Kada pomislimo na ljubavne scene iz filmova, uvek su tu „9 i po nedelja“ sa Mikijem Rurkom i Kim Bejsindžer, ali i francuski „Beti Blu“ sa Beatris Dal ili čuvena scena na klaviru u „Zgodnoj ženi“ sa Ričardom Girom i Džulijom Roberts ili legendarna „Kazablanka“ sa Bogartom i Ingrid Bergman. Gde smo tu mi i naši filmovi? Nova.rs istražuje koje su to najbolje ljubavne scene iz jugoslovenskih filmova koje ćemo pamtiti zauvek.
Svako ima neku ljubavnu scenu iz domaćih filmova koja mu je posebno draga. To može biti neka nevina situacija, ali i erotski momenat, pa čak i ozbiljna scena seksa. Nije da je toga falilo u našim filmovima, jer je bivša zemlja još od 60-ih godina prošlog veka bila prilično liberalna u tom smislu. Neko pamti Anicu Dobru i Nebojšu Bakočevića iz „Kako je propao rokenrol“, neko „Oficir s ružom“ sa Žarkom Lauševićem, Draganom Mrkić i Ksenijom Pajić. Mnogi potajno najviše vole scenu „i tata bi sine“ iz „Ko to tamo peva?“
Zagrebački reditelj Predrag Ličina, kaže za Nova.rs da mu je omiljena emotivna scena ona između bibliotekara Duška i doktorke Danke Uskoković, iz filma „Variola vera“ Gorana Markovića.
– Dakle, Danka je zarobljena u bolnici koja je karantin, a Duško toliko silno želi da je vidi pa će kradom ući u bolnicu u kojoj vlada epidemija opake boleštine. Znači, zaljubljen je u nju do ušiju – uopšte ga ne interesuje neka tamo zarazna bolest od koje se umire u teškim mukama. Kad ga Danka vidi potpuno se šokira, govori mu da sad neće moći da izađe iz bolnice, pada mu na grudi, udara ga šakama i kaže mu da je lud. Duško joj odgovori da bi zbog nje i u grob. Emotivna i moćna scena. Pred kraj filma Duško doista ode u grob – umire na krovu bolnice, ali ne od opake boleštine, nego od posledica moždanog udara, pa je priča ludo zaljubljenog Duška i naizgled hladne doktorke Dragice Uskoković još emotivnija i moćnija – zaključuje Ličina.
Rediteljka Maja Uzelac kaže za Nova.rs, da je ceo film „Samo jednom se ljubi“ Rajka Grlića, najbolja ljubavna scena domaćeg filma.
– Od časa kada Tomislav (Miki Manojlović) svećom osvetljava deo po deo Bebinog (Vladica Milosavljević) tela, od lica do stopala, pa do trenutka kad uz poslednji osmeh sebi prosvira glavu metkom, ovaj film je priča o tome kako ljubav čoveka čini politički nepodobnim i od aparatčika stvara državnog neprijatelja. U tom smislu, jednostavno nema ničega romantičnijeg, seksipilnijeg ni snažnijeg – smatra Maja.
Bonus video: Glas, dirka, bas: How Deep Is Your Love