Foto: Shutterstock, Filip Krainčanić/Nova.rs

Nakon što je Beogradska autobuska stanica (BAS) dobila šest novih neizvršnih direktora, od kojih su neki veoma bliski projektu "Beograd na vodi", generalni direktor Anđelko Mučibabić poručio je da neće dugo ostati na toj poziciji i da sve što se radi sa BAS-om, radi se zbog projekta "Beograda na vodi". Do sada o tome nikada javno nije govorio, zbog čega ovakva formulacija prvog čoveka autobuske stanice u Beogradu ima dodatnu težinu.

Na kraju poslednje sednice skupštine akcionara Beogradske autobuske stanice (BAS), generalni direktor Anđelko Mučibabić rekao je da je sada konačno jasno da se sve sa autobuskom radi zbog projekta Beograda na vodi.

„Prvo se zahvaljujem svim našim radnicima i penzionerima koji su mene trpeli ovolike godine. Neću ni ja još dugo ostati. Mi smo uspeli da izdržimo jedan veliki pritisak zato što smo bili jedinstveni kada su pokušali ono što su pokušali. Međutim, ovo je sada nemilosrdna igra sa ljudima koji imaju samo svoje interese, da završe oko Beograda na vodi“, poručio je Mučibabić na sednici koja je održana sredinom aprila.

Anđelko Mučibabić Foto: Printscreen/YouTube/TVSTudioB

Dodao je da se još jednom zahvaljuje svima, poželeo zdravlje i sreću i napomenuo da ne veruje da će videti još neki put, pošto prema njegovim rečima „neće ostati još dugo“.

„Trudio sam se da radim po božijim i zemaljskim normama. Da li sam uspeo, to je na svima vama da cenite, ali sam se trudio da ne ogrešim dušu i da mogu svakoga da pogledam u oči i sam sebe kad stanem pred ogledalo“, zaključio je on.

Na nedavno održanoj vanrednoj sednici Skupštine akcionara Beogradske autobuske stanice (BAS), preduzeće je dobilo šest neizvršnih direktora. Kako se može videti iz zvaničnih biografija imenovanih direktora, u odlučivanje u BAS-u su se uključili kadrovi bliski ministru Siniši Malom, projektu Beogradu na vodi, a među njima su i predsednik opštine Stari Grad, te izvršna direktorka „Wireless media“, firme koja je u vlasništvu Igora Žeželja.

Siniša Mali Foto:TANJUG/ ZORAN ŽESTIĆ

Na početku sednice usvojene su ostavke šest dosadašnjih direktora „BAS-a“, a odmah su imenovani novi vršioci funkcije. U preduzeće je ušao Svetislav Đurović, diplomirani pravrnik koji trenutno obavlja funkciju koordinatora i savetnika u sektoru za informacione tehnologije u Ministarstvu unutrašnjih poslova (MUP). Novi izabrani direktori su i Dušan Petrić, predsednik Skupštine Stari Grad, Nemanja Vulović, savetnik u Ministarstvu finansija kod Siniše Malog. Upravo je Mali bio jedan od glavnih nosilaca gradnje projekta Beograd na vodi, budući da je za vreme njegovom mandata na čelu Beograd pokrenut projekat.

Što se tiče ovog projekta, i Skupština „Beograda na vodi d.o.o“ će imati „svog“ neizvršnog direktora u BAS-u. Na toj poziciji biće Danilo Jerinić koji radi kao koordinator za dozvole. Na novoj funkciji biće i Jadranka Radonjić, koja na poziciju neizvršne direktorke dolazi sa funkcije u „Wireless media“, firme u vlasništvu Igora Žeželja, vlasnika „Adrija medije grupe“.

U kakvoj su vezi Beograd na vodi i Autobuska stanica?

Postavljavanje ljudi bliskih projektu Beograda na vodi predstavlja samo ubrzanje preseljenja stanice, projekta koji je pokrenut pre 7 godina.

Od rušenja baraka u Hercevačkoj ulici, kad su na nekoliko sati zaustavljane ključne institucije zemlje, „Beograd na vodi“ krenuo je silovito da se gradi. Funkcioneri, državnici, zvaničnici, hvalili su se kako radovi napreduju impresivnim tempom, da su stanovi već prodati, a da ćemo tek u narednom periodu biti šokirani činjenicom kako će se ovaj deo grada metamorfozirati u ponos prestonice.

Da je ovaj projekat mnogo više od pukog građenja stambenih kompleksa potvrdila je i činjenica da je u investiciju utkano i izmeštanje Glavne autobuske stanice (BAS), koja se nalazi u neposrednoj blizini Ekonomskog fakulteta i Starog savskog mosta.

Ova činjenica neretko je prećutkivana, ali zvanična dokumentacija potvrđivala je navode. Iako su rukovodioci i poneki stručnjaci s vremena na vreme govorili o izmeštanju stanice, prvi konkretni koraci urađeni su tek kao deo šireg projekta „Beograda na vodi“. Celokupan projekat izmeštanja započet je tokom 2016. godine u pregovorima rukovodstva BAS-a i čelnika Grada Beograda, kako bi tokom 2019. i narednih godina ušao u fazu realizacije.

Beograd Kompleks autobuske stanice u bloku 42. Autobuska stanica, blok 42, gradilište
Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Kao rezultat pregovora dve strane, napravljen je dokument „Okvirni sporazum o saradnji“ koji su potpisali tadašnji gradonačelnik Siniša Mali, ispred Uprave grada Beograda i Anđelko Mučibabić, kao zakonski zastupnik i direktor firme BAS. Okvirni sporazum razmatran je i na sednici Odbora direktora, koji je doneo odluku o potpisivanju ovog sporazuma kojim su dogovoreni rokovi, uslovi, te prava i obaveze dve strane.

Godinama nakon potpisivanja ugovora, projekat je daleko od realizacije o čemu je Nova u više navrata pisala. Prethodni zamenik gradonačelnika Goran Vesić obećao je da će do aprila 2022. godine biti završen ceo projekat. To se nije desilo.

Za sada, BAS propada, nova stanica nije izgrađena, a sve su sumnje da će se ce projekat negativno okončati po sve Beograđane.

Bonus video: Protest radnika BAS-a zbog neisplaćenih zarada i uslova rada

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare