Foto: Shutterstock/MikeDotta

Kriza u Ukrajini nastavlja da utiče negativno na globalnu trgovinu, a na red je došla i automobilska industrija. Ova država je ključni proizvođač neona, plemenitog gasa koji je neophodan u proizvodnji mikročipova, čija je nestašica već paralisala automobilsku industriju.

Ukrajina isporučuje čak 50% svetskog neona, gasa koji je vrlo važna komponenta za rad lasera koji se koriste u proizvodnji mikročipova. I dok je svet bio zauzet pronalaskom načina da ublaži nestašicu ovih komponenti koje su neophodne za rad svakog novog automobila, eskalacija sukoba u Ukrajini mogla bi da dovede do još većih problema.

neon, mikročip
Foto: Shutterstock

Rusija je još jedan od velikih proizvođača neona, ali zbog ekonomskih sankcija trgovina za ovom državom za većinu nije moguća, pa ova situacija dovodi automobilsku industriju u nezavidan položaj. Ostatak proizvodnje drže azijske zemlje, pre svega Japan i Kina koji već imaju ugovore sa lokalnim proizvođačima.

„Naravno, svi će tražiti alternativne izvore neona što pre moguće, ali proizvodnja tog gasa nije jednostavna. To znači da dok kompanije traže nove izvore, lanac nabavke mora da se menja kako bi se zadovoljila trenutna potražnja“, izjavila je Carla Bailo, izvršna direktorka Centra za auto-istraživanja.

Čistoća neona mora da bude 99,99% kako bi se koristio u proizvodnji poluprovodnika, a analitičari su upozorili da čak i ako se pronađu alternativni izvori, sertifikacija kvaliteta bi mogla da potraje između 6 i 12 meseci.

neon, mikročip
Foto: Shutterstock

Ukoliko pogledamo nedavnu istoriju, cena neona je skočila 600% tokom ruske invazije Krima 2014. godine. Ovaj enormni skok u ceni prouzrokovao je konflikt na mnogo manjem nivou od aktuelnog rata.

Prema određenim glasinama, proizvođači mikročipova su već nagomilali zalihe neona jer je aktuelni konflikt izgledao prilično neizbežno. To znači da u ovom trenutku neće biti prekida u proizvodnji ovih vrlo važnih komponenti, ali ukoliko se sukob potraje, proizvođači automobila bi bez neophodnih mikročipova mogli da zatvore svoje fabrike.

Bonus video: Ekran kao distrakcija, električni Renault Megane i trkačka Cupra

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Komentari

Svi komentari (1)