Telekom Srbija Foto:Goran Srdanov/Nova.rs; Shutterstock

Priča o dugogodišnjoj korisnici MTS, kojoj je uvećan račun za telefon jer joj je ugovor istekao i operator je bez prethodne najave počeo da naplaćuje skuplju uslugu, izazvala je brojne reakcije čitalaca portala Nova.rs. Mnogi od njih su se javili sa sličnim problemima koje su imali sa ovim ili nekim drugim operatorom. Sve njih iz Udruženja potrošača savetuju da imaju pravo na raskid ugovora bez plaćanja penala i upozoravaju da budu uporni u nameri da se izbore za svoja prava.

“Plaćala sam racun 2.800 dinara najvise, a martovski račun je 4.900 dinara. Kada sam ih zvala rekli su da su me obavestili, a nisu.Tražila sam raskid ugovora, rekli su mi da ne može ili ću u suprotnom platiti penale”, napisala je Dragica, čitateljka portala Nova.rs, u komentaru na tekst “Šamar MTS za višegodišnje korisnike: Tanji stigao račun uvećan za 1.500 dinara, a obrazloženje je bizarno“.

I Dejan prenosi da mu je bez ikakvog obaveštenja stigao račun uvećan za 1.200 dinara.

“U poslovnici sam odgovor da su cene usluga povećane. Kada sam ih pitao zašto, nisam obavešten. Odgovor je bio: ’Korisnici su obavešteni putem medija’”, navodi ovaj čitalac našeg portala.

Javili su se i građani koji imaju slične probleme i sa druga dva opreatora mobilne telefonije koji rade u Srbiji.

Saša piše da će zbog ovakvog ponašanja operatera da ih prijavi tržišnoj inspekciji i Ratelu, a kako navodi spreman je da idem i na sud, jer su “zaista prešli svaku meru”.

“Nama su samostalno usred trajanja ugovora promenili naziv paketa sa Omorika 3 na Omorika 12 i podigli, naravno, cenu paketa sa 1450 na 1990. Bez obaveštenja. I na Box4 sa 3.999 na 4.999 Čemu onda ugovori?” pita jedna Ceca.

Budite uporni u borbi za svoja prava

Iz Udruženja potrošača “Efektiva” podsećaju da građani, ukoliko dođe do povećanja cena usluge, imaju pravo na raskid ugovor bez plaćanja penala i to 30 dana od dana kada su saznali da im je račun uvećan.

“Operator je dužan da obaveštenje o povećanju cene dostave lično svakom potrošaču. Obično se to radi sa poslednjim računom koji će biti po staroj ceni. I tu se najavljuje povećanje cena. Ukoliko se to ne uradi, onda potrošač ima pravo da raskine ugovor bez plaćana penala u roku od 30 dana od dana kada je saznao da mu je račun uvećan”, objašnjava Dejan Gavrilović iz “Efektive”.

Dejan Gavrilović
Foto: Medija centar

To je, prema njegovim rečima, pravo koje građanima garantuje i zakon o zaštiti potošača i zakon o telekomunikacijama.

“Često građani kažu: ’Pitao sam i rekli su mi da ne može’. Nema šta da ih pitate i nema šta da kažu da ne može. Potrošač treba samo da izjavi da hoće da raskine ugovor, to je njegovo pravo za koje mu ne treba saglasnost druge strane. Ne treba da plaća ništa posle toga, eventualno ako ima uređaj, da ga vrati”, naglašava Gavrilović.

On dodaje da prema zakonu o obligacionim odnosima u slučaju raskida ugovora svaka strana vraća drugoj ono što je od nje primila.

“Potrošač vraća uređaj, a operator mora da mu vrati sve zatezne kamate koje mu je eventualno naplatio. Pošto se u praksi operatoru to ne isplati, onda uređaj vrlo često ostane potrošaču”, ističe.

Gavrilović upozorava da operatori pokušavaju da obmanu potrošače.

“Nemaju oni pravo da vam posle raskida bilo šta naplaćuju. Pokušaju, ali obično popuste kada vidi da je građanin uporan i da zna svoja prava. Prete. Kada vide da znate svoja prava, oni odustanu od dalje maltretiranja” zaključuje Gavrilović.

Bonus video

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare