Foto: Promo

Sukob u Ukrajini uticao je na proizvodnju pre svega nemačkih proizvođača, jer neophodnih komponenti koje su do sada stizale iz te zemlje više nema. Volkswagen Grupa se našla u velikom problemu, a njihov izvršni direktor izrazio je zabrinutost povodom ove krize. Uz to, VW više neće primati narudžbine za pojedine modele, dok je pitanje i da li će ove godine moći da isporuče već naručene automobile.

Volkswagen je prvo zaustavio proizvodne trake na nedelju dana, ali je kasnije pauza produžena na dve nedelje, jer se situacija sa nabavkom delova pogoršala u odnosu na prvobitna očekivanja.

Zatvorena je fabrika u kojoj se proizvode najtraženiji modeli poput Golfa i krosovera Tiguan, ali i Touran, kao i Seat Tarraco. Pored toga, proizvodnja je obustavljena i u fabrici u gradu Zwickau do 18. marta, gde se proizvode kompaktni, električni automobili čak tri brenda nemačkog giganta – Volkswagen, Audi i Cupra.

Porsche takođe zaustavlja proizvodnju svih svojih modela, pre svega zbog nedostatka kablova koji se proizvode u Ukrajini.

Audi je morao da pauzira proizvodne trake, a ovo se odnosi na dve fabrike u Nemačkoj gde se sklapaju modeli A4, A5, A6 i A7.

Foto: Promo

Izvršni direktor Volkswagen Grupe Herbert Diess upozorio je da bi sukob u Ukrajini mogao da ima veće posledice po evropsko tržište nego pandemija koronavirusa.

„Prekid globalnih lanaca snabdevanja mogao bi da dovede do velikog rasta cena, nedostatka energetskih resursa i inflacije“, izjavio je Diess.

Štaviše, nemački proizvođač od srede više neće primati narudžbine za plug-in hibridne modele, obrazloživši odluku nestašicom čipova i problemima u lancu nabavke povezanima s ratom u Ukrajini, piše dnevnik.hr.

Narudžbine plug-in hibridnih verzija VW modela Golf, Tiguan, Passat, Arteon i Touareg do daljnjeg se neće primati, a isporuke po već primljenim narudžbinama možda se neće realizovati ove godine, saopšteno je iz kompanije.

Izvršni direktor Volkswagen Grupe takođe smatra da bi Evropu mogla da pogodi visoka inflacija ukoliko se konflikt u Ukrajini prolongira.

Šta se od neophodnih sirovina i delova za automobile proizvodi u Ukrajini i Rusiji već smo pisali na našem portalu, a detalje možete pročitati ovde. 

Bonus video: Kako da u Srbiji naplatite štetu nastalu zbog udarne rupe

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar