Dobitnik nagrade „Lazar Trifunović“ za 2022. godinu je istoričar umetnosti i kustos Miroslav Karić za tekst „Studija slučaja“, objavljen u istoimenom katalogu publikovanom povodom samostalne izložbe umetnice Biljane Đurđević, koja je održana u Salonu Muzeja savremene umetnosti u Beogradu. Nagrada će mu biti dodeljena 14. januara u galeriji Artget.
Žiri u sastavu Darka Radosavljević Vasiljević, Stevan Vuković i Ana Ereš u svojoj odluci je, između ostalog, rekao da Miroslav Karić nudi slojevito strukturiran interpretativni okvir za razumevanje recentne umetničke prakse Biljane Đurđević koji se temelji na poznavanju novih čitanja semantike savremenog slikarstva i njegovih transmedijskih iskoraka, kao i na ubedljivoj kontekstualizaciji jednog kompleksnog umetničkog govora spram društvenih i ideoloških okvira savremenosti.
Karićev kritički doprinos pisanju o umetnosti, oslonjen na veštinu da precizno prepozna i artikuliše složene referente okvire koje proizvode umetnički gestovi, nalazi se u principijelnom profesionalnom nastojanju ovog autora da o savremenoj umetnosti misli, govori i piše na osnovu sistematskog poznavanja lokalne scene i posvećenog angažovanja na afirmaciji novih posmatranja i isčitavanja pojava koji se unutar nje javljaju. Nagrađeni tekst, pored navedenog, potvrđuje i važnost kontinuirane saradnje između kustosa i umetnika kao vitalnog podsticaja za permanentno osvajanje novih znanja o savremenoj umetnosti.
Miroslav Karić (Beograd, 1975.) diplomirao je na Filozofskom fakultetu u Beogradu, na Katedri za istoriju umetnosti 2000. godine. Od 2001. godine je bio na poziciji sekretara i kustosa u nezavisnoj umetničkoj asocijaciji Remont, a od 2003. član uredničkog tima Remont art magazina. Bio je višegodišnji urednik rubrike „Izložbe“ u beogradskom kulturnom mesečnom vodiču Yellow Cab. U profesionalnoj biografiji beleži angažman na mnogim projektima kao saradnik, koordinator, kustos i PR.
Učestvovao je u nekoliko umetničkih saveta i žirija: Remont – nezavisna umetnička asocijacija, Galerija Doma omladine, Gradska galerija Požega, Nagrada „Dimitrije Bašičević Mangelos”, Henkel Award, 43. Majska izložba, 12. Grifon, 64. Martovski festival, Filmski centar Srbije – eksperimentalni film i video art. Od 2010. je u kustoskom timu projektne inicijative Fotodokumenti i u organizacionom timu nagradnog programa „Dimitrije Bašičević Mangelos“.
Član je Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije – ULUPUDS i Međunardonog udruženja likovnih kritičara AICA. Dobitnik godišnjeg priznanja ULUPUDS-a za stvaralačke rezultate u 2011. godini i Nagrade Društva istoričara umetnosti Srbije za najbolju autorsku izložbu u 2019. godini. Od januara 2020. radi kao kustos u Muzeju savremene umetnosti Beograd.
Nagrada „Lazar Trifunović“ se od 1993. godine dodeljuje sa ciljem da podstiče, razvija i afirmiše nove metodološke i interpretativne modele i pristupe u pisanju o modernoj i savremenoj vizuelnoj umetnosti u štampanim i elektronskim medijima, i predstavlja jedino stručno priznanje koje motiviše kritičko mišljenje u ovoj oblasti.
Bonus video: Otvaranje izložbe Mrđana Bajića u Muzeju savremene umetnosti