Foto: Peter Roggenthin/Leoni/Promo

Proizvođač kablova Leoni našao se u nezavidnoj situaciji zbog sukoba u Ukrajini, pa je ova kompanija oformila operativnu grupu koja će se baviti ovim problemom. Volkswagen, Audi, Porsche, BMW i Mercedes-Benz primorani su da drastično smanje proizvodnju u Nemačkoj nakon što je isporuka kablova iz dve fabrike Leonija u Ukrajini presušila.

Ukupna dužina kablova u jednom prosečnom automobilu ide i do 5 kilometara, a ova komponenta je krucijalni deo električnog sistema vozila.

Dve fabrike Leonija u Ukrajini, koje su trenutno zatvorene, u normalnim uslovima zapošljavaju oko 7.000 ljudi.

Leoni trenutno snabdeva proizvođače automobila iz fabrika u Maroku, Tunisu, Rumuniji i Srbiji. Da li će doći do povećanja proizvodnih kapaciteta u našoj zemlji zbog ove situacije, ostaje da vidimo.

„Radimo punom brzinom, u bliskoj saradnji sa našim klijentima i dobavljačima, da iskontrolišemo posledice obustave proizvodnje u naše dve fabrike u gradovima Stryi i Kolomyja, koja je prouzrokovana ruskom agresijom na Ukrajinu“, navodi se u odgovoru Leonija agenciji Automotive News Europe.

„Operativna grupa radi prekovremeno u Leoniju i konstantno analizira i ocenjuje dešavanja na licu mesta. Trenutno istražujemo sve opcije i mogućnosti nadoknađivanja ovog manjka u proizvodnji“, tvrdi nemački proizvođač kablova.

Ipak, ovo nije jedini problem za Leoni. Vrednost njihovih akcija pala je za skoro 18% prošle nedelje, i aktuelna cena akcije je 8,04 evra. Ipak, kada se pogleda šira slika, pad je značajno veći. U poslednje četiri godine vrednost kompanije pala je za više od 80%, jer je cena akcije 2018. godine iznosila 64,52 evra.

Prema ukrajinskoj agenciji za ekonomski razvoj Ukraineinvest, postoje oko 22 strane kompanije u ovoj zemlji koje proizvode delove za automobilsku industriju. Pored Leonija, tu su još neki proizvođači kablova. Nemački Forschner, Kromberg & Schubert, Prettl, SEBN i japanski Yakazaki takođe se oslanjaju na proizvodnju u Ukrajini, koja ima jeftiniju i obučenu radnu snagu.

Proizvođači automobila se već spremaju za nestašice neona koji je neophodan za proizvodnju mikročipova, paladijuma za katalizatore, i nikla za litijum-jonske baterije.

Bonus video: Ko je u pravu kad se upali uslovno zeleno na semaforu?

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare