Foto: Toyota/Promo

Japanska Toyota je svetski broj jedan po proizvodnji putničkih automobila, a slede je Volkswagen, Daimler, Ford i Honda. Kako se kriza u Ukrajini sve više produbljuje, svi automobilski giganti su morali da redukuju, a neki i da obustave proizvodnju novih vozila usled nedostataka delova i poremećaja u lancu snabdevanja.

Iz Toyote su objavili da će u aprilu, maju i junu morati da redukuju domaću proizvodnju do 20 odsto kako bi ublažili pritisak na dobavljače koji je stvorila nestašica čipova i drugih delova.

Toyotini dobavljači prisiljeni su da se nose sa brojnim promenama planova proizvodnje zbog nestašice čipova, a smanjena proizvodnja trebalo bi da im olakša taj teret, rekao je predstavnik Toyote, odbivši da precizira očekivani pad broja proizvedenih automobila i uticaj na poslovne rezultate, piše N1.

Toyota je već početkom marta obustavila domaću proizvodnju, na jedan dan, zbog kibernetičkog napada na dobavljača, što je kompaniju koštalo proizvodnje čak 13.000 vozila.

U fiskalnoj 2022. planiraju da proizvedu rekordnih 11 miliona automobila, pod uslovom da uspeju da osiguraju stabilno snabdevanje čipovima.

Potez najvećeg japanskog i svetskog proizvođača automobila je najnovija potvrda poteškoća u lancima snabdevanja, koji koče globalnu automobilsku industriju u dugotrajnoj pandemiji covida 19, a planove je dodatno pogoršala kriza zbog rata u Ukrajini.

Šta se sve proizvodi u Rusiji i Ukrajini, a što trenutno direktno utiče na zastoj u automobilskoj industriji saznajte ovde.

Bonus video: Kako se pokazala Toyota Highlander na našem testu

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar