„Moda bledi, ali stil ostaje zauvek“, rekao je čuveni dizajner Yves Saint Laurent. Naravno, nije govorio o automobilima, ali ova fraza bi mogla da se primeni za polovne italijanske klasike koji i dalje plene svojim izgledom.
Naravno, kada se spomenu italijanski automobili i njihov vanvremenski dizajn, prvo se pomisli na Ferrari i Lamborghini. Na legende poput modela F40 ili Countach čiji su posteri krasili brojne zidove ne treba trošiti reči.
Međutim, postoji na stotine automobila proizvedenih u Italiji koji bi mogli da čine postavku muzeja primenjene umetnosti, ali mi ćemo se fokusirati na neke koji su pristupačni prosečnom srpskom kupcu.
Nećemo uzimati u obzir kriterijume poput pouzdanosti, kvaliteta ili performansi, jer našu listu čine isključivo automobili koji plene svojim izgledom, a nisu skuplji od 10 hiljada evra.
Alfa Romeo 156
Ova limuzina je i dalje „prizor iz snova“, ali je za akcionare kompanija koje obezbeđuju dodatnu garanciju „noćna mora“. Ali kao što smo rekli, nećemo pričati o kvalitetu i pouzdanosti, već isključivo o izgledu, a Alfa Romeo 156 je svakako automobil koji će vam izmamiti osmeh kada ga pogledate na parkingu.
Ukoliko želite limuzinu koju ćete više gledati nego voziti, na domaćim oglasima ima primeraka koji koštaju i manje od 500 evra.
Fiat Barchetta
Još jedan automobil koji pokazuje da sve zvuči bolje na italijanskom. Barchetta u prevodu znači mali brod, što je asocijacija na dizajn ovog modela a ne na mogućnost da pluta. Međutim, ovaj roadster koji je izgledao lepše pre redizajna iz 2003. ima problem sa korozijom kao da stvarno pluta kroz vodu.
Ipak, korozija je mana i Mazde MX-5, a mi mislimo da Barchetta izgleda lepše. Nema ih puno na domaćim oglasima, ali je moguće pronaći primerak sa cenom manjom od 5 hiljada evra.
Lancia Thesis
Lancia je brend čiji je fokus oduvek bio na privlačnom dizajnu, a avangardan izgled ove limuzine nikoga ne ostavlja ravnodušnim.
Većina Thesisa na oglasima ima sličnu cenu kao i polovan Ford Focus istog godišta, ali zauzvrat dobijate komfor, mnoštvo opreme i limuzinu za kojom će se svako okrenuti na ulici. Komentari mogu biti pozitivni ili negativni, ali činjenica je da se Thesis izgledom u potpunosti razlikuje od konkurencije.
Alfa Romeo Brera
Da li je Alfa Romeo Brera najlepši automobil koji može da se kupi za 5 hiljada evra? Vrlo moguće, jer ovaj model svojim izgledom oduševljava i danas, čak 16 godina nakon prvog predstavljanja.
Dizajn potpisuje legendardni Giorgetto Giugiaro kojem je pomogla i Pininfarina. Proizvedeno je svega 21.786 jedinica, pa se Brera može označiti i kao budući klasik. Kako piše Autocar, dobro očuvana verzija sa 3,2-litarskim V6 motorom mogla bi da bude ulog za budućnost.
Maserati Biturbo
Ovaj model lansiran je 1981. godine i predstavljao je potpuno novi pravac za Maserati, kao kompaktan model koji je bio konkurencija BMW-u Serije 3. Bio je dostupan u tri forme, kao kupe, limuzina i kabriolet a u svakoj verziji je plenio svojim izgledom.
U Srbiji je praktično nemoguće naći dobro očuvanu verziju, ali u Švajcarskoj ili Nemačkoj možete kupiti Biturbo u besprekornom stanju za manje od 10 hiljada evra.
Fiat Stilo
Da li je ovaj Fiat ovde samo zato što njegovo ime u prevodu sa italijanskog znači stil? Moguće, ali Stilo sa troje vrata ima određenu privlačnost, svakako znatno više od verzije sa petoro vrata ili karavana.
Stilo Abarth je verovatno najbolji izbor, a na domaćim oglasima ova verzija dostupna je i za manje od 2 hiljade evra. Sve u svemu, Stilo je automobil koji bi Fiat najradije zaboravio jer su navodno na ovom projektu izgubili oko 2 milijarde evra.
Alfa Romeo Giulietta
Čak 10 godina je trajala proizvodnja ovog modela, sa par blagih restilizacija ali bez nove generacije.
Dizajn i dalje izgleda vrlo moderno, a na domaćem tržištu polovnih automobila moguće je nabaviti ovaj model za oko 5 hiljada evra. Iako je Volkswagen Golf možda bolji izbor, Giulietta će svakako izgledati lepše na parkingu.
Bonus video: Dim sa neugašene deponije u Vinči prekrio grad
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare