Odbornici Skupštine Grada Beograda su odlučili da se trolejbusi zamene električnim autobusima. U obrazloženju te odluke navedeno je da trolejbuski prevoz u Beogradu ima bogatu istoriju, ali i velike probleme: zastarelost vozila i opreme, a mala efikasnost.
Ocenjeno je da su mnoge trolejbuske linije u lošem stanju, sa zastarelim stubovima i žicama koje nisu menjane godinama, što često izaziva tehničke probleme i usporava i ometa prevoz, a vozni park je star i neefikasan.
GSP Beograd ima 92 trolejbusa prosečno starija od 15 godina, a najnoviji su kupljeni još pre 13 godina.
Ranije je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavljivao kupovinu novih 100 trolejbusa.
Vlast u Beogradu je odlučila da ukidanjem trolejbusa u gradskom prevozu oduzme šest linija Gradskom saobraćajnom preduzeću „Beograd“ i ustupi ih privatnom prevozniku, ocenili su sindikati u GSP.
Kako je istaknuto, GSP Beograd je 6. decembra Sekretarijatu za javni prevoz uputio zahtev za nabavku novih trolejbusa, ali je umesto kupovine novih vozila za to preduzeće gradonačelnik Beograda odlučio da bez ikakvog transparentnog postupka, prihvati predlog privatnog prevoznika Strela da preuzme te linije od GSP.
„Umesto kupovine trolejbusa za GSP, grad Beograd je zaključio ugovor u trajanju od 20 godina sa Strelom, kojoj će iz budžeta grad isplatiti 136,35 milijardi dinara za period važenja ugovora, kako bi ta firma angažovala elektroautobuse. Pored toga, privatni prevoznik je tražio i da grad ustupi trolejbuski depo GSP na Dorćolu kako bi to preduzeće napravilo svoju garažu na tom zemljištu“, ukazali su sindikati.
BONUS VIDEO: Zaglavljeni autobusi na Petlovom brdu
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare