Kružni tok, Novi Beograd, tržni cenar Ušće
Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Novi kružni tok na Novom Beogradu, koji je napravljen kako bi smanjio gužvu u saobraćaju u špicu u Beogradu, čini se da je samo dodatno zbunio vozače. Dok društvene mreže bruje od komentara vozača i putnika koji su vidno nezadovoljni ovim rešenjem nadležnih organa, saobraćajni stručnjak Milan Vujanić je stava da je kružni tok definitivno bolja solucija od svetlosne signalizacije.

Raskrsnica na Novom Beogradu, pre Brankovog mosta, godinama je problematična za vozače jer se u špicu stvaraju velike gužve. Rešenje nadležnih organa je kružni tok, koji je pre dve nedelje završen i pušten u rad, međutim, sudeći po društvenim mrežama, vozačima su u paklu zbog ovog „rešenja“. Tvrde da je kružni tok konfuzan, da se i dalje stvaraju velike gužve, neki tvrde čak i veće nego ranije.

Portal Nova.rs razgovarao je sa saobraćajnim stručnjakom na ovu temu, koji smatra da kružni tok definitivno bolje rešenje od prethodnog.

Kružni tok Ušće Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

„Kružni tokovi predstavljaju efikasno rešenje za regulisanje saobraćaja na ulazima u grad i u samom gradu na raskrsnicama. Za razliku od raskrsnica sa semaforima, u kružnim tokovima vozila ne moraju da se zaustavljaju, već se konstantno kreću. Na raskrsnicama sa semaforima, barem jedan pravac mora biti zatvoren za prolaz, dok u kružnim tokovima vozila ne stoje. Voziti u kružnom toku je jednostavnije jer vozila ulaze iz samo jednog pravca, a protok vozila je veća“, izjavio je stručnjak za bezbednost saobraćaja, profesor Milan Vujanić i dodao da se građani u Beogradu još uvek nisu navikli na kružne tokove, pa se zbog toga teže snalaze.

Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs

Profesor Vujanić je potom razjasnio kako se pravilno upravlja vozilom u kružnom toku.

„Vozač koji se nalazi u unutrašnjoj traci kružnog toka treba prvo da se prebaci u spoljašnju traku. Nakon što je prešao u spoljašnju traku, vozač treba da koristi pokazivač pravca kako bi signalizirao nameru izlaska iz kružnog toka. Ako je potrebno, treba propustiti vozila koja se kreću u istoj traci, a zatim bezbedno izaći iz kružnog toka“, istakao je naš sagovornik.

Profeser Milan Vujanić Foto: Screenshot / N1

Na kružnom toku trenutno se nalaze i pripadnici saobraćajne policije, koji usmeravaju vozače kako bi se rasteretio saobraćaj.

„Saobraćajna policija služi kao kontrolni element, i kada je prisutna, građani su skloniji da poštuju saobraćajna pravila. Policija se obično postavlja na mestima gde se uvode nova saobraćajna rešenja. Tokom najvećih gužvi, saobraćajna policija je prisutna na svim kružnim tokovima u špicu, kako bi regulisali saobraćaj“, navodi Vujanić.

Sa druge strane, građani su stava da je sada još konfuznije i da se gužve i dalje stvaraju. Njihove reakcije su urnebesne.

„Na kružnom toku kod Ušća, u vreme špica, iz pravca Zemuna, policajac reguliše saobraćaj…jer bez njega ne bi mogli da se uključe u kružni tok zbog nepregledne kolone iz pravca Beograda prema Novom Beogradu“, naveo je jedan korisnik.

„Novi ubica automobila“, još jedan je u nizu komentara izrevoltiranih građana.

„Obzirom da je jedino prometna bila ulica iz pravca Brankovog mosta, ovo će biti jedini kružni tok koji zagušuje saobraćaj“, navodi jedna korisnica društvene mreže „X“.

Neki građanin, pak, smatraju da je kružni tok dobro rešenje.

„Juče sam vozio u špicu ka gradu ozloglašeni kružni tok Ušće. Ništa specijalna gužva, u povratku baš odlično rešenje bez semafora. Meni je to sve potaman“, naveo je jedan korisnik.

Drugi su stava da se brzo prolazi od kada je napravljen kružni tok.

Ostaje da se vidi da li će vozači navići na ovo rešenje usred saobraćajnog špica u glavnom gradu.

VIDEO: Radovi na kružnom toku kod Brankovog mosta izazvali saobraćajni kolaps u gradu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare