Foto: Volkswagen AG

Prema mišljenju izvršnog direktora Volkswagena, autonomni automobili bi mogli da postanu deo svakodnevnice već do kraja ove decenije.

Thomas Schafer, glavni čovek Volkswagena, vrlo je optimističan povodom samovozećih automobila, čak i pored činjenice da se gasi Argo, američka kompanija za razvoj ove tehnologije u koju je VW uložio više od 2,6 milijardi dolara.

Schafer tvrdi da je Volkswagen i dalje posvećen autonomnim vozilima, a da inovacije na ovom polju predvodi divizija komercijalnih vozila, zajedno sa softverskim odeljenjem Cariad u Kini. Prema viziji prvog čoveka Volkswagena, samovozeći automobili će postati uobičajen prizor na ulicama do 2030. godine, a na nekim mestima čak i ranije.

Foto: Volkswagen AG

Cilj nemačkog giganta je da ID.Buzz bude dostupan kao autonomno taksi vozilo u Hamburgu već od 2025. godine. Testiranje je već u toku u Hamburgu i Minhenu, ali su troškovi i dalje vrlo visoki jer se proizvodi mali broj automobila. Pored toga, postoji obaveza da se dokaže da je sistem bolji vozač od čoveka.

Prema mišljenju Schafera, zakoni su vrlo komplikovani i razlikuju se od države do države, a postoji još nekoliko razloga zašto autonomna vožnja još uvek nije zaživela.

Foto: Volkswagen AG

„To nije tako trivijalno kao što se čini. To su zakoni, sistemi kamera, čipovi, potrošnja energije i brzina proračuna. Automobil će biti najveći uređaj za prikupljanje podataka koji postoji. Radi se o zaista složenom sistemu“, dodaje Schafer.

Reči čelnika Volkswagena su zaista velike i pre svega služe kao nagoveštaj akcionarima da postoji šansa da se ostvari ozbiljan profit na ovom polju, ali kako će njegove reči biti prevedene u realnost, ostaje da se vidi. Sve što možemo da uradimo jeste da sačekamo osam godina i da vidimo da li je sve ispalo baš onako kako to očekuje izvršni direktor Volkswagena.

Bonus video: Mogu li skupi Mercedesi kroz blato i čemu služi Toyota Yaris Cross

Komentari

Svi komentari (0)