Albanac Nikola Džufka (Nikolla Xhufka) koji se predstavlja kao pravoslavni sveštenik, juče je na "Dan albanske zastave“ zajedno su grupom ljudi ušao u crkvu svetog Arhangela Mihaila selu Rakitnica kod Podujeva, te saopštio da je osnovao Albansku nacionalnu crkvu“ i promenio naziv ovog verskog objekta SPC.
Reč je o grubom nasrtaju na imovinu SPC u cilju širenja etničke i verske mržnje i nestabilnosti, saopštila je Eparhija raško-prizrenska, navodeći još jednom da je reč o „lažnom svešteniku“ koji je zapravo sa grupom ljudi provalio u crkvu. Iz eparhije najavili podnošenje krivične prijave, prenosi KoSSev.
Nikola Džufka se o svojoj poseti crkvi Svetog Arhangela Mihaila kod Podujeva oglasio sinoć na Fejsbuku i to uz više fotografija.
„Danas je po prvi put u istoriji Kosova (Dardanije), održana Prva pravoslavna misa na albanskom jeziku u opštini Podujevo, selu Rakitnica, i to upravo u crkvi Svetog Mihaila!“, naveo je Džufka.
Tvrdi da su „ovom istorijskom događaju“ u crkvi koja je stara oko 500 godina, prisustvovali predstavnici Opštine, Konzervativne stranke, kao i predstavnici „raznih uverenja“.
Džufka je otišao korak dalje, navodeći da je odlučio da promeni naziv crkve.
„Od danas, ova crkva sa starim imenom koje su ustanovili Srbi ‘Sveti Mihailo’, odlukom Albanske nacionalne crkve, preimenovana je u ‘Crkvu gospodina Fan Nolija’“, napisao je on.
Dodaje i da jučeršanji datum „treba pamtiti mnogo vekova“ jer je, kako je naveo, u opštini Podujevo „osnovana Albanska nacionalna crkva“.
Čak je tvrdi da crkva Sveti Mihailo, sada navodno prelazi u nadležnost „Albanske nacionalne pravoslavne crkve“ Sveti Kozmaj u Elbasanu.
Navodi Džufke u prištinskim medijima prošli su gotovo neopaženo. Preneli su ih samo pojedini mediji, među kojima je kosovapost, navodeći da je on „pravoslavni sveštenik koji ide putem jednog od najvećih Albanaca – Fan Nolija“.
Reagujući upravo na tekst ovog medija Eparhija raško-prizrenska, oglasila se danas navodeći da je grupa ljudi zapravo provalila u crkvu Svetog Mihaila i to zajedno sa „samozvanim i lažnim sveštenikom“ kako bi obavili crkveni obred.
„Reč je o grubom nasrtaju na imovinu SPC u cilju širenja etničke i verske mržnje i nestabilnosti na prostoru Kosova i Metohije“, poručili su.
Iz Eparhije su ujedno najavili da će zbog nasilne provale i zloupotrebe objekta Srpske Pravoslavne Crkve podneti krivičnu prijavu protiv Nikole Džufke.
Ujedno će da zatraže da policija razjasni okolnosti oko učešća predstavnika opštine Podujevo u krivičnom delu. Ističu da je ovo krivično delo, samo još jedno u nizu koje za cilj ima otimanje duhovne i kulturne baštine Srpske Pravoslavne Crkve:
„Odnosno albanizaciju ili kosovarizaciju naše duhovne i kulturne baštine“.
Iz Eparhije ističu da na proces aproprijacije baštine SPC ukazuju godinama unazad, poručivši da je ovaj slučaj te navode potvrdio „na nesporan i krajnje zabrinjavajući način“.
„Ovakvi i slični akti ukazuju na hitnu potrebu zaštite naše kulturne i duhovne baštine, pre svega od pojedinaca i organizacija povezanih sa kosovskim institucijama, ili sa pojedincima koji deluju uz veću ili manju podršku tih institucija“, naglašavaju.
Iz Eparhije raško-prizrenske izneli su i detalje o ovom navodnom svešteniku.
Ističu da je Nikola Džufka građanin Republike Albanije iz Elbasana, te da on zapravo nije svešteno lice, već da se „lažno predstavlja kao pravoslavni sveštenik“.
O njemu je, dodaju, detaljno izvestila kanonska Pravoslavna Crkva Albanije.
„Srpska Pravoslavna Crkva i Pravoslavna Crkva Albanije su dve sestrinske autokefalne Crkve sa svojim prostorom jurisdikcije i imaju izuzetno dobre i bratske odnose. Pravoslavni vernici iz Albanije često posećuju i naše svetinje na Kosovu i Metohiji, a u više navrata mogli su sa našim sveštenicima i monasima da služe i na albanskom jeziku“, dodaju iz Eparhije raško prizrenske.
Pravoslavna crkva Albanije je još prošle godine u saopštenju navela upravo to da Nikola Džufka nije pravoslavni sveštenik, kao i to da ga ne priznaje nijedna hriščanska crkva ni u jednoj zemlji.
„Jednostavno imamo posla sa obmanom javnog mnjenja. Nikola predstavlja samo sebe, nema ni crkvu ni zajednicu vernika, uprkos pompeznim izjavama koje s vremena na vreme daje u medijima“, navodi se u saopštenju Albanske Pravoslavne Crkve koje je objavljeno prošle godine.
Oni ujedno naglašavaju da Nikola Džufka daje „patriotske“ izjave, dok istovremeno omalovažava i ismeva pravoslavne sveštenike u Albaniji, kao i vođe drugih verskih zajednica.
„Ovakvo ponašanje je kritikovano zbog izazivanja nezadovoljstva i rivaliteta među verskim zajednicama“, naglasili su.
Takođe je istaknuto da nedostatak verskog obrazovanja utiče na to da Đufka retko kada daje tačne izjave u medijima u vezi sa pravoslavnom verom, odnosno da dezinformiše javnost.
Nikola Džufka je bio u centru pažnje javnosti prošle godine upravo zbog svojih izjava, kada je kazao da je navodno „izbačen“ iz Visokih Dečana „samo zato što je Albanac“.
Odmah se oglasio manastir, navodeći da je Džufka pokušao da snimi fotografije i video materijal u ovom manastiru, koji bi „iskoristio za svoj šovinistički program“, ali i da nije izbačen, već da su o njegovim aktivnostima obavestili KFOR.
BONUS VIDEO: „Crkva nije umešana u sukobe“: Sinod SPC se prvi put oglasio posle oružanog sukoba u Banjskoj
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare