Cilj izmene i dopune Zakon o planiranju i izgradnji je da se pospeši građevinska industrija u Srbiji koja je imala pad od 10 odsto, izjavio je danas resorni ministar Goran Vesić uz ocenu da će se time omogućiti transparentnost, ubrzati procedure i uvesti ekološki standardi.
„Uvode se sertifikati zelene gradnje i formira sertefikacioni telo. Sve javne zgrade moraće da se grade sa sertifikatom zelene gradnje, kao i sve zgrade veće od 10.000 metara kvadratnih i investicioine vrednosti veće od pet miliona evra“, kazao je Vesić na Kopaonik biznis forumu.
Kako je istakao, pored ostalog prvi put će biti uveden i registar braunfild investicija, a biće ubrzane i procedure prilikom postavljanja solarnih panela.
Prema njegovim rečima, uvešće se i obaveza da u stambenim i poslovnim zgradama postoji određen broj mesta za električne punjače.
„Skratiće se procedure, pa će informacije o lokaciji moći da izda i notar, što do sada nije bio slučaj“, kazao je minister i dodao da će novim propisom biti utvrđeno da se uslovi koje daje nosilac javnih ovlašćenja, poput EDB-a, izdaju samo jednom tokom gradnje, bez naknadne mogućnosti korekcije, a istio će važiti i za primedbe koje daju nadležne institucije.
Najavio je i da će se uvesti polisa osiguranja koja treba da zaštiti pre svega lokalne samouprave od nesavesnih investirora koji prilikom gradnje unište puteve, odnosno ulice i trotoare, a koji nakon toga izbegavaju da plate rekonstrukciju i vraćanje u prvobitno stanje, pa teret pada na opštine i gradove.
Vesić je kazao i da se ukida se Zakon o konverziji zemljišta, jer kako je naveo, Srbiji nije doneo nikakvu korist.
„Ukupna korist za 13 godina postojanja je bila 31 milion evra, a zarobio je oko 5.000 lokacija. I po postojećem zakono 90 odsto svih konverzija je urađeno bez naknade“, kazao je Vesić.
On očekuje da će ukidanjem tog zakona gradnja i ulaganje biti dodatno podstaknuti, kao i da će to omogućiti rešavanje mnogo stečajeva.
„Priprema se i zakon o održavanju infrastrukture koji će prvi put uvesti katastar infrastrukture gde će biti popisani svi podvožnjaci, nadvožnjaci, mostovi, putevi, trafostranice. Biće određen upravljač za te objekte i postojaće zakonska obaveza ulaganja u njihovo održavanje, što će kasnije iziskivati manje troškove prilikom njihove popravke“, kazao je Vesić.
BONUS VIDEO Vesić izbegao javnu raspravu a evo kako su njegovi saradnici „pojeli“ vreme predviđeno za nju