Duže od decenije Kragujevac nema odgovarajuću autobusku stanicu, a takva situacija će trajati još najmanje dve godine. Obećanje SNS iz predizbornih kampanja da će grad 2016. dobiti stanicu na novoj lokaciji nije ispunjeno. Lokalna vlast tvrdi da je konkurs za izradu projektne dokumentacije obustavljen, a da novi tender nije raspisan. Na tvrdnje opozicije da je grad platio penale EBRD-u jer novac od kredita nije iskorišćen, u gradskoj upravi kažu da to nije tačno.
Propadanje nekada moćnog kragujevačkog prevoznika „Autosaobraćaja“ dovelo je do toga da je grad dve godine potpuno bio bez autobuske stanice. Građani su po snegu, kiši i vrućini na ulici čekali autobuse u ulicama blizu stanice. Stara stanica data je u zakup privatniku, piše N1.
„Ova stanica je bruka i sramota za ovoliki grad kao što je Kragujevac. Infrastruktura ne postoji, uništeno je sve što može da se uništi. To je samo jedan od gorućih problema ovog grada, što dokazuje da ovim gradom upravlja nestručna, nekompetentna i nesposobna vlast“.
„Kragujevac je veliki grad i ne zaslužuje ovakvu stanicu, sa ovakvim peronima, sa ovakvim malim prostorom i ovako uređenu“, kažu Kragujevčani.
Opozicija naglašava da gradska vlast bivšeg gradonačelnika Radomira Nikolića i njegovog naslednika Nikole Dašića nisu i da u dogledno vreme neće rešiti problem autobuske stanice.
„Nedopustivo je da grad sa 200.000 stanovnika, univerzitetski centar ima, odnosno, nema autobusku stanicu jer je ono sa čim se susretnu ljudi koji prvi put dođu u Kragujevac autobusom, a recimo da to budu studenti koji dolaze da studiraju u veći grad, vide ono ruglo. Mi smo kao opozicija i u predizbornoj kampanji predlagali da ovo može da se reši vrlo lako bez da grad uloži svoj novac i da se zadužuje. Kroz javno- privatno partnerstvo. Lokacija adekvatna postoji , u blizini gradskog sajmišta“, kaže odbornik SPO Milan Urošević.
„Nažalost, prestale su priče o novoj autobuskoj stanici. Ono što na sajtu EBRD stoji je da smo mi ta sredstva povukli. Ja se pitam da li je to možda razlog onih 187.000 evra kojih smo morali da platimo kao penale jer ta sredstva nismo iskoristili. Da li ćemo možda mi platiti novu autobusku stanicu, a ostati bez iste“, kaže Nikola Nešić iz odborničke grupe Alternativa.
Odbornik Nešić dodaje da niko od gradskih funkcionera nije snosio odgovornost za plaćene penale.
Gradonačelnik Nikola Dašić ponovo nije imao vremena da govori za N1. Gradska uprava Kragujevca tvrdi da ne odustaje od lokacije „Zastavin servis“ za novu autobusku stanicu jer je saobraćajno potpuno adekvatna.
„Javna nabavka za izradu projektne dokumentacije za autobusku stanicu je obustavljena, jer ponude nisu ispunjavale uslove konkursa. Novi tender nije pokrenut. Sredstva za tu namenu su rezervisana kod Evropske banke i nema nikakvih penala. Ko dobije tender i ko bude projektovao odlučiće da li da rekonstruiše objekat „Zastavinog servisa“ ili da gradi novi“, navodi Gradska uprava Kragujevca.
Kupovina „Zastavinog servisa“ je najveći promašaj Srpske napredne stranke u Kragujevcu, kažu u Stranci slobode i pravde. Članovi ove stranke svakog petka kreću u obilazak „staza lažnih obećanja SNS“.
„Podsetićemo da smo 2018. apelovali na gradsku vlast da ne kupi ovaj objekat i ne plati 360 miliona na prvoj licitaciji i da propusti prvu licitaciju, već da kupi na drugoj licitaciji po duplo manjoj ceni. Postoji nedomaćinsko vođenje grada i nedomaćinsko ophođenje prema gradskom budžetu“, kaže Dalibor Jekić iz Stranke slobode i pravde.
„Zastavin servis“ izgrađen 1963. godine sada koristi kragujevački Vodovod kao garažu za vozni park. Projekat nove autobuske stanice je na čekanju, pa će Kragujevčani bar još dve godine koristiti neuslovnu staru stanicu.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare