Vlada Republike Srbije usvojila je na jučerašnjoj sednici Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, a glavna promena je usvajanje pravnog okvira za testiranje autonomnih vozila na srpskim putevima.
Izmenjenim zakonskim predlogom se, pored ostalog, omogućava pravni okvir za testiranja autonomnih vozila na putevima, rešava pitanje deficita profesionalnih vozača s obzirom na to da se veliki broj mlađih vozača opredelio za rad u drugim državama, otklanjaju prepreke za prepravke upotrebljavanih motornih vozila, kada se prilikom njihovog uvoza utvrdi da nisu u potpunosti usaglašena sa jednoobraznim tehničkim uslovima.
Takođe, izmenama su obuhvaćene i odredbe o prelazu puta preko pruge, gde se, po ugledu na razvijene evropske zemlje, uvode dvobojni semafori koji su se pokazali kao efikasnije rešenje. U skladu sa tim je uvođenje novog signalnog pojma kojim se učesnik u drumskom saobraćaju informiše o tome da je uređaj na putnom/pružnom prelazu u kvaru i da je zato potrebna povećana opreznost.
Kako se navodi na veb-sajtu Vlade Srbije, ovim izmenama Zakona pojašnjava se i pojednostavljuje postupak utvrđivanja vozila od istorijskog značaja (oldtajmera) i uspostavlja osnova za razvijanje tehnologije autonomnih vozila, a istovremeno se omogućava i sprovođenje Programa ePapir.
Kada je reč o kaznenim odredbama, pooštravaju se kazne za nepoštovanje znaka „obavezan smer“ za teretna vozila koja u tranzitu kroz Srbiju izbegavaju korišćenje auto-puta zbog naplate putarine, čime značajno štete putevima nižeg reda i ujedno ugrožavaju bezbednost saobraćaja na tim deonicama.
Putarina za teretna vozila na celoj deonici auto-puta Subotica–Beograd–Preševo iznosi 14.470 dinara, a predložena najviša kazna je 50.000, odnosno 25.000 dinara, ukoliko se plati u roku od osam dana od dana prijema kazne.
Bonus video: „Tesla vas bezbedno vozi do kućnog praga“ – Pa ne baš uvek