Prema rečima Elona Maska, vlasnika brenda Tesla, ova kompanija je na korak od toga da u svojim vozilima ponudi peti nivo autonomne vožnje – što bi značilo da u njima više uopšte vozačeva pomoć nije potrebna. Istovremeno, u Nemačkoj podignute optužnice protiv Tesle zbog obmane kupaca.

Na otvaranju globalne konferencije o veštačkoj inteligenciji (WAIC), koja se održala u Šanagaju, Elon Mask, vlasnik kompanije Tesla, obratio se video porukom u kojoj je naveo da je ubeđen da su vrlo blizu petom nivou autonomne vožnje i da će sistem funkcionisati već do kraja ove godine. To praktično znači da je za Teslina vozila razvijen sistem Autopilota koji će eliminisati ulogu vozača u potpunosti, budući da su vozila opremljena ovom tehnologijom sposobna za samostalno kretanje kroz saobraćaj.

Podsetimo da za sada, deo novih automobila koji se prodaje u Evropi, koristi drugi nivo autonomne vožnje, odnosno mogu samostalno da ubrzavaju, upravljaju i koče. To se ogleda u skupu sistema asistencija, poput: aktivnog odražavanja vozila u saobraćajnoj traci, adaptivnog tempomata i automatskog kočenja u slučaju potrebe. Ali, nijedan od ovih sistema ne može da funkcioniše bez angažovanja vozača. Čak i kada se odabere pomoć pri vožnji u punom opsegu, ruke moraju biti na upravljaču.

Peti nivo bi značio da vozilo koristi veštačku inteligenciju i kreće se potpuno samostalno, izbegava prepreke, gužve, koristi podatke u realnom vremenu i «komunicira» sa drugim vozilima. Vozač, odnosno putnik u tom slučaju, ne učestvuje ni u jednoj radnji. Ova tehnologija koristi velike baze podataka i potrebno je da vozilo bude opremljeno brojnim kompjuterima. Ono što je poznato jeste da Tesla već razvija poseban rashladni sistem koji bi služio upravo za održavanje dodatnih kompjutera.

Na izjavu Elona Maska oko gotovo spremnog nivoa 5 autonomne vožnje za «tesla» modele, reagovale su mnoge kompanije i stručnjaci iz sektora automobilske industrije, smatrajući da uprkos tome što se u tu tehnologiju ulažu milijarde, ipak je teško izvodljivo da se sve kompletira do kraja ove godine. Tehnologiji treba vreme da se proveri i testira do te mere da bi se ponudila javnosti, koja, sa druge strane, treba potpuno da veruje tako opremljenim vozilima. Takođe, nije nepoznanica su pojedini Teslini modeli sa Autopilotom bili povezivani sa sudarima, od kojih neki sa fatalnim posledicama.

Osim toga, nedavno je verodostojnost Tesline promocije Autopilot tehnologije dovedena u pitanje u Nemačkoj. Sud u Minhenu će u narednom periodu odlučiti o tome da li kompanija Tesla obmanjuje svoje mušterije u vezi sa pomenutim sistemom, s obzirom na to da na zvaničnom sajtu ovog proizvođača u Nemačkoj stoji da “tesla” modeli pružaju pun potencijal autonomne vožnje, kao i da su sposobni za potpuno automatizovanu gradsku vožnju.

Kako ističu u nemačkom Centru za zaštitu od nelegalne konkurencije, koji su angažovale nemačke kompanije iz automobilskog sektora, Tesla obećava mušterijama mnogo više od onoga što Autopilot sistem u stvari može da ponudi, jer u Nemačkoj još uvek ne postoji čak ni pravni okvir za autonomnu vožnju u gradskim zonama.

Pročitajte i:

Ukoliko se presuda donese u koristi nemačkih kompanija, Tesla će morati da povuče ove tvrdnje. To će samo dodatno uticati na otpor na koji je Elon Mask naišao u Evropi, gde propisi prisiljavaju njegovu kompaniju da ograniči korišćenje mogućnosti Autopilota.

Podsetimo da je Tesla trenutno najvredniji proizvođač automobila na svetu, jer su deonice ove kompanije porasle na rekordne nivoe. Na berzi je vrednost Tesle sada veća od Tojotine.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar