnijih stručnih i poslovnih skupova u ovom delu Evrope kada je u pitanju automobilska industrija, a drugog dana predstavnici kompanija učestvovali su i na više od 100 B2B sastanaka u cilju ostvarenja poslovnih kontakata.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare