Ljiljana Ahmetović Foto: Promo

U susret tri godine od osnivanja prve i najveće integrisane online i TV platforme, Shoppster, Ljiljana Ahmetović, direktorka najvećeg i najuspešnijeg domaćeg e-commerce brenda osvrnula se na uspehe kompanije, godišnji rast prometa od 100% i najavila novine koje će doneti na naše tržište.

Danas kada skoro svaki građanin Srbije ima mobilni telefon, samim tim postaje i potencijalni kupac preko interneta i to svega onoga što mu je potrebno – od igre do lokomotive. Razvoj interneta, digitalizacija i elektronsko poslovanje, ubrzali su mnoge aspekte našeg svakodnevnog života i poslovanja, a kao efekat pandemije virusa Covid-19 imali smo eksploziju elektronske trgovine globalno. U Srbiji, to je bio trenutak nastanka e-commerce platforme koja je zauvek promenila tržište kod nas, povezujući kupce sa jedne i dobavljače i prodavce sa druge strane na nikad bolji i brži način – Shoppster.

Ljiljana Ahmetović Foto: Promo

1. Da li je sadašnjost postala budućnost zahvaljujući Shoppster-u?

Kada smo počinjali sa pripremanjem koncepta koji danas svi znaju kao Shoppster, još 2018. godine, verovali smo da donosimo budućnost na tržište Srbije. Danas kada se osvrnem na sve ono što smo uradil od lansiranja shoppster.rs u julu 2021, mogu sa sigurnošću da kažem da smo u tome uspeli. Ipak, mnogo je važnije ono što kažu naši kupci naši partneri odnosno prodavci– a to je da je e-commerce ubrzao i olakšao njihov život, da je namenjen potrošačima koji žive van urbanih sredina i onima koji žive brzim gradskim životom, da njegove prednosti uživaju najmlađi, ali i senior korisnici interneta i gledaoci televizije, budući da Shoppster objedinjuje internet i TV prodaju. Elektronska trgovina je dala mogućnost izbora i dodatno pružila i prednosti proizvođačima i velikim trgovinskim kućama, da pokrenu svoju on-line prodaju veoma jednostavno, koristeći sigurnu i modernu infrastrukturu koju je Shoppster postavio. Takođe, danas u svega nekoliko klikova, korisnici interneta lako mogu da porede proizvode ne samo po kvalitetu i ostalim karakteristikama, već i po cenovnom rangu. Ako sve to uzmemo u obzir, rekla bih da je budućnost stigla sada.

2. Shoppster je tokom dve i po godine dobio epitet domaćeg Amazona. Šta je sve doprinelo jačanju i prepoznatljivosti ovog brenda, a šta su dobili domaći potrošači?

Sarađujući sa najboljim domaćim stručnjacima iz prestižnih svetskih kompanija Amazon, Allegra i drugim, njihovo znanje primenili smo i unapredili e-commerce tržište Srbije. Uložili smo ne samo znanje, već i mnogo truda i ideja, a to je rezultiralo priznanjima, kako kupaca, čiji broj svakodnevno raste, već i rastom i širenjem partnera, a samim tim i asportimanom proizvoda sa početnih 20 na 3.500 brendova i preko 180.000 proizvoda koje brojimo u ovom trenutku. Uz to, beležimo rast stope prometa od 100% a dobili smo i najveća domaća priznanja kako za marketplace koji smo stvorili, tako i online store u kategoriji tech proizvoda.

Domaće e-commerce kuće upravo zahvaljujući osvešćenosti prosečnog kupca, danas mogu da pobede i velike svetske e-commerce kompanije poput Amazona, Alibabe i AliExpress. Ipak, raduje nas činjenica da Shoppster prepoznaju ne samo kupci, već i prodavaci, ali i najprestižnije svetske kompanije poput Meta, u čijem su vlasništvu Facebook i WhatsApp za pouzdane partnere i primere iz prakse dokazujući kako se putem interneta jača brend.

3. U okviru Shoppster platforme danas posluje i jedna od najvećih kurirskih službi D Express. Koliko je povezivanje logističnog lanca doprinelo razvoju e-commerca kod nas?

Kada smo započli sa radom cilj nam je bio da Shoppster postane sinonim jednostavne, lake i sigurne online trgovine, da okupimo najbolje svetske brendove i ponudimo široku paletu proizvoda od igre do lokomotive i postanemo „one stop shop“za sve. D Express je bio logičan korak ka pospešivanju zadovoljstva kupaca i danas kada vidite ljubazne, nasmejane, ekspeditine i uvek korisnički orijentisane kurire imamo i zadovoljnije korisnike. Podsećam da na teritoriji Srbije prema poslednjim istraživanjima ima oko četiri miliona potrošača koji su kupovali putem interneta, da udeo online trgovine konstantno raste, a da se u narednih pet godina očekuje dodatni rast e-commerca od oko 15%, što je iznad prosečnog rasta na svetskom nivou.  Spremno isčekujemo te promene jer smo samo u ovoj godini omogućili plaćanje platnim karticama kod kurira, preuzimanje robe na paketomatima širom Srbije, predstavili saradnju sa Udruženjem italijanskih preduzetnika i to je samo deo unapređenja namenjen kako našim kupcima tako i partnerima.

Sa druge strane, kroz kompanije Shoppster i D Express okupljamo oko 1.500 zaposlenih mladih ljudi, istaknutih stručnjaka iz najrazličitijih oblasti, podstičemo i ubrzavamo ne samo trgovinu, već i proizvodnju, uz podršku preduzetnika i zbog toga vidim važnu ulogu kompanije Shoppster ne samo kao učesnika na tržištu, već kao nekog ko će uneti novine u Zakon o elektronskoj trgovoni, edukovati mlade ljude da se mimo sive ekonomije bave e-commercom i doneti adekvatna znanja i novine kod nas.

4. Zbog čega danas svi žele da kupuju i prodaju online?

Živimo brzo i znamo šta želimo i kao kupci i kao poslovni ljudi. Verujem da je covid dodatno ubrzao ionako već moderan način života, a nakon ekspanzije online trgovine u svetu, mnoge uspešne domaće kompanije pokrenule su ili pokušale da svoje proizvode lansiraju online. Drago mi je, da smo kao deo United Grupe u tome bili prvi na teritoriji Srbije i kao iskorak u odnosu na telekomunikacije i medije, danas koristimo sve prednosti telco industrije i vodećih medijskih kuća na ovim prostorima. Proizvođači, distributeri, kako velikih, tako i manjih, lokalnih brendova su spoznali da je online trgovina budućnost.

5. Gde vidite budućnost digitalne trgovine?

Sve usluge, kao i osnovna i prateća komunikacija i sadržaji koje plasiramo, idu u pravcu digitalne forme. Kupac to sve jednostavnije prihvata. Takvo okruženje nam govori da je e-commerce budućnost. Na nama je samo da nastavimo da budno pratimo najbolje svetske igrače, predstavnike digitalne transformacije, da ujedno osluškujemo potrebe kupaca i da se i dalje trudimo da donosimo na tržište ponudu i uslugu koja je za kupca najbolji izbor. Verujem da će naši eksperti i dalje u tome uvek biti prvi i nadam se da ćemo nakon uspešnog plasmana Shoppster platformi u Srbiji i Sloveniji moć integrisane online i TV platforme uskoro osetiti i naše komšije u regionu.