Prilika za kreativce koja se ne propušta.
Kao deo OMG! Fonda, Airbnb platforma za iznajmljivanje kuća traži od ljudi da smisle ideje koje su „van ovog sveta“ za „najluđe prostore na svetu“. Planove će ocenjivati stručni žiri, a 100 najboljih kandidata će dobiti po 100.000 dolara za finansiranje, navodi Airbnb u svom saopštenju.
Aplikacija uključuje uputstva o inspiracijama za ideje, o vremenu izgradnje, lokaciji i uticaju na životnu sredinu. Poslednji rok za prijavu je 22. jul 2022.
Airbnb je naveo različite nekretnine – uključujući one dizajnirane u obliku čizme, NLO-a i masivnog krompira – kao primere neobičnih oglasa koji su već dostupni na platformi.
„Želimo da olakšamo stvaranje više ovakvih domova“, napisao je izvršni direktor Airbnb-a Brajan Česki na Tviteru.
„Fond je delimično vođen rastućim trendom fleksibilnog života koji se pojavio u poslednje dve godine“, napisao je Airbnb u saopštenju. „Kao deo ove promene, Airbnb gosti žude za više neobičnih prostora.“
Da bi iskoristio trend, Airbnb je u maju uveo „OMG!“ kategoriju, oglase koji uključuju domove sa neobičnim dizajnom.
Ovakvi oglasi su dragocena prednost za Airbnb, posebno zato što trend kratkoročnog boravka pokazuje znake usporavanja u odnosu na rekordne rezervacije iz 2021. Nekoliko domaćina je za Insajder reklo da su zabeležili smanjenje rezervacija ovog leta u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Domaćini takođe mogu imati koristi od vrhunskih kreativnih oglasa. Globalno gledano, prosečna zarada za OMG! kategoriju u periodu između januara 2018. i maja 2022. iznosila je nešto više od 48.000 dolara, prema Airbnb-u.
U intervjuu za Insajder sudija takmičenja Kristi Volf opisala je svoj put od zarade od 13 dolara na sat dok je bila fizička radnica do jedne od najpopularnijih domaćica na Airbnb aplikaciji uz pomoć svoja četiri jedinstvena doma. Između ostalog to su hobitska rupa i hotel-krompir.
Dve godine nakon što je pandemija zatvorila kancelarije širom sveta u aprilu je kompanija najavila da zaposleni mogu da žive i rade bilo gde zauvek.
Česki je rekao da je pandemija podstakla dugoročni boravak u objektima navedenim na njegovoj platformi. Dugoročni boravci od 28 dana ili više ostali su najbrže rastuća kategorija Airbnb-a u poređenju sa 2019. godine, navela je kompanija.
„U ovom trenutku, ono što se dogodilo je da milioni ljudi ne moraju da se vraćaju u kancelariju pet dana u nedelji. Velika većina kompanija ne zahteva da se zaposleni vraćaju u kancelarije“, rekao je Česki.
„Ne mislim da je ovo privremeni fenomen. Mislim da je fleksibilnost tu da ostane“, dodao je on.
***
Bonus video: Vetrenjača, kuća u Pančevu
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: