Foto:Goran Srdanov/Nova.rs/E-Stock_dimitrije_goll/E-Stock_milos_rafailovic/Vesna Lalić/Nova.rs

Beograd je dobio novo Javno komunalno prduzeće "Naplata prevozne usluge". Gradonačelnik Aleksandar Šapić i Gradska uprava imaju jedan jedini cilj, da stanu na kraj švercovanju u vozilima GSP. Kako je najavljeno, za ostvarenje tog cilja u opticaju su dve glavne mere - ulazak na prva vrata autobusa i drastično veći broj kontrolora.

Raskidom ugovora sa kompanijom Kentkart, Beograd potpuno preuzima naplatu karata za prevoz u svoje ruke. Velike promene koje se najavljuju trebalo bi da povećaju naplatu karata i obeshrabre švercere u vozilima GSP.

Šef odborničke grupe Ne davimo Beograd u Skupštini grada Dobrica Veselinović navodi će u narednom periodu u javnom prevozu biti zaposleno  novih 670 kontrolora. Nema reči hvali ni za ideju da se u beogradske autobuse ulazi na prednja vrata.

„200 i nešto uzimaju iz prethodnog preduzeća. Napraviće ulaze na prednja, a izlaze na srednja. Ja ne znam ko je to smislio, očigledno ljudi koji se ne voze prevozom nikada. Intezivnim i represivnim merama pokušaće da podignu prodaju karata. Tih 600 kontrolora će sigurno doprineti da se proda više karata“, kaže Veselinović dodajući da to ipak neće doneti više novca.

Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Dodaje da sama naplata karata nije problem, već kvalitet prevoza koji je loš, zbog čega se kod građana javilo nezadovoljstvo.

Šapič nije prvi koji pokušava da utera red u gradski prevoz

Sistem o koi se sada najavljuje iz Šapićevog kabineta, prvi put je pompezno najavljen pre tačno deset godina, a po njemu bi putnici ulazili u vozilo isključivo na prednjim i zadnjim vratima, a izlazili na srednjim (po novoj verziji ulaz bi bio samo na prednjim).

Ovo pravilo zvanično je trajalo duže od godinu, ali ga se niko nije pridržavao. Pokazalo se u praksi da bi njegovo poštovanje dovelo do velikih gužvi i zastoja u saobraćaju, pa je bilo na snazi samo na pojedinim početnim stanicama, kao i na periferiji grada.

Za Šapića javni prevoz rak rana Beograda

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio je ranije da je javni prevoz „rak rana“ Beograda i da želi da uđe u rešavanje krucijanih problema, ocenivši da će sami građani početi da redovnije plaćaju karte kad vide da je prevoz poboljšan.

PROČITAJTE JOŠ

„Nećete više imati ‘Mikijev zabavnik’ na ulicama, biće jednoobrazni autobusi kao što je u svakom gradu Evrope, crvene boje kako je ranije skupština grada odlučila. Biće čistiji, pokušaćemo da prevoz bude frekventniji. Vrlo brzo ćemo imati 100 novih autobusa na gas na ulicama“, rekao je Šapić.

Ugovor o funkcionisanju sistema „Busplus“, vezanog za elektronsko validiranje putnika u vozilima gradskog prevoza u Beogradu, potpisan je 2012. godine

Saradnji dugoj 11 godina između turske kompanije „Kentkart“ i Beograda došao je kraj jer je na sednici Skupštine grada usvojen predlog kojim se štafeta naplate karata u javnom prevozu predaje u ruke srpskoj prestonici. Odluka o prekidu ugovora doneta je nakon zaključka da oko 800.000 Beograđana koristi javni gradski prevoz, dok kartu plaća samo 180.000 njih.

BONUS VIDEO: Da li ćemo ulaskom na prva vrata u vozilima gradskog prevoza smanjiti švercovanje.mp4

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare