Foto:Mercedes-Benz AG - promo

Mercedes-Benz je predstavio najnoviji multimedijalni sistem koji će biti u električnoj limuzini EQS. Reč je o sistemu kakav do sada još nije viđen. Dužine čak 141 cm, pametniji je od mnogih vozača i brži je od munje. Ukratko, Mercedes opet postavlja standarde.

Ako veličina ekrana multimedijalnog sistema u automobilskoj industriji predstavlja merilo tehnološkog napretka, onda će nadolazeći Mercedes EQS biti jedan od najnaprednijih automobila do sada napravljenih.

Reč je o MBUX Hypercreen infotejment sistemu kog je Mercedes predstavio uoči tehnološkog sajma CES 2021.

Foto:Mercedes-Benz AG – promo

Podsetimo da je MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimedijalni sistem predstavljen 2018. godine u aktuelnoj A-Klasi, a na putevima širom sveta njime je opremljeno više od 1,8 miliona „mercedesa“.

Pre nekoliko meseci druga generacija ovog sistema sposobnog za učenje debitovala je u novoj „S-Klasi“, a sledeći veliki korak sada sledi u obliku novog EQS-a i opcionalno dostupnog MBUX Hyperscreen-a.

Potpuno električni Mercedesov EQS trebao bi da se nađe u prodaji u prvoj polovini ove godine, a jedan od najvećih noviteta biće upravo MBUX Hyperscreen, koji predstavlja trenutno najveće tehnološko dostignuće u multimedijalnim mrežama za automobile.

MBUX Hyperscreen zapravo čini više ekrana integrisanih u jedinstvenu staklenu ploču i proteže se s jedne strane upravljačke površine na drugu i to će definitvno biti jedan od najistaknutijih elemenata enterijera Mercedesove „S-klase na struju“.

Dužina ekrana iznosi ogromnih 141 cm, a površina koju putnici mogu da koriste iznosi 2.432 cm2. Putem njega vozač i suvozač mogu da se informišu i zabavljaju tokom vožnje ili da prate sve potrebne informacije o stanju vozila, navigaciji i slično.

Foto:Mercedes-Benz AG – promo

Saznajte još:

Za središnje i putničke ekrane korišćeni su napredni OLED paneli, koje odlikuju žive boje i realna reprodukcija crne boje. Ekran podržava čak sedam profila, pa čak i veća porodica može da konfiguriše postavke prema individualnim željama.

Sistem prikazuje dekorativnu digitalnu pozadinu kad na suvozačkom mestu niko ne sedi, kako bi se povećao ugođaj.

S oba kraja ogromnog panela nalaze se dva otvora za ventilaciju, ali koji su elegantno implementirani u dizajn ekrana.

Foto:Mercedes-Benz AG – promo

Isto tako, kako bi se sprečilo izobličenje slike, ekran je blago zakrivljen i premazan aliminijumskim silikatom za sprečavanje sjajnih odraza, a ujedno služi i protiv ogrebotina.

8 CPU jezgara, RAM od 24 gigabajta i propusnost RAM memorije od 46,4 GB po sekundi neke su od tehničkih specifikacija MBUX-a. Sa takvim performansama, odziv Hyperscreena bi trebalo da bude trenutan, a ispod panela je postavljeno 12 pokretača koji omogućuju povratne vibracije gde god da dotaknete taj gigantski ekran.

Osim što je dizajniran da bude hardverski brz, MBUX Hyperscreen je i izrazito intuitivan za korišćenje.

Koristi veštačku inteligenciju tako da sistem može da nauči vaše navike i proaktivno da reaguje na njih. Sa softverom sposobnim za učenje, koncept ekrana i rada se u potpunosti prilagođava svom korisniku i daje personalizovane predloge za brojne opcije, poput komfornih i funkcionalnih.

Foto:Mercedes-Benz AG – promo

Saznajte još:

Recimo, EQS se može podići kako bi se obezbedio veći razmak od tla, što je korisna funkcija za strme ulaze u garažu ili “ležeće policajce”. MBUX pamti GPS položaj na kojem je korisnik koristio funkciju „Podizanje vozila“, pa ako se vozilo ponovo približi tom GPS položaju, MBUX samostalno predlaže da podigne EQS.

Takođe, ako svakodnevno zovete određenu osobu iz automobila, onda će vas sistem nakon nekog vremena korišćenja podsetiti da biste možda trebalo da nazovete tu osobu opet. Isto tako, ako često menjate režime vožnje, sistem može i da vas upozori da bi bilo dobro da modove podesite ako, recimo, sa asfaltnog puta prelazite na makadam.

Foto:Mercedes-Benz AG – promo

Nudi i preko 20 dodatnih funkcija – od aktivnog programa masaže preko podsetnika za rođendan, do predloga za spisak obaveza – automatski se nudi uz pomoć veštačke inteligencije kada su relevantne za korisnika. To su samo neke od mogućnosti sistema.

Mercedes sa ovom tehnologijom očigledno želi da postavi neke nove standarde i da se izdigne daleko iznad konkurencije.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar