Redakcija portala Nova.rs juče je objavila tekst o Lazi Neimaroviću iz Beograda, koji mesecima vodi rat protiv "Elektroprivrede Srbije" zbog šest puta većeg računa za struju. U istom problemu je i Novosađanka Cvetanka Janjić koja je u svojoj borbi protiv ovog državnog preduzeća stigla čak do Inspekcije za energetiku. Kaže da je stvar odmakla kontroli i da će terati EPS dokle god bude mogla, a unajmila je i advokata.

Kada se spomene „Elektroprivreda Srbije“, s tim u vezi su i uvećani računi za struju naših građana koji se, dolovno rečeno, mesecima ganjaju s ovim preduzećem, pokušavajući da dokažu da im nije dobro obračunat utrošak električne energije.

Tako i naša sagovornica Cvetanka Janjić iz Novog Sada ne odustaje u nameri da dokaže da EPS nije dobro obračunao struju na njenom brojilu jer joj je stigao račun koji je skoro pa tri puta veći od uobičajenog.

Kako objašnjava, problem sa EPS-om nastao je kada je stigao račun za struju za maj. Iznosio je 8.500 dinara, a kako je ranije plaćala struju najviše do 3.500 dinara, odmah je znala da radnici iz Elektrodistribucije nisu dobro obračunali struju.

PROČITAJTE JOŠ:

„Uputila sam reklamaciju na mejl adresu koja je istaknuta na sajtu EPS-a, međutim odbijena sam. Onda sam ponovo poslala reklamaciju i ponovo su me odbili. Ali, ja ne bih bila ja, zato nisam odustajala nego sam im ponovo poslala mejl, a ovog puta me nisu odbili nego su me, da tako kažem, stavili na čekanje i evo već mesec dana se ništa ne dešava po tom pitanju“, priča nam Cvetanka.

Račun za struju Foto:Privatna arhiva

Zbog toga je, kaže, uputila mejl Tržišnoj inspekciji.

„Uopšte ne želim da čekam jer ne znam ni šta čekam kad niko ne radi svoj posao kako treba. Zbog toga sam se obratila Tržišnoj inspekciji koja će, kako su mi rekli, pokrenuti postupak protiv njih ukoliko ne dobijem odgovor u zakonskom roku od osam dana. I biće kažnjeni po tom pitanju, tako sam obaveštena“, objašnjava ona.

Račun do 3.500 dinara

Cvetanka kaže da sat odnosno brojilo koje očitava struju „prati“ punih 30 godina zato što se greje na struju. Uvek je oprezna i preduzimljiva, međutim EPS je, kaže, ovog puta pokušao da je prevari.

Račun za struju Foto:Privatna arhiva

„Zbog toga što se grejemo zimi, očitavali smo brojilo svaki mesec. Međutim, EPS je krenuo ne samo zimi, nego i leti da radi ovakve prevare, pa smo počeli i tokom leta svaki mesec da očitavamo brojilo. Ja sam za maj dobila račun od 8.600 dinara, a moja procena je da bi taj račun po potrošnji (bilo je potrošeno oko 150-200 kilovata stvarnih) trebalo da bude oko 3.500 dinara. Zbog toga sam, čim je stigao račun, pokrenula žalbu 20. juna ove godine“, objašnjava ona.

PROČITAJTE JOŠ:

Pokušala je, kaže, da razgovara sa zaposlenima u kol centru „Elektroprivrede Srbije“, te su je posavetovali da dođe u najbližu ekspozituru.

Račun za struju Foto:Privatna arhiva

„Otišla sam tamo i tek tada sam shvatila da se ovde nešto opasno mulja. Dali su mi papirić na kom sam napisala šta se dešava, a onda su mi rekli da taj papir ubacim u kartonsku kutiju, što uopšte nije po Zakonu jer je trebalo da stave pečat, da bude službeno. To sam rekla i Tržišnoj inspekciji. Pošto mi je to s kutijom delovalo neozbiljno, ipak sam mejlom uputila reklamacije, ali sam dva pita odbijena. 19. jula dobila sam odgovor da su primili moj mejl i od tada se ništa ne dešava. Čemu sve ovo vodi, ne razumem? Ostalo je sve na tome da ću biti obaveštena“, priča naša sagovornica.

U junu nije stigao račun, u julu još veći

Ovde se, naglašava, saga sa EPS-om ne završava.

Cvetanki nije stigao račun za jun, zbog čega ga je „skinula“ sa sajta ovog preduzeća. A pošto nije platila onaj uvećani račun za maj, ostalo joj je to dugovanje.

„Radnici EPS-a nisu očitali struju u junu, a mi smo, sa majskim dugovanjem, imali račun veči za nekih 1.000 dinara nego u maju. U petak je na sajtu izašao julski račun koji je zastrašujuć – ukupan dug 16.000 dinara. Znači, otkud toliki dug? Mama je platila taj junski račun. Kada sam ponovo otvorila onlajn junski račun, bio je korigovan. Podelili su kilovate za jun i jul, što je okej, ali problematika je što su oni očitali mnogo više kilovata 1. avgusta nego što je stvarno stanje koje smo mi očitali prvog. To je oko 1.500 kilovata razlike“, objašnjava ona.

Račun za struju Foto:Privatna arhiva

U konsultaciji s advokatom, Cvetanka je juče ponovo uslikala brojilo i ponovo uputila reklamaciju EPS-u.

„Kada sam bila u Tržišnoj inspekciji, rekli su mi da se obratim Inspekciji za energetiku. Oni, naravno, nisu nadležni na to, pa su me uputili na Agenciju za energetiku. Ni oni  nisu nadležni za potrošače. Znači, niko nije nadležan za nas“, pita se ona.

Redakcija portala Nova.rs uputila je pitanja „Elektroprivredi Srbije“ u vezi sa Cvetankinim problemom, ali do objavljivanja ovog teksta nismo dobili odgovor.

BONUS VIDEO: Elektrodistribucija poslala Milomirki račun

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare