Osim fenomenalnih izvođača koji su napravili neverovatnu atmosferu i EXIT 2022. godine možda učinili najboljim muzičkim festivalom do sada, fenomenalnu atmosferu na novosadskoj tvrđavi učinila je i gomila posetilaca - što domaćih, što stranih, koji su potpuno šareni, sa raznim kostimima, šljokicama, maskama i krajnje neobičnim odevnim kombinacijama, đuskali od večeri do jutra.
Najjači utisak je defintiivno ostavila Igi Azilija, reperka – belkinja, koju takođe nazivaju ženskim Eminenom – poreklom iz Australije, a koja godinama gradi uspešnu karijeru u SAD. Ne samo zbog prepoznatljivih hitova i masovnih kolaboracija koje je tokom godina napravila sa vodećim ženskim ikonama pop muzike: Britni Spirs, Dženifer Lopez, Šer … već i zbog toga što je bila jedna od retkih mejnstrim ženskih izvođača na EXIT-u u proteklih desetak godina. Veliko žensko ime mejnstrim pop scene imali smo prilike da vidimo poslednji put 2018. godine, kada je na scenu EXIT-a stupila legendarna Grejs Džouns.
Igi je koncert započela svojim velikim hitom „Work“, a završila ga svojim najvećim hitom „Fancy“. U međuvremenu je pevala numere iz svakog svog albuma svoje 8 godina duge karijere, a u jednom trenutku je napravila i omaž za legendarnu Šer, pevajući remiks njene pesme „This is a Woman’s World“ – „Ovo je svet žena“. Igi se potrudila da tokom nastupa pošalje i neke snažne poruke, pa je tokom jednoiposadnog seta poručila grupi od pedeset hiljada ljudi da vole sebe, poštuju sebe i da nepokorno budu svoji, bez obzira na to šta će drugi ljudi reči.
Igi se nije zadržavala u Novom Sadu, već se odmah po završetku uputila na aerodrom, ali je izdvojila vreme da se slika sa fanovima. Fotografije su preplavile Instagram i Tviter. Zapaljivu i goreću energiju koja je trajala sve do finalnog dana EXIT-a pokrenula je upravo ona. Narednog dana, svojim fenomenalnim mračnim nastupom, publiku EXIT-a oduševio je Nik Kejv. Njegov nastup bio je posvećen „die hard“ fanovima, s obzirom na to da je predstavljao svoj najnoviji album „B-Sides & Rarities Part II“ iz oktobra 2021. godine, koji predstavlja kompilaciju nikada objavljenih pesama sa njegovom albuma iz 2005. godine.
Preskočio je izvođenje svojih najvećih hitova – poput onog sa Kajli Minog, „Where The Wild Roses Grow“, ali je publici priuštio nenadmašivo vokalno i vizuelno iskustvo koje će retko ko zaboraviti – a i nadmašiti.
Kalvin Haris je zato nastavio u ritmu „all hits“ koncerta i možda napravio najbolju atmosferu od svih. Više od pedeset hiljada ljudi pevalo je u glas njegove hitove koje je prethodnih godina objavljivao sa Eli Goldling, Rijanom, Dua Lipom, itd.
EXIT festival je standardno bio krcat. Gužvanje u masi, dodirivanje sa gomilom drugih, znojavih ljudi u prašini je iskustvo za sebe. To je posebna čar EXIT-a koja se nekome, ko nikada nije bio na ovom festivalu, možda neće dopasti sve dok ne proba. Za one koji su tamo, to je gotovo neprimerno i nešto je što prihvataju po difoltu. Muzika gruva sa svih strana, svuda okolo se nalaze štandovi sa pićem i hranom, a prelazak sa arene na aernu, recimo sa mejn stejdža na dens arenu, predstavlja spektakl sam po sebi. Uzbuđene raste svakog sata, a ne pada čak ni onda kada izađe Sunce – jer upravo tada glavni izvođači stupaju na dens arenu i uz svitanje puštaju najjače dens i tehno bitove.
Ukoliko ne napraviš fotku sa EXIT-a u 7 ujutru i ne objaviš je na Instagramu, kao i da nisi ni bio tamo.
I oni koji govore da je EXIT nekakav „narkomanski festival“, vrlo su u krivu. Kontrola je bila rigorozno stroga, na festivalu se itekako može uživati samo uz obično piće, a to su dokazale i mnogobrojne poznate ličnosti koji su viđene tokom sva četiri dana festivala. Od glumica Lene Bogdanović i glumca Slavena Došla, Miloša Bikovića i njegove devojke, Alekseja Bjelogrlića i Viktora Savića, do učesnika ovogodišnjeg Survivora, Nike, Tene, Jovane, Nađe, Vladimira i Nevene.
BONUS VIDEO: Igi Azilija na Exitu
Pratite portal Nova.rs i na društvenim mrežama Instagram, Fejsbuk i Tviter.