Foto:privatna arhiva

Ovakva šetališta videla sam prvi put u životu.

Iako ne volim zimu, ove godine je nisam ni osetila pošto u gradu nije bilo snega, pa sam se dvoumila da li da odem na odmor na planinu ili slobodne dane provedem pored mora. Ipak sam se odlučila za drugu opciju i moram priznati da se nisam nijednog trenutka pokajala, iako se vreme nije mnogo razlikovalo od ovog u Beogradu, svejedno sam uživala.

Pročitajte još:

Za destinaciju sam izabrala Hrvatsku, tačnije Opatiju, a odmor pored mora usred zime naročito mi je prijao. Hotel je i tad bio krcat, tokom vikenda posebno, ali grad je bio poluprazan. Jedna od stvari koja mi je posebno zapala za oko jeste to da su turisti bili mahom stariji ljudi, dok mladih skoro da nije ni bilo.

Foto:privatna arhiva

Temperatura je bila preko 10 stepeni i ujutru i uveče, što je bilo idealno vreme za razgledanje grada, ali i opuštenu šetnju uz more. Jer, za razliku od jeka sezone, kada su plaže, šetališta i hoteli prepuni turista, u februaru je drugačije. Tako prazna šetališta uz more na kojima nema sudaranja među turistima prvi put sam videla, kao i prazne plaže na kojima sedi tek po koja grupica ljudi dok ispija kupljeno piće u lokalnoj prodavnici i uživa u zvuku talasa.

Svakog dana posle doručka padala je „bleja“ na plaži, a mada nije bilo kupanja, čitava ta atmosfera me je preporodila. Čak je jednostavnije bilo i za pravljenje fotografija za Instagram, jer kao što rekoh, drugih ljudi na na ulicama skoro da nije ni bilo.

Iako sam bila krajem februara, i dalje je sve bilo u znaku Dana zaljubljenih. Od dekoracija u hotelu i restoranima do parkova u kojima su crvena srca virela iz trave ili visila sa drveća, na svakom koraku je bio neki simbol ljubavi.

Foto:privatna arhiva

Ljubavne poruke su mogle da se pročitaju na svakom ćošku. a i najviše turista se upravo fotografisalo pored njih.

U razgovoru sa lokalcima, čula sam da su iste cene i tokom leta kao i sada zimi, mada veći izbor u radnjama sa suvenirima je svakako tokom sezone. Ovakvo vreme, ali i mali broj ljudi i mir uz zapljuskivanje talasa sa kojim sam započinjala i završavala svaki dan treba svako da doživi.

Iako je ovo bio moj prvi odmor pored mora tokom zime, sigurno ću i naredne godine praktikovati tu varijantu, jer je stvarno retkost uspeti da se opustite i pepustite čarima mora pored brda turista i prenatrpanih plaža. Zaključila sam da nije potrebno kupati se u moru kako biste ga osetili, dovoljno je da dišete morski vazduh i zaboravite na svakodnevne obeveze, bar na kratko.

***

BONUS VIDEO: Šta se krije u dubini Ade Ciganlije i kako izgleda susret s ajkulom