Uskoro će i zvanično početi izborna kampanja za beogradske izbore. Iako se gradonačenik ne bira direktno, kandidat za tu poziciju može biti ključni faktor za pobedu. Srpska napredna stranka saopštila je da će i ovog puta njihov kandidat biti Aleksandar Šapić, dok opozicija još ne otkriva svog. Zamolili smo stručnjake za izborne kampanje i politički marketing da skiciraju idealnog kandidata.

Očekivao je Aleksandar Šapić da će i po treći put biti kandidat naprednjaka za gradonačelnika prestonice.

Ta očekivanja su se na kraju i ispunila.

“Stranka je donela odluku, jer mi smo i na prethodne izbore izašli sa najboljom ponudom i sa onim što možemo da uradimo, pre svega sa dobrim planovima, programima, ali i dobrim ljudima, da kandidat za gradonačelnika bude Aleksandar Šapić“, rekao je član Srpske napredne stranke Aleksandar Vučić.

Aleksandar Vučić i Aleksandar Šapić Foto:TANJUG/ JADRANKA ILIĆ

S druge strane, opozicija još nije izašla sa svojim kandidatom i za sada nije poznato da li će ponovo isturiti Vladimira Obradovića ili će se opredeliti za nekog drugog.

„Ako idemo u širenje ovog fronta, ako se tu pridružuju kolege iz drugih stranaka i sektora, nekako je logično da će se onda praviti nova rasprava i o kandidatima za odbornike, kandidatima liste – nama je cilj da se ova vlast smeni. Za nas je najvažnije da Beograd sutra vodi čovek koji zna da upravlja velikim sistemima kao što je Beograd, a ne da bude javna ličnost“, rekla je ovim povodom potpredsednica Stranke slobode i pravde Marinika Tepić.

PROČITAJTE JOŠ:

A šta kažu stručnjaci, šta je zaista najvažnije za budućeg kandidata opozicije da bi pobedio?

Docent Fakulteta političkih nauka Nikola Jović, kaže za portal Nova.rs da postoji nekoliko važnih principa na kojima budući kandidat treba da bazira svoju kampanju.

“Kandidat bi trebalo da predstavlja čitav opozicioni blok što u ovom trenutku znači zajednički nastup koalicije NADA i Srbija protiv nasilja (kao i svih drugih opozicionih partija/pokreta). Cilj ovakvog aranžanama je da se smanji broj rasutih glasova, da se centralizuje i učini efikasnim kontrola izbornog procesa, da se disciplinuje komunikacija i pošalje jasna poruka biračima da postoji jedan operativan tim ljudi koji je spreman da se ujedini i zajedno vodi grad”, kaže Jović za naš portal.

Nikola Jović Foto:N1

Dodaje da opozicija treba da izbegne zamku SNS koji želi da postavi kampanju kao referendum za ili protiv predsednika Vučića i da se bavi adresiranjem potreba Beograđana uz jednostavnu poruku “predsednik Srbije ne učestvuje na ovim izborima, a nama su na prvom mestu građani i njihove potrebe”.

Kada je reč o samoj kampanji opozicionog kandidata, Jović kaže, da je neophodno izbegavati nacionalne teme i da na osnovu istraživanja treba formulisati jasan narativ sa tri ključne poruke oko toga šta će biti fokus rada nove gradske vlasti.

“Kandidat bi trebalo da bude komunikaciono sposoban da ‘razgovara’ sa građanima u svim opštinama grada Beograda, jer problemi i potrebe građana u centralnim i obodnim opštinama nisu iste” dodaje Jović.

Foto: Filip Krainčanić/Nova.rs

Kaže i da bi kandidat trebalo da organizuje dobro obučen, disciplinovan, efikasan i motivisan tim ljudi za kampanju od vrata do vrata.

“Ovo su operativni aspekti koji se u ovom trenutku čine možda i važnijim od bilo kojih drugih” objašnjava Jović.

Kada je reč o personalnim karakteristikama potencijalnog kandidata, naš sagovornik kaže da je neophodna sposobnost da motiviše kako građane, tako i svoj tim koji vodi kampanju na terenu.

“Glavna crta karakternog stila na kojoj bi tokom kampanje trebalo insistirati jeste aura osobe koja u isto vreme ima dignitet i koja u skladu sa njim zna da rešava probleme” pojašnjava Jović.

I ko se na kraju uklapa u ovaj okvir?

“U ovom trenutku se u ovaj foto-robot dobro uklapaju lider koalicije NADA, profesor Miloš Jovanović i lider pokreta Kreni-Promeni, Savo Manojlović. Miloš Jovanović je na izborima 2022. godine godine u Beogradu imao veoma male fluktuacije u glasovima u centralnim i obodnim opštinama. Osim toga, radi se o profesoru Beogradskog Univerziteta koji dobro komunicira sa različitim strukturama glasača. Sa druge strane, Savo Manojlović predstavlja novu energiju u političkom životu Srbije koja dobro stoji kako kod glasača građanske, tako i kod glasača desne opozicije” zaključuje Jović.

Marketinški stručnjak Igor Avžner kaže da bi budući kandidat morao da bude neko ko zna kako funkcionišu grad i njegova administracija.

Igor Avžner Foto:FoNet/Milica Vučković

“Neophodno je da kandidat bude podržan od svih opozicionih stranaka i to ne samo formalno, već zaista, bez obzira na njegovo političko usmerenje. Da li je on više levo, desno ili centar ili je javna ličnost. Tu mora da postoji apsolutni konsenzus i jasna poruka da je on kandidat. S tim da moram da skrenem pažnju, da se on ne bira direktno pa je bitno i šta će biti program koji će ponuditi. Budući kandidat mora da bude prepoznatljiv, da uliva poverenje biračima odnosno da bude sve suprotno od onoga što je kandidat SNS odnosno Aleksandar Šapić” zaključuje Avžner.

BONUS VIDEO: Novi izbori u Beogradu i definitivno 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare