električni lambo, Lamborghini
Foto: Lamborghini

Bikovi će biti na struju. Izvršni direktor Lamborghinija, Stephan Winkelmann sinoć je najavio plan kompanije da će do 2024. godine svi modeli dobiti električnu podršku u smislu hibridnih modela, kao i da prvi potpuno električni Lamborghini stiže najkasnije do 2030. godine.

Italijanska sportska marka pod kapom Volkswagena krenuće putem elektrifikacije predstavljanjem prvog hibridnog modela do 2023, piše Auto Klub. Štaviše, do 2025. godine Lamborghini se nada da će smanjiti emisiju CO2 na polovinu trenutnog nivoa proširivanjem hibridne tehnologije na celu gamu modela.

Prva faza plana tokom ove i sledeće godine podrazumeva poslednji „update“ trenutnih motora SUS. Tako su su već za 2021. najavljena dva nova automobila s V12 motorima, od kojih će jedan verovatno biti omaž Countachu, a drugi neka vrsta modela koji će sa stilom trenutni V12 motor poslati u penziju, u smislu bez podrške elektromotora.

Već 2023. godine Italijani će fokus prebaciti na hibride i predstaviti svoj prvi hibridni serijski automobil i tek drugi model kompanije s električnom potporom ikad, nakon ograničene serije Sian. Za razvoj novih hibridnih modela namenjeno je 1,5 milijardi evra što je najveća brojka ulaganja u istoriji Lamborghinija i to u razdoblju od četiri godine.

Foto:Promo

Lamborghini sinoć nije izneo detalje o prvom hibridu, ali to bi mogla da bude ili zamena za Aventador, ili će Urus dobiti plug-in varijantu.

električni lambo, Lamborghini
Foto: Lamborghini

Šta god da se prvo dogodi, znamo da će se obe prodavati do 2024. godine, kao i V8-hibridni naslednik Huracana, jer smer marke kaže da će do tog datuma cela gama biti elektrifikovana.

Ipak, najuzbudljiviji deo najave kompanije je potvrda da rade na četvrtom modelu, potpuno električnom Lamborghiniju koji će biti uveden tokom druge polovine decenije pred nama.

U samoj izjavi nema više detalja o tome kada ćemo videti taj četvrti automobil, ni u kakvom bi obliku on mogao da bude. S obzirom na DNA proizvođača automobila, hiperautomobil u stilu Lotus Evije možda zvuči kao izbor, ali ko zna… Tokom konferencije prikazan je „tizer“ u vidu vrlo niskog Gran Turisma za četvoro, što je segment u kom još nisu prisutni kao brend.

Znajući da Volkswagen voli da deli resurse širom grupe i koliko je SUV Urus bio fenomenalno uspešan za Lamborghini, potpuno je moguće da bi platforma J1 (baza Porsche Taycana i Audi e-trona GT), mogla da bude osnova za novi GT model. Ali, bez obzira na oblik novog automobila, Winkelmann tvrdi da će i dalje izgledati i osećati se kao pravi Lamborghini.

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar