Nemački proizvođač delova za automobilsku industriju Continental ima novi sistem kočnica, koji, kako se čini, žele svi jer se narudžbine mere milionima dolara.
Continental uskoro kreće da proizvodi Future Brake System (FBS), odnosno polusuvi kočioni sistem, koji će uključivati nekoliko novih komponenti. FBS sistem kočenja koristi elektromehaničke kočnice na zadnjoj osovini koje rade „na suvo“, bez kočione tečnosti, dok na prednjoj osovini, kočnice točkova i dalje rade hidraulički, prenosi N1.
Ideja je da se u bliskoj budućnosti napreduje do niova FBS 3, kada ceo kočioni sistem ne bi koristio kočionu tečnost i mogao bi da se razdvoji na module. Sve to znači manje prostora za kočnice, nižu masu vozila, a i manje zagađenja.
Nova tehnologija takođe uključuje drugu generaciju brake-by-wire kočionog sistema MK C2. Uz polusuvi kočioni sistem, napravljen je i Continental Air Supply – visoko integrisani sistem dovoda vazduha koji se koristi u kombinaciji sa vazdušnim oprugama na prednjoj i zadnjoj osovini za vazdušno oslanjanje.
Continental je predstavio budućnost razvoja svojih kočnica od FBS-a 0 do FBS-a 3, a ideja je put prema potpuno suvim kočnicama na zadnjoj i prednjoj osovini, piše revija Hak. Na početku ovog plana (FBS 0) nalazi se nagrađivana, druga generacija kočionog sistema by-wire MK C2.
Bonus video: Kako izgleda kočenje na „ćelavim“ gumama i vožnja novog Nissana X-Trail