Foto; Supplied by LMK / Landmark / Profimedia; Amazon Prime Video / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Kako se bliži kraj godine, tradicionalno se sumiraju utisci o snimljenom i odgledanom, svi svetski magazini polako prave liste najboljih i najgorih serija i filmova, a među najuspešnijim serijskim projektima tokom 2023, po oceni kritičara "BBC Culture", našle su se "Last of us", "Succession", kao i novi naslovi Harisona Forda i Rejčel Vajs – "Shrinking" i "Dead Ringers"...

Bliže se praznici i odmori, te izdvajamo one serije koje bi trebalo odgledati, ukoliko dosad niste.

“The Last of Us”

Taman kada se činilo da nema mesta za još jednu post-apokaliptičnu dramu ili adaptaciju video-igre, pojavio se “The Last of Us”. Priča uključuje zastrašujuće zombije, ali oni su najmanje važni, jer serija pre svega unosi duboku humanost i emocije u svoju napetu priču o preživljavanju, usredsređenu na odnos između Džoela (Pedro Paskal), ožalošćenog oca, i Eli (Bela Remzi), devojčice koja je siroče i nevoljno pristaje da ode na sigurno.

Dok putuju na zapad preko onoga što su nekada bile SAD, promenljivi pejzaž i likovi sa kojima se susreću dodaju raspon i raznolikost. Epizoda u kojoj glume Nik Oferman i Marej Bartlet, čija veza traje decenijama nakon apokalipse, jedna je od najpotresnijih u ovoj godini. Paskal je postigao zasluženi proboj u mejnstrim, pošto je ostvario moćnu, realističnu rolu, što mu je i donelo nominaciju za Emi. Serija “The last of us” obraća se svima, ne samo onima koji su voleli igricu.

“Poker Face”

Ponekad je koncept serije toliko dobar i inspirativan da jednostavno nema šanse da propadne. Takav je slučaj sa ovom serijom o ubistvima, od tvorca filma “Knives Out” Rajana Džonsona.

Nataša Lion je apsolutni san kao bezbrižna Čarli, koktel konobarica u bekstvu koja putuje po SAD. Ona se nehotice umeša u slučajeve ubistava što utiče na njenu mentalnu oštrinu i jedinstvenu sposobnost otkrivanja kad neko laže. Ona je poput ženskog Kolumba.

Na početku svake epizode vidimo ubistvo na taj način da ne razmišljamo ko je ubio, nego kako. Postoji nešto posebno umirujuće u gledanju kako Lion slaže delove slagalice, pre nego što ponovo krene na put. Prava epizodna televizijska serija stare škole, jedno je od najjednostavnijih i najčistijih užitaka u godini.

“Shrinking”

Harison Ford, u malo verovatnom, ali briljantnom strip modu, bio bi dovoljan razlog za gledanje ove serije, ali “Shrinking” čini nešto neočekivano i izazovno. Uravnotežuje iskreni dramatični ton u priči o tuzi sa veoma smešnim humorom. Džejson Sigel, takođe jedan od kreatora serije (zajedno sa Bilom Lorensom i Bretom Goldštajnom iz “Ted Lasso”), igra Džimija, simpatičnog, ali ponekad beskorisnog terapeuta. Godinu dana nakon što mu je žena umrla, on odlučuje da svojim pacijentima kaže kako da vode svoje živote.

Veliki deo duhovitosti potiče od toga na koji način njegove kolege pokušavaju da ga spasu od njega samog; Ford u ulozi starijeg terapeuta, koji je ujedno i Džimijev razdražljivi prijatelj i mentor, donosi savršeno rešenje. Kako likovi otkrivaju sve više mana, tako postaju i dopadljiviji u svim svojim nesavršenostima.

“Succession”

U svojoj četvrtoj i poslednjoj sezoni, prodorna saga o novcu, moći i porodičnoj disfunkciji ispunila je svoje velike ambicije, osvojivši 27 nominacija za Emi. Epizoda u kojoj Logan Roj (Brajan Koks, stvarajući neizbrisiv lik) umire, je umetnički dragulj sama po sebi, fokusirana ne na umirućeg čoveka, već na njegovu izbezumljenu decu, koju su uznemirujuće prikazali Džeremi Strong, Sara Snuk i Kiran Kalkin.

Na kraju je na iznenađujući način odgovoreno na pitanje koje će Rojevo dete naslediti svog oca na čelu medijske imperije, naglašavajući ideju da niko ne drži vlast zauvek. Portret pohlepe i promenljivog medijskog pejzaža je bez premca, ali najbriljantniji potez kreatora Džesija Armstronga bio je da sve to otelotvori u jednoj razorenoj porodici. “Succession” zauzima sigurno mesto među najboljim serijama svih vremena.

“Beef”

Ako je ova Netfliksova serija prodata kao „drama na ulici“, onda je trenutak u kojem se stanovnici Los Anđelesa – Ejmi (Ali Vong) i Deni (Stiven Jeun) sukobljavaju na parkingu zaista samo početna tačka za mračno-smešnu seriju u kojoj događaji izmiču kontroli na neočekivane načine, dok se njihovi životi sve više isprepliću.

Za one koji to tek treba da shvate, ne bi bilo dobro da odamo mnogo više o tome šta se dešava, osim da kažemo da vas društvena satira ranijih epizoda ne priprema za neke trenutke i jezive i nadrealne kasnije. U vreme kada je Netfliks smanjivao istinski smeo i subverzivni sadržaj, ovo se ističe kao redak dragulj.

“Dead Ringers”

Kako u izboru uloga, tako i u prisustvu na ekranu, Rejčel Vajs je konstantno jedna od najprivlačnijih zvezda – tako da je prava poslastica dobiti dve njene uloge po ceni jedne u ovoj adaptaciji istoimenog filma Dejvida Kronenberga iz 1980-ih o identičnim ginekolozima blizancima.

Vajs na najbolji način koristi svoje dvostruke uloge: kao stidljiva, poštena Beverli i dekadentna, neposlušna Eliot, zajednički osnivaju najsavremeniji centar za porođaje. Rejčel nudi majstorski kurs kontrasta, dok stvara lik sa posebnim užitkom. Sve u svemu, serija predstavlja mračno primamljiv psihološki triler koji je svakako među najboljim i najhrabrijim dramskim serijama koje je „Amazon“ ikada proizveo.

“The Diplomat”

Jedan od najpametnijih političkih trilera poslednjih godina, ova aktuelna serija kombinuje međunarodne intrige, napetost, pa čak i auto-bombe sa ličnom dramom. Keri Rasel je puna energije kao američka diplomatkinja koja se iznenada našla kao ambasadorka u Velikoj Britaniji. Ona sleće usred zakulisnih prepirki oko terorizma i pitanja koga da okrivi za bombardovanje britanskog broda, stvarajući još više stresa u pozadini njenog braka koji se raspada.

Rufus Sjuel je šarmantan kao njen nepouzdani muž diplomata, koji ima sopstvene ambicije. Njihove zajedničke scene su modeli drame za odrasle, jer njihov odnos zavisi od političke optike, ali i od emocija. Oštar pogled na politiku, koji se graniči sa ciničnim, u seriji savršeno odgovara današnjem svetu – i prepun je obrta i eksplozija, koje je uzbudljivo gledati.

“Happy Valley”

Ketrin Kevud, istovremeno nesalomivu i krhku severnoenglesku policajku, igra Sara Lankašir. Sedam godina kasnije od poslednje serije, priča se nastavlja sa Ketrin koja ima problema sa svojim unukom tinejdžerom Rajanom – i njegovim ocem, zlim kriminalcem Tomijem Li Rojsom (Džejms Norton). Kao i uvek, ono što kreatori ove serije tako majstorski rade je da uravnoteže neizvesnost radnje sa portretom malog jorkširskog grada, gde je priča smeštena.

A u svom srcu, Lankašir je jednostavno električna, kao osoba koja se bori da zaštiti svoju porodicu i zajednicu, koju apsolutno ne biste želeli da pređete.

“Silo”

Apple TV+ je postao možda najkvalitetniji strimer u poslednje vreme, a evo još jedne sjajne nove serije: distopijske naučno-fantastične priče, zasnovane na knjigama autora Hjua Hauija. Smeštena u budućnost, otkriva da se čovečanstvo povuklo u veliki podzemni silos da bi živelo dok svet spolja postaje očigledno nenastanjiv. Ne zna se zašto su i kako dospeli tu, sve dok razni ljudi, uključujući šerifa Holstona (Dejvid Ojelovo) i inženjerku Džulijet (Rebeka Ferguson) ne počnu da sumnjaju u ceo režim i laži koje se plasirane.

Cela serija je lepo zamišljena, od dizajna zatvorenog, betonskog sveta do intrigantnog zapleta. Kako kaže kritika časopisa „Empire“: „To je zadivljujuća misterija u kutiji sa slagalicama, koja u svojih 10 epizoda pozajmljuje elemente satire, hladne političke zavere iz doba Hladnog rata, prašnjavi zapadnjački obračune u malim gradovima, policijske procedure, pa čak i filozofske misaone eksperimente.“ A ako vas to ne mami, šta hoće?

“The Bear”

“The Bear” je napravila odvažan potez u svojoj drugoj sezoni, pošto je kuvar Karmi (Džeremi Alen Vajt) zatvorio restoran za sendviče “The Beef” i zamenio ga vrhunskim restoranom “The Bear”. Taj rizik se odigravao tokom cele dinamične sezone, što je usporilo kuhinjski intenzitet i umesto toga ponudilo da dublje zaronimo u živote i prošlost likova. Vrhunac je epizoda Badnje večeri, flešbek sa Džejmi Li Kertis kao Donom, emotivno problematičnom majkom, koja priprema porodičnu večeru sa haotičnom energijom koja odražava energiju njenog sina.

Karmi se zaljubljuje, a snaga ove serije je to što smo razočarani, ali nismo iznenađeni kada veza krene naopako. Uz svoje kuhinjske scene i fantastična jela “The Bear” predstavlja svoje privlačne, zbunjene, višeslojne likove iznutra ka spolja.

Bonus video: Vladimir Perišić reditelj filma „Lost country“

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar