Prema mišljenju izvršnog direktora Volkswagena, autonomni automobili bi mogli da postanu deo svakodnevnice već do kraja ove decenije.
Thomas Schafer, glavni čovek Volkswagena, vrlo je optimističan povodom samovozećih automobila, čak i pored činjenice da se gasi Argo, američka kompanija za razvoj ove tehnologije u koju je VW uložio više od 2,6 milijardi dolara.
Schafer tvrdi da je Volkswagen i dalje posvećen autonomnim vozilima, a da inovacije na ovom polju predvodi divizija komercijalnih vozila, zajedno sa softverskim odeljenjem Cariad u Kini. Prema viziji prvog čoveka Volkswagena, samovozeći automobili će postati uobičajen prizor na ulicama do 2030. godine, a na nekim mestima čak i ranije.
Cilj nemačkog giganta je da ID.Buzz bude dostupan kao autonomno taksi vozilo u Hamburgu već od 2025. godine. Testiranje je već u toku u Hamburgu i Minhenu, ali su troškovi i dalje vrlo visoki jer se proizvodi mali broj automobila. Pored toga, postoji obaveza da se dokaže da je sistem bolji vozač od čoveka.
Prema mišljenju Schafera, zakoni su vrlo komplikovani i razlikuju se od države do države, a postoji još nekoliko razloga zašto autonomna vožnja još uvek nije zaživela.
„To nije tako trivijalno kao što se čini. To su zakoni, sistemi kamera, čipovi, potrošnja energije i brzina proračuna. Automobil će biti najveći uređaj za prikupljanje podataka koji postoji. Radi se o zaista složenom sistemu“, dodaje Schafer.
Reči čelnika Volkswagena su zaista velike i pre svega služe kao nagoveštaj akcionarima da postoji šansa da se ostvari ozbiljan profit na ovom polju, ali kako će njegove reči biti prevedene u realnost, ostaje da se vidi. Sve što možemo da uradimo jeste da sačekamo osam godina i da vidimo da li je sve ispalo baš onako kako to očekuje izvršni direktor Volkswagena.
Bonus video: Mogu li skupi Mercedesi kroz blato i čemu služi Toyota Yaris Cross