Foto:shutterstock; shutterstock by meowKaaa-s

U susednoj državi je od početka godine porasla prodaja, kako novih, tako i polovnih automobila. Čini se da se tržište normalizuje i da se skraćuju rokovi isporuke, pa su ove godine isporučeni čak i oni automobili koji su kupljeni tokom 2022.

Brojke na lažu, a one govore kako je u Hrvatskoj u prvom delu ove godine prodato 33.799 novih putničkih vozila što je 43,6 posto više nego u istom periodu prošle godine kada ih je prodato 23.535.

Impresivan rast od skoro 50 posto ostvaren je i u junu, kada je prodato 7.215 novih automobila, uz porast od 41 posto, podaci su Promocije plus. Treba naglasiti jedan detalj, a taj je da se navedene brojke odnose na broj registracija, odnosno broj novoregistrovanih automobila, što znači da su automobili naručeni znatno ranije. S obzirom na velika čekanja na isporuku vozila, ne treba odbacivati ni mogućnost da ih je većina naručena još prošle godine.

Dodajmo da je najviše u prvom delu ove godine prodao Volkswagen, 4.051 primerak, i da ima udeo od 12 posto u ukupnoj prodaji. Renault je na drugom mestu sa 4.026 prodatih novih vozila i udelom od 11,9 posto, dok je Škoda treća sa 3.387 prodatih i udelom od deset posto. Kia drži četvrto mesto sa polugodišnjom prodajom od 2.411 vozila i udelom u ukupnoj prodaji od 7,1 posto, a Dacia je peta (2.206 prodatih i udeo od 6,5 posto).

Hrvati su kupovali i luksuznija vozila. Tako je od januara do kraja juna prodato i 1.558 novih Audija, 846 Mercedesa, 676 BMW-a, 259 Volvoa, 196 Tesli, 185 Porschea, 36 Jaguara, 31 Lexusa, tri Ferrarija, tri Maseratija i po jedan Bentley, Aston Martin i McLaren.

Ipak, najprodavaniji model u dosadašnjem delu 2023. bio je Renault Clio kojih je prodato 1.880 primeraka, a sledi Hrvatima godinama omiljena Škoda Octavia koju je odabralo 1.377 kupaca. Iza njih sledi još jedan Renault, i to Captur (1.030), a zatim Dacia Duster (973), VW Taigo (923), Suzuki Vitara (923) i SX4 (888), VW T-Cross (837), Opel Corsa (798), dok deset najprodavanijih zaokružuje Dacia Sandero (784).

Foto: Paceman / Shutterstock

Koliko je cifra od 33.799 prodatih novih vozila impresivna jasno vidimo kada uporedimo podatke sa prošlom godinom. Kako smo već naveli, u 2023. je zabeležen rast prodaje od 43,6 procenata više nego u istom periodu prošle godine. Ovogodišnje prodajne brojke su još impresivnije kada uzmemo u obzir da je tokom cele 2022. prodato 44.088 novih vozila.

Drugim rečima, u prvoj polovini ove godine ostvareno je 76,66 procenata prometa iz prethodne godine. Dodajmo tome i podatak da je u junu prošle godine država raspisala konkurs za subvencionisanje kupovine električnih i plug-in hibridnih automobila, što je dodatno podstaklo prodaju, dok ove godine taj isti konkurs tek treba da bude raspisan.

Kako piše N1, postoji i još jedan detalj, karakterističan za hrvatsko tržište. Kako se radi o državi koja je u velikoj meri zavisi od turizma, tako treba da se napomene da je dobar deo ovogodišnjih registrovanih automobila otišao u rent-a-car flotu. Podsećanja radi, prošle godine je vladala velika nestašica na tržištu automobila i čekalo se na isporuku i više od godinu dana. Zbog toga su mnoge rent-a-car kompanije dočekale turističku sezonu sa nedovoljnim brojem vozila. Kako se tržište polako oporavlja, tako su i te kompanije došle na svoje i dobro su se pripremile za dolazak turista.

Veliki rast prodaje ide i u prilog državi. Prema evidenciji Carine, u 2023. uvezeno je 32.038 novih vozila. Treba imati u vidu da Carina ne gleda broj registrovanih vozila već broj vozila na koje je plaćen poseban porez na motorna vozila (PPMV). Takođe, podaci o broju novih vozila i njihovom obračunatom PPMV-u nisu potpuni s obzirom na to da je rok za podnošenje mesečnih izveštaja za mesec jun – 15. jula 2023.

Na 32.038 novih vozila obračunato je 38.004.395 evra PPMV-a. U poređenju, tokom cele 2021. naplaćeno je nešto više od 47 miliona evra PPMV-a na nova vozila. Tako da i država takođe profitira od rasta prodaje.

Bonus video: Vozili smo Renault Clio u hibridnom izdanju

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare