Foto:Dacia

Rumunski brend Dacia je poznat po svojim modelima koji su gotovo uvek povoljniji od rivala. Kako su električni automobili uzeli zamah, Rumuni nisu sedeli skrštenih ruku, pa već ovog meseca zvanično počinje prodaja prve Dačije na struju koja nosi naziv Spring. Uz mnoge adute koje ima, cena je ipak najvažniji - ovaj mali krosover je najjeftiniji električni model u Evropi.

O ovom modelu naš portal je pisao još prošle godine, kada je najavljeno da se sprema prva električna Dačija. Tu najavu pratila je još jedna važna informacija, a to je da će Spring biti jedan od najjeftinijih električnih automobila u Evropi.

I, Rumuni su održali obećanje, pa je prvi model na struju sa znakom Dačije zaista povoljan u poređenju sa ostalim električnim automobilima. Za sada je poznata cena samo za francusko tržište, gde Spring uz izdašne podsticaje za električna vozila koje Francuska daje, startuje sa 12.403 evra.

Francuska vlada trenutno nudi bespovratna sredstva kupcima električnih vozila ispod 45.000 evra, u iznosu od 27% troškova pri kupovini, uključujući porez, i dodatnih 2.500 evra ukoliko se e-vozilo kupuje kao zamena za stariji automobil kog pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Čak i bez ovih državnih podsticaja, Dacia Spring nalazi se u vrhu liste najpovoljnijih električnih automobila u Evropi.

Foto:Dacia

Kada znamo da su neki od najjeftinijih e-modela u Evropi Smart EQ i VW e-up (oko 20.000 evra), Škoda Citigo iV/Seat Mii (gde se još uvek prodaju su oko 19.000 evra), Fiat 500 i Renault Zoe (daleko iznad 20.000 evra), onda je jasno da je Dacia Spring definitivno najpovoljnija. Nećemo nabrajati dalje, jer su ostali gradski automobili na struju znatno skuplji, odnosno koštaju preko 30.000 evra.

Osim cene, u prilog prvoj električnoj Dačiji ide i to što je od navedenih modela veća. Tačnije, Spring pripada klasi mini krosovera. Dugačak je 3,7 metara, ali nudi međuosovinsko rastojanje od 2,4 m, što znači da u kabini ima dovoljno mesta za četiri odrasla putnika, dok je prtljažnik kapaciteta 290/620 litara. U svakom slučaju, nudi više prostora od navedenih rivala na struju.

Poene dobija i za veće rastojanje od tla, koje iznosi 155 mm, što je danas u segmentu gradskih modela izuzetno traženo. I naravno, dodatni poeni idu ka pogonu jer je na struju, što će u periodu pred nama garantovati uspeh.

U Dačiji ističu da su se u velikoj meri oslonili na Renoovo desetogodišnje iskustvo u proizvodnji električnih automobila, pa Spring koristi provereni pogon, doduše skromne snage i performansi.

Foto:Dacia

Reč je o elektromotoru od 33 kW, odnosno 44 KS, kog donekle „izvlači“ 125 odmah dostupnih Njutnmetara. S obzirom na skromnije performanse, jasno je da je Springu mesto u gradu. Tu je i baterija od 27,4 kWh, koja omogućava domet od 230 km (kombinovana vožnja WLTP), odnosno 305 km (gradska vožnja WLTP City Cycle).

U Dačiji kažu da je Spring jednostavan, pouzdan i robustan i da, kao i svi njihovi modeli, vozaču pruža sve neophodno, kao i domet na struju koji je i više nego dovoljan za dnevne gradske potrebe, jer u proseku električni gradski automobili dnevno prelaze 31 kilometar.

I Dacia Spring omogućava rekuperaciju energije tokom kočenja i ravnomerne vožnje, a za dodatnu uštedu nudi i ECO režim rada, koji ograničava snagu i tada Spring ne može da vozi brže od 100 km/h.

Utičnica za dopunu baterije se nalazi odmah iza znaka Dacia na prednjem delu, a na DC punjaču vreme punjenja baterije do 80% iznosi manje od sat vremena. Za 100% punu bateriju potrebno je manje od sat i po, dok se na slabijim punjačima vreme dopune produžava. Tako je za na Wallboxu od 7,4 kW potrebno pet sati, na onom 3,7 kW oko 8 sati, i tako dalje. U svakom slučaju, vlasnici električnih automobila ih svakako pune tokom noći.

Foto:Dacia

Što se tiče dizajna, novi Spring ima upadljiv prednji deo sa horizontalno postavljenim LED farovima. Pozadi su svetla sa novom grafikom, dok je donji deo zadnjeg branika obložen zaštitnim panelom, što bi trebalo da istakne robusniji karakter ovog bejbi krosovera na struju.

Foto:Dacia

U kabini ima mesta za četvoro odraslih putnika, a standardna oprema obuhvata elektro-servo upravljanje, manuelnu klimu, elektro-podizače na svim prozorima, automatske farove, multifunkcionalni volan, kao i digitalnu instrument tablu.

U višim paketima opreme Spring nudi i Media Nav multimedijalni sistem od sedam inča, sa navigacijom i kompatibilan je sa Apple i Android uređajima, nudi Bluetooth vezu i USB utičnicu. Ručica menjača zamenjena je rotacionim D, N, R kontrolerom.

Nova Dacia Spring nudiće se u tri verzije: kao standardna, zatim Business za flotne kupce, i kao Spring Cargo – N1 verzija bez zadnje klupe i sa maksimalnim kapacitetom prtljažnika od 1.100 litara.

Koliko bi Dacia Spring koštala u Srbiji saznaćemo kada i ako počne prodaja na našem tržištu.

Foto:Dacia

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare