Foto: Shutterstock

Kancelarija za informacione tehnologije i eUpravu obustavila je nabavku softvera i opreme za uspostavljanje platforme „Pametnih gradova“ (Smart city).

Iako je prvobitni rok za dostavljanje ponuda bio 11. jul, on je u sedam navrata produžen, vidi se iz obaveštenja na Portalu javnih nabavki, piše Nova ekonomija.

Prema poslednjem obaveštenju, rok za dostavljanje ponuda za ovu nabavku, čija je procenjena vrednost 1,25 milijardi dinara, bio je 26. decembar.

Pročitajte još:

U odluci o obustavi se citira član Zakona o javnim nabavkama  u kojem piše da naručilac (u ovom slučaju to je Kancelarija za informacione tehnologije) odluku da obustavi postupak donosi ako „postanu poznate okolnosti zbog kojih bi, da su bile poznate ranije, došlo do bitne promene u sadržaju dokumentacije o nabavci“.

Na platformi za pametne gradove (Smart City), koja je centralizovana, trebalo bi da se nalaze servisi i aplikacije za razvoj pametnih gradova, na primer, servis pametnog osvetljenja, servis prijave incidentnih situacija, servis za upravljanje otpadom…

Kancelarija je u okviru javne nabavke tražila softversko rešenje i opremu za potrebe uspostavljanja Pametnih gradova (Smart city) na više lokacija u Srbiji.

Izabrani dobavljač (ili ponuđač) je trebalo da uspostavi platformu sa traženim modulima, da upostavi svu potrebnu hardversku i softversku infrastrukturu i realizuje Smart city servise na lokacijama koje budu ugovorene.

Isporuka i implementacija platforme bila je predviđena u više faza, a svaka je podrazumevala isporuku i implementaciju određenog broja Smart City servisa.

Prva faza je predviđala isporuku 14 servisa: 1. Servis pametnog osvetljenja, 2. Servis pametnog parkiranja, 3. Servis za praćenje kvaliteta vazduha, 4. Gradski Smart City portal, 5. Servis obaveštavanja putnika javnog gradskog prevoza, 6. Servis adaptivnog upravljanja saobraćajem, 7. Servis prijave incidentnih situacija, 8. Servis za praćenje meteoroloških uslova, 9. Servis za praćenje bujičnih tokova, 10. Servis za praćenje nivoa kanalizacionih kolektora, 11. Servis za upravljanje otpadom, 12. Servis za standardno i termovizijsko upravljanje letelicam 13. Servis bezbednosti pešaka u saobraćaju, 14. Servis za merenje nivoa buke.

Platforma za pametne gradove mora da bude otvorena za proširenje i nadogradnju novim servisima, modulima i funkcionalnostima, pisalo je u specifikaciji.

„U tom cilju, hardversku, softversku i telekomunikacionu arhitekturu Smart City platforme modelovati tako da se omogući plug & play instalacija senzora i modula“, piše.

Kancelarija je nakon sprovedenog postupka nabavke trebalo da zaključi okvirni sporazum o nabavci na period od tri godine.

BONUS VIDEO Pukao tender za nabavku gradskih vozila, a raspisano dva tendera za promociju prevoza

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar