životni vek
Foto: Dragan Mujan/Nova.rs

Privatni prevoznici koji obezbeđuju više od 40 odsto vozila javnog prevoza u Beogradu, uputili su molbu Gradu za poskupljenje. Njihov argumenti i računica su jasni, u trenutku kada su potpisali aneks ugovora, gorivo je koštalo oko 160 dinara po litru, a sada više od 200. Da li je moguće da prevoz poskupi, a da cene karata ostanu iste.

Gradski prevoz je poslednji put poskupeo 2015. godine, a grad u ovom trenutku ne planira povećanje cene prevoza i neće se menjiti ni kriterijumi za one koji se voze po povlašćenim uslovima, navodi se saopštenju koje smo dobili od gradskog sekretarijata za javni prevoz.

Građani sa kojima smo razgovarali više su komentarisali uslove u kojim se voze. Nije skup ali je loš, kaže jedan sugrađanin.

„U odnosu na usluge koje pruža GSP, nije malo, a u odnosu koliko vozača nemamo, u situaciju u koju smo došli, recimo da je realno“, smatra sugrađanka.

Drugi veruju da će prevoz sigurno poskupeti dok penzioneri ne brinu jer imaju godišnju kartu.

Konzorcijum privatnih prevoznika, koji u gradskom prevozu učestvuje sa više od 40 odsto vozila, podneo je zahtev za korekciju cena jer gorivo je od marta poskupelo za oko 30 odsto.

„Mi smo poslednji zahtev podneli 27. marta sa povećanjem cene rada od 10,34 odsto i očekujemo da će to u najkraćem roku biti ispoštovano. U međuvremenu su se parametri stekli da se poveća za još 5-6 odsto cena rada“, kaže Drago Tošić iz Konzorcijuma privatnih prevoznika.

Po ugovoru koji imaju sa gradom, mogu dva puta godišnje da povećaju cene, ukoliko su troškovi na osnovu 4 kriterijuma, od kojih je cena goriva svakako najznačajniji, porastu za više od 5 odsto.

Grad je zahtev prevoznika za povećanje cena, podnet u septembru prošle godine, usvojio u martu, ali su toškovi u međuvremenu znatno porasli.

„Za prva četiri meseca kašnjenja povećanja cene rada izgubili smo preko 120.000.000 dinara a u ovom drugom kašnjenju koje je trenutno smo izgubili preko 200.000.000 dinara. Ta tu cena, za to što nam je izostavljeno povećanje mogli smo da izvršimo nabavku preko 20 autobusa solo. Prema onome što smo u poslednjim inteziviranim razgovorima dobili je da će naš zahtev biti usvojen na prvoj sednici Skupštine grada“, objašnjava Tošić.

Činjenica je da se naplatom karata podmiruje oko četrvtina troškova javnog prevoza u Beogradu, a ostalo se finasira iz gradskog budžeta.

Prevoz bi morao darastično da poskupi ukoliko bi grad odlučio na taj način da obezbedi više sredstava za javni prevoz, a to se, zbog socijalne politike, izvesno, neće desiti, piše RTS.

BONUS VIDEO – Kakva je bezbednost putnika u preopterećenim i starim vozilma javnog prevoza u Beogradu

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook
Twitter
Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar