Renault alijansa se sprema za 2030. godinu i razvija nova, potpuno električna vozila, kao i rešenja povezane mobilnosti. Korišćenje zajedničkih platformi (Renault, Nissan, Mitsubishi) bi trebalo da se poveća na 80% do 2026. Sve marke pod okriljem Alijanse će predstaviti ukupno 35 novih električnih vozila do 2030, a modeli će se zasnivati na pet zajedničkih električnih platformi i predstavljati najveću ponudu električnih vozila u svetu.
U sledećih pet godina će biti uloženo 23 milijarde evra u ofanzivnu strategiju elektrifikacije. Članice Alijanse su razvile metodu „pametne diferencijacije” kako bi definisale nivo deljenja svakog elementa vozila – od platforme, proizvodnih pogona i motora, pa sve do samog segmenta vozila. Na primer, zajednička platforma C i D segmenta će se ugrađivati u pet modela kod tri marke Alijanse (Nissan Qashqai i X-Trail, Mitsubishi Outlander, Renault Austral i budući SUV sa sedam sedišta).
Tako će članice Alijanse povećati upotrebu zajedničkih platformi sa sadašnjih 60% na više od 80 % u 90 modela do 2026. U okviru toga, Mitsubishi Motors će ojačati svoju prisutnost u Evropi sa dva nova modela, među kojima je i ASX – novi model koji se zasniva na najprodavanijim Renaultovim vozilima.
Do 2030. godine Renault, Nissan, Mitsubishi predstaviće 35 novih električnih modela. Čak 90% tih modela baziraće se na pet zajedničkih platformi za električna vozila:
CMF-AEV – najpristupačnija platforma na svetu; na njoj se zasniva novi Dacia Spring, zatim porodica platformi za manja vozila KEI-EV, na kojima se zasnivaju ultrakompaktna električna vozila, za profesionalne kupce LCV-EV, na kojima se zasnivaju Renault Kangoo i Nissan Town Star.
CMF-EV – globalna i fleksibilna platforma za električna vozila. Uskoro će biti predstavljena u novom električnom crossoveru Nissan Ariya i Renaultu Mégane E-Tech Electric.
Modularna platforma CMF-EV je vodeća platforma nove generacije električnih vozila koju proizvode partneri Alijanse. Razvijena je kako bi se integrisale i optimizovale sve komponente 100 % električnog pogona i kako bi se ugradio novi motor visokih performansi i ultratanka baterija. Do 2030. više od 15 modela će se zasnivati na platformi CMF-EV, a godišnje će biti proizvedeno do 1,5 miliona.
CMF-BEV – kompaktna platforma za električna vozila biće predstavljena 2024.
Omogućiće do 400 km dometa, sa posebnim akcentom na aerodinamičnost, smanjenje troškova za 33 % i potrošnju energije manju za 10 % u poređenju sa aktuelnim Renault Zoe. Na ovoj platformi će se zasnivati 250.000 vozila koje godišnje proizvedu Renault, Alpine i Nissan.
Među njima su i Renault R5 kao i novi kompaktni električni automobil koji će zameniti Nissan Micru. Novi model koji je dizajnirao Nissan i konstruisao Renault bi trebalo da se proizvodi u Renault ElectriCityju: industrijskom centru za električna vozila na severu Francuske.
Zahvaljujući programu deljenja platformi i elektronskih komponenti, članice Alijanse bi trebalo da do 2026. proizvedu 10 miliona vozila (ukupno 45 Alijansinih modela) koji će biti opremljeni sistemima autonomne vožnje.
Bonus video: Puno toga po fer ceni – Test Renault Megane Grandcoupe
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare