Sva tri mobilna operatora u Srbiji – MTS, A1 i Jetel, podigli su ili će uskoro podići cene svojih usluga. Dok građani zbunjeni i neobavešteni proveravaju mogu li da se žale, sve je više sumnji da li je ovakva odluka dogovorena, imajući u vidu da je svi operatori praktično donose u isto vreme. Sagovornik Nova.rs Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača "Efektiva" pojašnjava da je više opetatora na tržištu bolje za građane, jer znači povoljnije i kvalitetnije usluge.
O poskupljenju usluga jedino je A1 prethodno obavestio svoje korisnike, Jetel je obavestio „sitnim slovima“ na januarskom računu, dok korisnici MTS-a nisu dobili nikakva obaveštenja.
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača „Efektiva“ za Nova.rs pojašnjava da je za potrošače bolje ako na tržištu ima više operatora.
„To smanjuje manevarski prostor pružaocima usluga da prave te restriktivne sporazume i da se dogovaraju“, kaže Gavrilović.
Dodaje da je iz ugla potrošača svakako bolje kada bismo imali i četvrtog, petog operatora…
„Što više pružalaca usluge, to cena može da bude povoljnija, a kvalitet usluga bolji“, kaže Gavrilović dodajući da nema dokaza da su postojeći mobilni operatori u Srbiji dogovorili poskupljenje, ali da je jako sumnjivo to što se događa u istom trenutku.
Najveći broj pritužbi koji ovih dana dobija „Efektiva“ odnosi se upravo na poskupljenje usluga mobilnih operatora, ali i na uvećane račune za struju.
„Nenormalno mnogo poziva imamo ovih dana, dva su najčešća razloga – struja i poskupljenje usluga mobilnih operatora. Pitaju uglavnom koja su im prava, pošto ne čitaju pažljivo. Ima i onih koji nam saopštavaju kakve su mahinacije kada odu u poslovnice, gde im govore da nemaju prave žalbe i slično“, navodi sagovornik Nova.rs.
Ono što je važno pomenuti građanima jeste da korisnik ima mogućnost da u roku od 30 dana od momenta kada je obavešten da će do poskupljenja doći da raskine ugovor sa operatorom, bez plaćanja penala.
Pre tačno godinu dana, u martu 2023. Telekom Srbija povećao je cene svojih paketa (kablovska, internet, fiksna i mobilna telefonija) za 600 dinara.
Takođe, u periodu od 2022. do 2023. tokom godinu dana Telekom Srbija je četiri puta povećavao cene svojih paketa za nove korisnike.
Portal podseća da Telekom Srbija je od 1. maja 2023. korisnicima koji su odlučili da tehniku Telekoma koju koriste u svom stanu premeste na drugu adresu uvećao cenu paketa, pravdajući je upravo promenom lokacije.
****
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare