Najpoznatiji tramvaj u Beogradu dvojka, uskoro će prestati da kruži centrom grada. Ali ima možda i dobrih vesti u glavni grad su stigla tri turska, nemanjićki plava tramvaja, kako ih je krstio gradonačelnik Aleksandar Šapić. Malo šira i mnogo skuplja od utorka krstare gradom. Kako zapravo izgleda  saobraćajna krvna slika prestonice, da li će u narednom periodu ostati bez tramvajske mreže i hoćemo li morati da se naviknemo na gužvu, sve su to teme o kojima smo u jutarnjem programu "Pokreni se" razgovarali sa saobraćajnim inženjerom Ivanom Bankovićem.

On kreće od poslednje investicije Grada Beograda, koju je predstavio pre nekoliko dana gradonačelnik Aleksandar Šapić. Stigla su 3 tramvaja turske marke „Bozankaja“, koji su doveli do oprečnih reakcija kod struke. Gost „Pokreni se“ pojašanjva da li su ovi tramvaji na ulicama, odnosno u saobraćaju i jesu li prethodno rešeni problemi sa širinom pragova kojima tramvaji saobraćaju, o čemu se neretko govorilo pre dolaska turskih tramvaja.

Banković analizira da li je cena jednog komada u skladu sa kvalitetom koji od nudi i da li su ovo zapravo dobri tramvaji. On takođe navodi da li je Grad Beograd mogao da se opredeli sa nekog drugog ponuđača i da eventualno uštedii da li je tender bio praktično nacrtan za turskog ponuđača.

Takođe, u javnosti su se pojavile informacije da će zbog rekonstrukcije pragova na mostu na Adi u narednih nekoliko meseci glavni ostati bez kompletnog tramvajskog saobraćaja. Saobraćajni inženjer objašnjava šta je ovde istina, hoće ili ne i ima li grad uopšte strategije kada je reč o tome kako da javni prevoz bude kvalitetniji.

Veliku pažnju privukla je i informacija da se planira ukidanje tramvaja broj dva, koji nosi veliku istorijsku simboliku među Beograđanima i predstavlja simbol starog dela grada. Banković isitče postoji li infrastrukturna i stručna opravdanost da tramvaj dvojka ne saobraća, a da ceo prostor oko Francuske ulice postane pešačka zona.

PROČITAJTE JOŠ:

Predsednik Sindikata GSP Centar otkriva da li se gradonačelnik konsultuje sa strukom oko ovakvih ideja ili je to plod njegove želje da ostane zabeležen kao gradonačelnik koji promenim određene stvari i doneo poteze koji imaju dugoročne posledice.

Nedavno je objavio podatak da GSP izdvaja 80 miliona dinara za farbanje autobusa u „nemanjićko plavu“, kako je to krstio gradonačelnik Šapić. Već smo imali jedno prefarbavanje, sada ponovo, te Banković objašnjav čemu služi ova koloritna egzibicija i sa li su ovo neophodni troškovi za GSP pored svih problema koje ima.

Kao saobraćajni injženjer po struci, prati i odlično poznaje prilike u Beogradu, pa se negde i nameće pitanje da li postoji jasna strategija šta se želi rekonstrukcijom centra grada. Radi se na Trgu republike i Nikole Pašića, najavljuju kružni tokovi… Gost „Pokreni se“ komentariše hoće li to na bilo koji način rasteretiti saobraćaj, smanjiti gužve ili je ponovo isključivo procena gradonačelnika da će se to dogoditi, bez jasnih garancija i analize struke.

Za kraj on dodaje mogu li finansije Grada Beograda dugoročno da opstanu uz odluku da javni prevoz bude besplatan i sa li će prva sledeća vlast morati da donese teške i bolne odluke za putnike.

Prilog pogledajte na početku ove vesti.

PROČITAJTE JOŠ:

BONUS VIDEO: Ko bi normalan ukinuo tramvaj br 2 u Beogradu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar